Full version: Ny köttermometer
Lena N
Jag köpte en ny köttermometer för några veckor sedan och skulle nu använda den för första gången. Upptäckte då att det papper som jag trodde var bruksanvisning endast innehöll de temperaturangivelser som man kan slå upp i vilken grundkokbok som helst.

Nåja, jag förstod så mycket som att den skulle förses med batteri, vilket jag gjorde. Sedan skulle jag ställa in den temperatur vid vilken jag ville att den skulle signalera färdig. Det enda som händer när jag trycker på kapparna är att jag kan slå på och stänga av en pip-signal. Morrrrrr mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif

Måste bara få uttrycka ilskan. huh.gif

Kanske kan någon här hjälpa mig? Den är köpt på Maxi (ICA) och har fyra avlånga knappar i rad på framsidan. Ovanför står texten temp - on/off - on/off - temp. Under knapparna finns texten min - timer - thermo - sec.

På displayen visas texten AL SET och O grader C. Under finns texten TEMP och det antal grader visas som motsvarar rumstemperaturen. Längst ner mäts tiden i tim-min-sek, räkningen startar när batteriet sätts i och går bara att påverka genom att batteriet tas ur. wacko.gif wacko.gif

Vad är den väl förborgade hemligheten för att använda denna märkliga pryl?? HJÄLP!!
Sollan
Höll på med grannes idag, få se om jag kommer ihåg. På baksidan ska du ha knappen på ett visst läge, (testa först det ena och sedan det andra...) sedan sätter du önskad temp med piltangenterna, så ändrar du på knappen på baksidan. För att sättta på den trycker du på knappen längst till höger(?). En larmklocka syns i displayen och visar att den är igång.
Minns att beskrivniongen fanns på baksidan av förpackningen.
Hoppas jag varit till någon hjälp.... smile.gif
Lena N
biggrin.gif Tackar Sollan!!

Jag hade den lilla flarpen utfälld som kan fungera som stöd, då syntes inte piggen på baksidan. Nu tror jag att jag har fattat och skinkan är räddad. smile.gif

Tack igen. wub.gif wub.gif wub.gif

(att även din granne behövde hjälp gör att det här känns lite mindre pinsamt) wink.gif
Sollan
Själv morrade jag argsint över att batteriluckan satt så tokigt... smile.gif
Sommartorparn
Är det en sån där digital? Syrran fick en digital förra året. Saknade bruksanvisning. Hon satte in den som vanligt i steken och in i ugnen. Den smälte och låg som en vissen blomma över steken!


laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon