Caprice
Istället för att bolla fram o tebax, gör vi en liten undersökning...
Caprice
Ohh, tack, Caprice...

Den behövs... laugh.gif

Jag börjar...

Caprice
Betty
Vi flörtar bara med varann, det räcker gott för oss. wub.gif
Copycat
Hejsan ! En flirt kan aldrig kännas nödvändig, om man har ett bra förhållande. Behövs DET så är det något som är galet. Jag behöver då inte flirta, inte dom av mina vänner heller som har fasta förhållanden.
(jag har alltid använt den röda lilla gubben för att avsluta mitt inlägg, men någon förstörde det i den andra tråden genom att säga att den flirtar. Det var ju inte det jag hade tänkt mig den som, jag ser den som en vänlig typ. )
Fenja
CITAT (Betty @ 16-12-2004, 17:38)
Vi flörtar bara med varann, det räcker gott för oss. wub.gif

Jo!
Mvh
Fenja
Copycat
Fenja, det där var detsamma som "godag yxskaft". JO, vi tillåter flirt i vårat förhållande eller JO, vi flirtar bara med varandra???? unsure.gif wink.gif tongue.gif
Fenja
Och du Copycat, läser som f-n läser bibeln! tongue.gif Jag håller med Betty, min sambo och jag flörtar med varandra, det räcker så bra så!
Mvh
Fenja
Sulawesii
Vissa kanske behöver mer bekräftelse än andra?
*Laika*
Känner man att det ska va nödvändigt med att flirta, så är det bara taskigt självförtroende som ligger bakom. Ingen med ett normalt självförtroende bjuder väl ut sig som dessa flirtande kärringar som ränner på krogen. Dom har en karl hemma, men tycker att det ögat inte ser, det gråter det inte av heller. Lite sjukt tänkt kan tyckas, o ett ganska äckligt beteende när man ser dom i sin ständiga jakt på bekräftelse. Å det ska kallas flirt? Äckligt! är väl ett rättvisare ord. Själv har jag inget fel på mitt självförtroende o kan gott mysa o flirta med min karl, jag behöver inte ha bekräftelse från nån annan än min egen karl. Jag skulle smälla av o dö, om jag såg min morsa bete sig som många överåldriga tanter gör på krogen. Mvh. Laika
Ullet
Nope, som jag skrev tidigare, jag behöver inte sexuell eller attraktionsmässig bekräftelse, det får jag från min man. Skulle jag vilja ha det skulle jag avveckla maken och ta o ge mig ut på nya jaktmarker. smile.gif

Däremot vill jag gärna ha bekräftelse på min person, höra att jag är trevlig, snäll, intelligent osv, men annars, nej. Flirt innehåller ett viss mått av sexuell anspänning och attraktion (vem flirtar med den man inte gillar på ett eller annat vis (den sure, illaluktande busschaffisen *inget ont om chaffisar* eller med den snygge expediten på tv-affären)? Det är ju inte så att flirtar gör man med vem som helst, när som helst utan situation och person följs åt. Jag tycker sällan andra män är intressanta och kvinnor intresserar mig inte alls flirtmässigt, så jag håller mig från flirtande. Min sexuella-/attraktionsbekräftelse får jag från maken, mer behövs inte för att hålla mig nöjd och nöjd är jag. wub.gif wub.gif wub.gif
amaira
Sorry, jag röstade på svarsalternativ 5 tongue.gif .
Har funderat hela e.m. rolleyes.gif

"Tillåts" ... är det nån som "förbjuder"...???
För mig handlar det om VILJA, och kanske också att vara "samspelta" i sina värderingar.

I förhållandet? Eller utanför förhållandet?
(förlåt, jag förstår ju frågan)

Nummer 5 som jag röstade på, där står det (ifall inget sett det tongue.gif ):

"Älskar att flirta med min partner, är nöjd med det."

/amaira.
Hannele
Fel frågeställning; självklart är flirt tillåtet i vårt förhållande,
men jag är helt ointresserad av att flörta till höger och vänster,
för jag behöver verkligen inte sexuell eller attraktionsmässig bekräftelse.
Sommartorparn
Är det denna ni menar med flirt?



biggrin.gif
Hannele
CITAT (Sommartorparn @ 16-12-2004, 21:52)
Är det denna ni menar med flirt?


Nej, det där gör man bara med sin partner. Flirt är verbalt umgänge.
Fisan
Jag tycker det är lite lustigt att " så många" har röstat för att inte tillåta flirt i förhållandet. Men å andra sidan kanske det inte är så många som har röstat o då blir procenttalen lite missvisande. För jag tyckte nog på den andra tråden att det var ganska många som var FÖR flirt. *ler*
Jag röstade på tvåan, för det kan behövas i längden. Både inom och utom äktenskapet . Men det ska stanna vid blickar och leenden absolut. Men visst är det kul att få bekräftelse där bekräftelse finns att hämta? Annars skulle livet te sig ganska tråkigt, om man inte fick "cred" nån gång ibland. Och det är mins lika roligt att ge "cred".
wub.gif
Fisan
*Felix matte*
Vi flirtar och flörtar med varann och det räcker gott... har så gjort i drygt 41 år. wub.gif
kerstin z5-6
Tillåts ??? Eftersom jag är vuxen och myndig har jag ingen som tillåter eller förbjuder något alls .
Övrigt tyckande har jag skrivit i den andra tråden ..
Caprice
Nu ska man inte haka upp sej på ordet "tillåts".. Det är såklart ett uttryck..

Tillåter du dej att flörta..?, kan man oxå tolka det...

"Får det lov att vara en kaka..?" Ska man be någon om lov då...?

Det kunde lika gärna står "Är det OK med.."

Caprice
amaira
CITAT (Caprice @ 16-12-2004, 22:49)
Nu ska man inte haka upp sej på ordet "tillåts".. Det är såklart ett uttryck..

Tillåter du dej att flörta..?, kan man oxå tolka det...

"Får det lov att vara en kaka..?" Ska man be någon om lov då...?

Det kunde lika gärna står "Är det OK med.."

Caprice

Vi är visst lite kinkiga idag laugh.gif sleep.gif

Ska bättra mig, med min "ord-märkning" sleep.gif .

Stor kram och gonatt! wub.gif

/amaira.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon