Full version: Fy sjutton för...
Orchid
Fy sjutton för bajskorvar i snön, jag talar om hundbajs mad.gif
Jag vet inte om det bara händer mig, men jag ser ofta hundbajs som ägarna inte orkat plocka upp... SÄRSKILT nu på vintern.
Jag tycker faktiskt det är mycket dålig stil, har man hund så får man ju faktiskt ta all ansvar för hunden.
Undrar varför man inte plockar upp bajset efter hundarna, (alltså dom som inte gör det) för att man inte orkar, så besvärligt är det ändå inte, eller tycker man kanske att det är äckligt? Ja, jag blir iallafall inte klok på det.
birgitek
Instämmer till 100%, har själv hundar och tycker det är extra äckligt när mina hundar rotar runt i alla "blaffor" som ligger överallt. Sen luktar det väldigt illa framåt våren när snön börjar smälta.
Inga från Närke
CITAT (Orchid @ 03-12-2004, 14:55)
Fy sjutton för bajskorvar i snön, jag talar om hundbajs  :angry:

Jag håller med dig. Har inte hund själv men vi hade lånat en några veckor, där vi var och rastade fanns det massor. Hundägare tror inte att man behöver ta upp om man går ute på ett gärde när man bor på landet, men jag tycker det är lika viktigt eftersom många hundar rastas där och matte och husse skall ju går där. Trampade ofta i högar eftersom man inte ser det så bra i högt gräs.
Uppe på samhället har jag inte sett till några som tur är. /Inga
160kvm stort hus
Ja jag säger det samma.
Jag har själv två hundar och det är inte jobbigt att plocka upp bajset...

Morr för människor som stuntar i det!!

mvh G
Bettson
Jag kan inte förstå att folk inte tar upp efter sina hundar.

Jag skulle kunna ha överseende om det är en gammal farbror eller tant på sisådär 80-85 år som går och rastar sin älskling med rullator. Men dom plockar minsann upp.

Fullt friska men lata personer däremot som låter skiten ligga.........
Jag brukar tycka synd om hunden i det läget. Tänk att ha en matte/husse som inte bryr sig mera.

Jag tar till och med upp efter hästen. VIll inte att någon skall irritera sig på min häst som jag själv tycker är så fin.
kristerh
Ja det är inte kul sad.gif nu på vintern är ofta trottoarer o vägar smalare är på sommaren pga plogningen, den " kanten" som finns på vintern försvinner när det töar och då har man den halvt upplösta korven liggande mitt på trottoaren mad.gif
krister
jendah
Får mig att tänka på Holland... där plockade ingen upp efter hunden - och folk gick runt innomhus med skorna på. URK!
Ryser fortfarande när jag tänker på eländet sad.gif mad.gif sad.gif
*Felix matte*
Finns väl inget värre än när barn varit ute och lekt och råkat
sätta sig på en "blaffa" Uäääck!!!
det hände när mina var små.

Felix rastas i skogen och där får bajset ligga kvar... han skiter aldrig på motionsspåren utan går en bra bit på sidan av.
carren
För att inte tala om våren... Då kommer alla äckliga korvar fram som folk tycker har gömts så tjusigt i snön! Nu har jag två små killar på 1 och 3 år som går fram som jordfräsar i kanterna av cykelbanorna och jag tycker det är vråläckligt att behöva styra undan dem från diverse hundmockor!

Dessutom bor vi precis intill ett litet skogsparti som är ett populärt ställe både för dagis att göra utflykter i - och för hundägare att rasta sina älsklingar. Från mina fönster ser jag hur många bara låter sina hundar springa upp en liten bit i skogen och göra ifrån sig, sedan bara promenerar de iväg och tror inte att någon sett dem. Det är SÅ VIDRIGT att ha en hel massa högar precis utanför muren! Arg, arg arg blir jag. Har man skaffat hund så har man ju också som jag ser det förbundit sig att ta hand om den på ett sätt som inte orsakar sanitära olägenheter för andra!
zaaritha
Vi plockar alltid upp efter Tessi---t o m här ute på landet.
Det hör till att man ska göra; tycker jag!
Orchid
CITAT (jendah @ 03-12-2004, 16:07)
Får mig att tänka på Holland... där plockade ingen upp efter hunden - och folk gick runt innomhus med skorna på. URK!
Ryser fortfarande när jag tänker på eländet sad.gif mad.gif sad.gif

ohmy.gif Fy, vad äckligt.. och sen att de går omkring med skorna på inomhus.. *jek*
Snöflinga
Innan man skaffar hund bör man veta vad som krävs av att vara hundägare. Vetrinärskostnader, försäkr. kurser i uppfostran och hänsyn
till medmänniskor.

Bir så mad.gif på hundägare som inte plockar opp bajs, det är ju bara så självklart ! Spelar ingen roll var det är, men bort skall det.

Skötsamma rastare får ju bära "hundhuvudet" ( tongue.gif ) för så ej ej är gjort......
Tycker det är SKIT ..... wub.gif
Ewa L
CITAT (Bettson @ 03-12-2004, 15:48)
Jag tar till och med upp efter hästen. VIll inte att någon skall irritera sig på min häst som jag själv tycker är så fin.

Ser framför mig hur du medför bajspåse modell sopsäck! tongue.gif biggrin.gif

Heder åt dig Bettson. wub.gif Jag bodde förut väldigt nära en ridskola. Flickorna klarade ofta inte av att sitta av/upp själva, alltså hade de order att rida vid sidan av cykelvägen. Men det gjorde de definitivt inte.
Vilket gjorde att när jag/min dotter cyklade till stallet kom vi nästan inte fram pga av alla jättehögar.
Hannele
CITAT (Orchid @ 03-12-2004, 14:55)
jag ser ofta hundbajs som ägarna inte orkat plocka upp...

Vi bor vid vägen och när jag skulle plantera höstens rea-fynd, var det stora korvar i vår blomster-rabatt! wacko.gif mad.gif
Kattgräs
"Det som göms i snö kommer upp i tö"...
Instämmer!

URK för korvarna som ligger tätt, de har tinat fram nu i veckan. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon