Full version: Fäääärdig :)
Fialotta
Nu är jag klar med allt, ska ha en skön fridfull
uppesittarkväll med en mumsig skinkmacka...är
det nån mer som är klar, eller stressar ni ihjäl er? wub.gif
Fenja
Inte stressar ihjäl mig, ska göra en Janssons Frestelse idag och grilljera skinkorna, sedan är allt klart!
Mvh
Fenja
Fialotta
CITAT (Fenja @ 23-12-2004, 13:57)
Inte stressar ihjäl mig, ska göra en Janssons Frestelse idag och grilljera skinkorna, sedan är allt klart!
Mvh
Fenja

Bra Fenja..men din avatar han stressar, du
får allt lugna ner honom lite tongue.gif laugh.gif tongue.gif
Fenja
Han ska ju dela ut alla klapparna, förbereder till i morgon! wub.gif tongue.gif
God Jul Maudan!
önskar
Fenja
MoniqueÖ
Fy bubblan vad ni är duktiga!

Själv har jag nästan tappat lusten för allt vad julen heter! Skall dock till syrran på julmiddag i morrn så lite blir det väl! Men hemma har jag bara en ljusslinga ute på balkongen. Ingen julmat, inget julpynt och framförallt ingen julglögg eftersom jag ändå skall jobba en del!

Men å andra sidan har jag inga barn så för mig känns det inte så viktigt annat än att det är lite mysigt att umgås. Skall å andra sidan jobba alla juldagarna så julstämning får jag på jobbet!

Go' jul på er

Monique
Ann-Christin Lindberg zon II
Ska svänga ihop en rödbetssallad, griljera skinka och bädda rent i sängarna! Maken ska dammsuga! wub.gif rolleyes.gif

Sedan är allt klart! Glögg väntar som belöning!! rolleyes.gif wub.gif

Sture (katt) står just nu och slickar mina fingrar - de smakar tydligen jättegott efter lite julmatlagning!! laugh.gif wub.gif
Fialotta


Här kommer en bild på min julgran smile.gif
jendah
Vi ska griljera skinkan, baka vörtbröd (med russin smile.gif) och svabba av källargolvet i kväll - men sen är det klart smile.gif

GOD JUL!
evelina
Klar! vi ska ha en mysig uppesittarkväll och bara ta det lungt, provsmaka skinkan o.s.v.

GOD JUL på er alla!
pejori
är också fääärdig... smile.gif
har gjort janson och skinkan klar nu.... inget stress här inte wub.gif wub.gif
god jul
Malvia
NU, är jag klar med klappinköpen. Stod i bokhandeln idag och hade hittat boken jag skulle ha, MEN typ 40 pers i kö! Nää, den får köpas efter jul. Ska nu hem och slutstäda, slutpynta, koka skinka så det luktar i hela huset, slå in de sista paketen , rimma, dricka glögg.
Alla barnen kommer hem ikväll, de vill väl inte missa morgonklappen.
God Jul!
Kattgräs
Sista klapparna slogs in i går kväll.
Skinkan sköter maken om, har han sagt.
Gröten ska jag ordna i kväll. (Brukar bli frukost!)
Mat ska inhandlas, fortfarande.
Och VAR är dammsugaren?! blink.gif
___

Snygg gran maudan! smile.gif
Hannele
Ja, färdigt här med. Vi åt varm skinka till lunch nyss, resterna griljerade vi.
Tänkte titta på Ernst i kväll, ta ett glas vin och lite god julost.
Nu ska jag i väg och träna med sonen! smile.gif

P.S.
Spännande gran Maud har.
kerstin z5-6
Fäärdig här med smile.gif Bara rimma och spela spel med tonåringarna , dricka glögg och äta ost här med
Maudan ! Din gran var coool smile.gifsmile.gif
yla
ja jag e ju klar men så har jag heller inte gjort nåt annat än sillsallad tongue.gif
o varit ute på promenad o känt hur det luktar skinka i hela bygden
tror att alla fixar den idag
god jul på er alla o maudan din gran va fin
tar väl lite glögg till julbadet för julbad kan jag inte låta bli det skulle vara för illa,en gång om året vare sej de behövs eller ej så är traditionen
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
renate
Klart här med,skinkan ska grilleras,gröten är ferdigt,klapparna inslagna.
Nu ska jag tar det lugnt och titta på tv och äter en skinkmacka.
God jul på er alla.
Iris i V-botten
Nästan färdig här med. Skinkan ligger nygriljerad på diskbänken och det doftar JUL i hela köket. Lyssnar på Carolas skiva Jul i Betlehem . Den är helt fantastisk. Har man inte julstämmning innan så kommer den helt klart.
Nu ska vi bara klä granen och mysa med lite glögg
Inga från Närke
Vi är också färdiga förutom ischokladen som jag ska fixa nu.
Möjligen det finns något litet man kommer ihåg imorgon som ska handla.
Vi ska ju vara ensamma gubben och jag så det tas inte fram så mycket julpynt men lite tomtar står här och där, även en liten julgran utan barr som syns på en av mina bilder i albumet. /Inga
Ann-Christin Lindberg zon II
Vi provsmakade julskinkan och tog ett glas vin - nu har vi ett halv rum kvar att dammsuga - det får bli i morgon! rolleyes.gif wub.gif
zaaritha
Kokat o griljerat vår skinka--svärmors fixade jag igår.
Kokat rödkålen, blandat sillsallad, smakat på glöggen o julölet..........
netaave
Här är det mycket kvar, kommer nog i säng framåt småtimmarna.
zaaritha
Förut stekte jag julköttbullarna när jag lyssnade på Bertil Perrolf fr Visby
efter midnatt, men nu finns inte det mer o inte Bertil P. heller.......
Lena
Här är vi klara med allt som ska göras , skinka ,städning och sillsallad,dricker Whiskey med belgisk tryffel och gläds åt snön som äntligen kom ikväll ca 1 dm, gubben, yngste sonen och jag har sett på Ernst julpyssel på Tv, han är verkligen mysig

Lena zon 4
Kajsa
Nästan färdig, jagat runt i flera dagar. Det doftar gott i hela huset av skinkan, granen är klädd, har strukit skjortor och tittat på Ernst, och nu vill jag titta lite här, pust biggrin.gif
LenaTuring
Skinkan klar om 1½ timma, ska koka en omgång knäck till och göra en sillsallad sedan så.........kanske man får titta i kudden. biggrin.gif
*Felix matte*
Allt klart! biggrin.gif och det utan minsta jäkt...
om tio timmar kommer barnen m.fam och äter grötfrukost. tongue.gif wub.gif

Fin gran du hade maudan wub.gif
Kattgräs
NU är det klart. Nästan. Maken är och handlar det som fattas, själv har jag skurat (såpa luktar väldigt gott) och kokat ägg.

Barnen har fått "morgonjulklappen" och är nyduschade.

Kör försiktigt, alla ni som ska ut i trafiken!
Inga från Närke
Är också helt färdig i flera bemärkelser.
Barnbarnen har varit här hämtat sina julklappar (resterande familjemedlemmar sjuka) så därför åkte vi inte dit, risgrynsgröten står och puttrar så nu kan sambon och jag ta det lugnt.
Efter att vi ätit gröten straxt då ska vi gå och sova en stund, hade besök i går kväll som inte åkte hem förrän 03,30 så vi är lite trötta eftersom vi måste gå upp kl.08,00 och ta våra mediciner.
Sedan ska vi göra ett litet julbord och ta lite snaps och njuta av kvällen och kolla vad vi fick i paketen från barnbarnen.
Har redan fått min julklapp från sambon örhängen och armband som jag blev mycket glad över. Han får en mysdress av mig. Vi köper inte mera det är mest för syn skull inför barnbarnen att vi har paket om det varit så att vi skulle varit hos dem. /Inga
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon