Tova
Är det någon här inne som vet något om vad det finns för olika utbildningar om man siom jag skulle vilja utbilda mig till florist. Jag har sökt på nätet , men det skulle va kul om mni har erfarenhet eller vte någon som är för vuxna och som är bra. Jag bor i stockholmsområdet.
Mvh
Tova
Åsa, mälardalen zon 2
Om du bor i Stockholm är nog den närmsta utbildningen i Upplands-bro, där finns det Komvux utbildning som florist och jag vet att de även försöker starta en KY-utbildning nu när kommunerna får säga nej till folk som söker komvux när det gäller KY är det ju staten som betalar och inte kommunerna.


Själv har jag mest erfarenhet av Floristgymnasiet (fd. blomsterskolan) i Norrköping, de flesta blomsterbinderiböcker som man använder inom utbildning är skrivna av folk som varit eller är lärare där. Jag tyckte Norrköping höll hög standard Ester Hunziker som nu tyvärr är pensionär var sträng men bra och hon hade varit med och skrivit de flesta böcker. Jag hade Björn Trygg också (även han författare till många av böckerna) och han är fortfarande kvar + Anne Lindgren (? tror hon bytte namn till det när hon gifte sig) hade jag också och henne tyckte jag var utmärkt att ha när man var nybörjare hon förklarade bra, hon är också fortfarande lärare där.

+Jag såg när jag gick in på skolans hemsida att Jessika som gick i min klass numera är lärare på skolan.


Även i Norrköping finns det vuxenutbildning.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon