Full version: undringar
Gunilla i Arboga
Hej alla trädgårdspratare !
Jag var med i gammla forumet för ett par år sen. Har nu en fungerande dator igen biggrin.gif Det nya forumet verkar krångligare, har väl inte provat allt än. Undrar nu vad de gröna små rutorna betyder. En del har två, och en del har bara en. Hälsningar från Gunilla
Milex
Hej
De visar hur länge man varit med. smile.gif
cic
Antar att du menar rutorna som antingen ser ut som ett brev eller har en pil..
Grön ruta som ser ut som ett brev betyder att det är en ny tråd. När du har läst alla inläggen ser du den i en svagare färg. När det finns nya inlägg i tråden dyker en grön knapp med en pil upp. Då kan du klicka på den (istället för på rubriken), då kommer du till det första olästa inlägget i den tråden.
Ibland är "brevet" inte grönt, utan brandgul, då betyder det att det är en "het tråd".

Välkommen Gunilla!
cic
Aha... Du menade DE gröna knapparna.. ohmy.gif rolleyes.gif tongue.gif
Gunilla i Arboga
Jo de där som sitter under MEDLEM ! Men tack för all info, det andra visste jag inte heller, men nu vet jag !!
Copycat
Hejsan Gunilla, och välkommen (åter kanske man ska säga) ! Om man har en eller två rutor beror på hur aktiv man är på forumet. man startar med en ruta och efter ett visst antal inlägg så blir det två rutor. Jag har visserligen ingen aning om HUR många dom inläggen ska vara 10-15 stycken skulle jag tro. smile.gif
Berith
Hej igen Gunilla! Och välkommen hit efter såååå lång tid. ohmy.gif

wink.gif Var över till gamla forumet för att "uppdatera" din signatur och passade på att kolla in några inlägg från den tiden.... Härligt! wub.gif
Snöflinga
Nu hakar jag på och undrar vad det betyder när "brevet" har en svart prick i mitten unsure.gif
Fialotta
Den pricken ser bara du och betyder att du gjort ett inlägg i tråden smile.gif
Helen i Piteå Zon 5
Hej och Välkommen tillbaka Gunilla! / Helen
Betty
Jag säger också välkommen tillbaka! Du får två bluppar efter 20 inlägg (tror jag) och blir samtidigt "Medlem" istället för "Ny medlem".
Berith
10 inlägg Betty! wink.gif 10...

och enligt odla så heter blupparna pip... blink.gif
Betty
CITAT (Berith @ 18-12-2004, 08:14)
10 inlägg Betty!  ;) 10...

och enligt odla så heter blupparna pip... blink.gif

Pip??? blink.gif wacko.gif blink.gif
För mig kommer de alltid att heta bluppar... rolleyes.gif
Blomstertanten
Det ser ju varenda människa att det är bluppar och inte pip !
tongue.gif

Välkommen Gunilla !
Vi är ju nästan grannar ! Själv bor jag i Glanshammar.
Hoppas du kommer att trivas här bland alla roliga människor !
Berith
CITAT (Betty @ 18-12-2004, 12:35)
Pip??? blink.gif  :wacko:  :blink:  
För mig kommer de alltid att heta bluppar... rolleyes.gif

sleep.gif joopp - pip.gif t.o.m...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon