Full version: Skogsmöss
zaaritha
Finns det nå´n mer än jag som tycker att skogsmöss är söta o inte så värst
besvärliga???
Hasselmus är väl en av de sötaste möss som finns!?
Se´n--tokig som jag är; jag tycker fladdermöss är intressanta o spännande!!
Det finns ju så många sorter!
De är ju absolut ej farliga!!
zaaritha
Jaha-jag är ensam att acceptera fladdermöss, skogsmöss, sorkar o
mullvadar?????
Jag tycker inte att dessa djur är otäcka!
Tvärtom!!
Ina
Du är knappast ensam, man det kanske inte är så många fladdermusälskare vakna just nu... wink.gif

Jag gillar möss och fladdermöss... wub.gif
Christer i Falköping
Jodå, jag gillar dem, så länge jag slipper dem inne i huset!
Christer.
yla
o jag gillar både fladdermöss o andra möss dom e så sööööta
speciellt fladdermössen
ja o skögsmössen ja jagkan inte nämna dem alla
men söta e dom rolleyes.gif
pejori
japp... här är en till laugh.gif laugh.gif
tycker dom är så fina wub.gif wub.gif
Boxer
Jag tycker också att alla sorters möss är ljuvliga. Speciellt hasselmusen.
Fladdermusungar har jag kommit i närkontakt med. Det räckte med en droppe ur en pipett så var de proppmätta. wub.gif

Men!.....jag måste tyvärr erkänna till min stora förvåning och förskräckelse, att när jag inte är beredd, reagerar jag precis så som lilahåriga tanter med handväska gör på tv, när de får se en mus. ohmy.gif

Att jag skulle ha en sådan stark och ljus röst kunde jag väl aldrig tro. Man kanske skulle kunna söka till operan?!!:wacko: smile.gif
Sulawesii
Möss är bland de sötaste djur som finns!
Kommer ihåg när jag var tonåring och min katt tagit en liten hasselmus. Såklart tog jag den ifrån henne och den mådde finfint. Gick iväg med den och släppte ut den i det halvhöga gräset och ståna böjde sig knappast under hasslisens "tyngd". Tydligen blev jag så fascinerad av det att det att det bet sig fast i mitt minne.

En annan gång (oh, det har varit MÅNGA gånger, mina katter har inte haft det lätt.....) hade jag tagit någon slags mus ifrån samma katt. Den mådde inte så bra, så jag tog med den upp på mitt rum och la den på sängen för att försöka rädda den. Men, det gick inte. Snart var den död och en hel hord av äckliga små kryp kom utkrälande.
Så här i efterhand undrar jag hur länge jag lät musen ligga där på sängen..... wacko.gif
amaira
Har haft möss som husdjur, dansmöss och andra.

Äldsta sonen har tagit kontakt med musuppfödare, för han vill ha igen, och jag med... Så vi köper antagligen samtidigt från samma uppfödare, möss med stamtavla biggrin.gif .

Samtidigt har jag städnigt stående råttfällor i vissa garderober. På höstarna kan jag få tömma dem dagligen sad.gif . Sorgligt, men kan inte hjälpas.

Det är vanliga husmöss som oftast hålelr till inomhus. Ibland kommer det in en skogsmus (finns två sorter, stor och liten) och ligger död i fällan. Då blir jag ledsen, för skogsmössen behöver inte vara inne, de klarar sig så bra ändå i skogen.

Hasselmöss har jag aldrig sett, finns inte häromkring. Är inte de dessutom rödlistade? Och fridlysta förstås.
De är vansinnigt söta med sin pälsförsedda svans.

Fladdermöss flyger och boar här, flera arter, nordisk bl.a. Dem får jag ingen närkontakt med, de är bara skuggor mot himlen. Men jag älskar fladdermössen!

Jag tycke ringa djur är otäcka, gillar ju spindlar och insekter och det mesta.
Fast, det finns några djur som jag inte gillar riktigt, men jag kan inte komma på vad det är just nu. tongue.gif

/amaira.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon