pimpinell
hej !!
befinner mig i akut kris så fort jag tittar ur fönstret. det regner, blåser
som bara den och man vill bara gräva ner sig. Nej, egentligen är det inte det jag vill. jag vill sitta i min trädgård och jag vill att det ska bli
fint där. vill titta på alla blommorna och titta på bin och fjärilar...

hur överlever man vintern i skåne ?? om det i alla fall kunde snöa lite....
just nu känns det som om våren aldrig kommer och den värsta kylan har inte ens kommit...

är det ingen som känner likadan ? vad gör ni ????

hälsningar
christine
GoSatta
jag packar min väska och åker till värmen varje vinter för att klara Stockholms vintern och den är minst lika illa. i år blir det 6 veckor i Thailand / Malaysia och Singapore . Efter det klarar man vilket väder som helst.
pimpinell
usch, vad hemskt !!!! jag är INTE ett dugg avundsjuk ............
6 veckor i Thailand, tja det skulle jag inte heller tacka nej till.
blink.gif
MoniqueÖ
CITAT (pimpinell @ 22-12-2004, 12:28)
...
hur överlever man vintern i skåne ?? om det i alla fall kunde snöa lite....
just nu känns det som om våren aldrig kommer och den värsta kylan har inte ens kommit...

är det ingen som känner likadan ? vad gör ni ????

hälsningar
christine

Snälla du man behöver inte bo i Skåne för att uppleva ett h-vetes väder ute just nu! Gick bara mellan gymmet & hemmet en promenad på normalt 10 min tog idag minst det dubbla pga av motvind, regnblandad snö och vidrigt kallt!

Det är då man kommer hem, tänder några ljus, lägger sig i soffan och drömmer sig bort en stund! För att dämpa regnets smatter mot fönstret kan man sätta på nån schysst musik. Så det skall jag göra nu.

Sen kan jag gå ut och jobba och vara delaktig i infrastrukturen med nya krafter!

God jul på och tänk på att fr o m idag blir det bara ljusare och vi går mot varmare tider...jag lovar!

Varma hälsningar
Monique
Lena
Pimpinell

Det är lika hemskt här fast jag bor i Norrland, Sundsvall, det är snöblandat regn och storm, om det kunde vara snö som kom istället, vi hade ju blivit lovade snö, vi har gröna gräsmattor och trist och mörkt, känner precis som du, men jag vet att tiden går fort nu efter jul när ljuset kommer tillbaka, jag har varit med längre än du och gör sådant som jag inte hinner under sommaren, målar möbler , läser går på bio, teater , musik, vi ska t.ex se Mamma Mia i april och vips så är det Maj igen

Lena zon 4
pimpinell
tack för era tips !!! känns genast lite mer positivt.
nu ska jag gå hem och vräka i mig en massa choklad.

god jul på er allihopa !!
**Christine** rolleyes.gif
Betty
Om det nu kan vara någon tröst så kan jag upplysa om att det blåser mycket hårt i Luleå också idag... 0-gradigt och ingen julsnö att tala om... sad.gif
Hosta
Her i Fredrikstad (20 min fra Svinesund) er det heller ikke snø, regner og blåser forferdelig. Solen har iallefall snudd så det går mot lysere tider. smile.gif
pejori
jag kör med beprövade metoder... tänder ljus..fäller ner persiennerna
tar ett doftbad med bubblor,, sköter min kropp med salvor och krämer...lyssnar på uppiggande musik wub.gif
det hjälper gott.. smile.gif smile.gif
Copycat
Hejsan Pimpinell ! Inte är det väl mycket bättre att bo i Norrlands kustland heller. Det var utlovat snöstorm idag.......jovisst, det har blåst......men var tog snön vägen då???? Snöstorm innebär väl att det ska både blåsa och snöa samtidigt? Här har det kommit lite snö som farit runt, men som smält så fort det landat någonstans. Jag vill ha SOMMAR, jag vill inte ha det här eländiga vädret. sad.gif
Kattgräs
Var en tur till huvudstaden i dag - det regnade IS på oss - rakt framifrån!!! sad.gif
Jag är tacksam att det inte är så hela vintern.

Tips då?
Tjocka gardiner i varma färger som går att dra för fönstren
Många lampor
Varm filt + mjuk soffa
Bra och tjocka böcker
Video / DVD / filmkanaler
Frökataloger + papper + färgpennor rolleyes.gif
Odla.nu wub.gif
Växtlampa + frölådor + frö till inomhusväxter
yla
ja de gäller att gilla vintern o mörkret o ljuset o snön o blåsten
o att ha nåt mysigt att koppla av me då de inte e mysigt att gå i mörkret ute o i blåsten
så idag va jag in till Kung Bores salar o kollade va dom gör i kylan
jo de va bal där

zaaritha
Ja du--inte bättre här i Västergötland (Skaraborgs län), Fryser!
Eldar i pannan o har intagit ett glas sherry-- efter att vi klätt granen.
Fryser--ändå!
pejori
CITAT (zaaritha @ 22-12-2004, 19:29)
Ja du--inte bättre här i Västergötland (Skaraborgs län), Fryser!
Eldar i pannan o har intagit ett glas sherry-- efter att vi klätt granen.
Fryser--ändå!

konjak är bättre biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
zaaritha
Har Brandy--räknas det som konjak??
*Felix matte*
Häruppe i Kiruna har vi just nu nollgradigt och det blåser så man tror att taket far iväg när som helst... snön yr så det enda man ser när man tittar ut....är en vit vägg!!!! ohmy.gif
Jag gillar inte (mycket) snö... men jag älskar oväder. tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
Snöflinga
Trösta dig Pimpinell med att hos dej kommer våren mycket tidigare, du kan odla växter som vi bara kan drömma om.

Och som tidigare sagts så har ljuset återvänt tongue.gif Har tittat i gamla trädgårdstidningar och skall efter julens och nyårs-festyran börja planera för sommarens utsvävningar laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon