Full version: Uschannamej
humla
Uschannamej, måste få beklaga mig lite.

Först går man upp tidigt på en lördag, jobbar hela dagen. Kommer hem när det är riktigt mörkt.

Sedan har mamma&pappa varit och köpt den där motionscykeln man bett dem köpa, i Kalmar 4 mil bort. När de ändå hade släpet med (skulle köpa torktumlare).

Får sedan hem paketet, och upptäcker att det är byggsats alla Ikea. Så trots ömma fötter och ben sätter man sig för att skruva ihop alla hundra delar. Och visst blir den fin!

Men....

När man sedan sätter sig på den och trampar knastrar och sprakar det som bara den. Denna tystgående motionscykel med magnetbroms låter snarare som ett ånglokomotiv från 1800-talet.

Självklart är det fel i maskineriet. Självklart fick man just den kartongen. Så det är väl bara att sätta sig och bygga i sär åbäket, försöka hitta rätt kartonger till rätt delar, få ner alla delar rätt i lådan, hyra ett släp och snällt åka tillbaka till affären... 4 mil bort.

Men det får vänta till imorgon. Först ska jag ha lördagskväll!
smile.gif blink.gif blink.gif rolleyes.gif tongue.gif
anne-li i olofstorp
Klart att jag just idag nappar på en gnälltråd.... Har egentligen inget att gnälla över men det känns som om jag skulle behöva det ändå idag.
Har kämpat hela dagen med julmat och pynt, men fy va svårt det är när julkänslan bara vägrar infinna sig.
Har inte köpt en julklapp ännu, och jag vet att jobbet kommer att ta halvt ihjäl mig nästa vecka.
Frågan är, skall jag handla i morgon (söndag) eller skall jag städa????
Som sagt var Uchiannemig....
Anne-Li . juldeppig wacko.gif
anne-li i olofstorp
Glömde säga att jag är förkyld åsså... sad.gif
lotta_
Jag tycker att du ska prioritera julklapparna, då kommer du att klara städningen och jobbet galant. Sen´är det ju faktiskt så; både på jobbet och hemma, att det man inte hinner - hinner man inte. Det går inte att springa omkring som en cirkusartist och hålla alla tallrikar snurrande.... någonstans måste det rasa....
säger jag som stressar jämt wink.gif
Virgo
CITAT
Självklart är det fel i maskineriet. Självklart fick man just den kartongen. Så det är väl bara att sätta sig och bygga i sär åbäket, försöka hitta rätt kartonger till rätt delar, få ner alla delar rätt i lådan, hyra ett släp och snällt åka tillbaka till affären... 4 mil bort.


Se till att du får full ersättning för att du är tvungen att hyra släp samt milpengar tor.
Eller att dom kommer o hämtar den samt bygger ihop den nya på plats.
Ge dig inte!
Sollan
CITAT (anne-li i olofstorp @ 18-12-2004, 21:54)
Frågan är, skall jag handla i morgon (söndag) eller skall jag städa????

Ski-t i att städa! Häv in skräpet i garderoberna och ge f-n i att öppna dörrarna!! Sätt ut levande ljus, välsigna mörkret (dammråttorna syns inte då...) och skicka någon annan att handla. rolleyes.gif
*Felix matte*
huh.gif då kom jag lindrigt undan med min som jag köpte på Intersport... datorn funkade inte men den bytte de ut direkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon