Full version: En riktig julros
kerstin z5-6

Bilden tagen idag -Louis B blommar nu
I mitt julalbum


av nån konstig anledning är det otroligt segt att lägga in bilder just nu -vädret ? har lagt in lite mer interiörbilder mm, men de flesta får nog vänta .. som tex min gran sad.gif
Sulawesii
Vacker!
Men, vad är det för växt?
Trevlig advent på dig själv!
kerstin z5-6
Louis Bugnet buskros på stam , ympad, därför i växthus smile.gif biggrin.gif
Tack S -det var roligt att du gillade den
Kajsa
Jättevackert, den är så fin med sina lila kanter. Vilken lycka med en blommande Kanadesare vid denna tid. VILL HA wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
Trevlig Advent till dig med Kerstin! En blommande Louis B. måste ju vara supertrevligt att ha nu, ja, det är ju en riktigt julros det laugh.gif / Helen
Betty
Åh så vacker Kerstin! wub.gif
*avundsjuk* Nu är det bara ett halvår kvar tills jag får mina LB... rolleyes.gif
Sulawesii
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-12-2004, 12:46)
Louis Bugnet buskros på stam , ympad, därför i växthus smile.gif biggrin.gif
Tack S -det var roligt att du gillade den

Jaha - en buskros! Nu när du säger det ser jag ju på blommorna att det är ros, men bladen förvillade mig. Är inte så bevandrad på rosstigen.....
Ewa smålänska höglandet
CITAT (kerstin z5-6 @ 17-12-2004, 12:46)
Louis Bugnet buskros på stam , ympad, därför i växthus smile.gif  :D


Har du fixat den själv ??


Jag köpte en förra hösten och den fick några blommor i somras




Ewa zon 4-5
kerstin z5-6
nej smile.gif Jag har två louis på stam , en ympad -som jag köpt här uppe och en beställd som inte är ympad -den sista står ute -bör ju klara det eftersom den saknar känsligt ympställe -den andra har jag stor glädje av just nu -synd vi inte har doft internet smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
En icke ympad Louis på stam står bla. på sommarens önskelista för -05, det är rätt kul att ha något att "jaga" biggrin.gif / Helen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon