Full version: Sidensvansar
Carina
Hej!

måste berätta att vi haft en stor flock sidensvansar på besök hemma i helgen! laugh.gif
Sambon undrade om det var en stor flock med nötskrikor som satt och kivades i den stora granen vid fågelbordet. Jag kollade och nästan skrek av lycka....vi har SIDENSVANSAR i vår gran!!! wub.gif

I stan är väl sidensvansar vardagsmat i trädgårdarna kan jag tro, men här långt, långt från stad och civilisation är de sällsynta.
Däremot kan jag vila mina ögon på våra vackra domherrar varje dag under vintern! De är inte sällsynta hos mig i skogen tongue.gif

Aja, ville bara bubbla av mig lite rolleyes.gif

/Carina
Fialotta
Va lycklig du är....
fråga om dom inte kan ta en sväng här förbi mig,
så är min dag förgylld oxå unsure.gif
Snälla rolleyes.gif
yla
om du lägger ut äpplen åt domkan dom stanna i flera dagar
det gjorde dom en vår hos mej
dom va underbara att sitta o titta på
jag fick köpa nya äpplen o o dom åt friskt o satt sedan i björken o puttrade
dom stannade kvar hos mej i fem dagar jättemysiga när dom satt i ring runt ett äpple o lät sej väl smaka
Tyr
För ett par år sedan hade vi en invasion av Sidensvansar från Ryssland och Sibirien. Dom är ju särskilt förtjusta i Rönnbär, och jag räknade till ca 40 st fåglar samtidigt i våra två rönnbärsträd. Dom stannade i flera dagar och en del blev så berusade av rönnbären att dom flög in i köksfönstret och bröt nacken. wacko.gif
Gossen Ruda
Att man inte ser Sidensvans på landet är nog för att rönnar mm matställen är så utspridda. En flock tömmer en normalrönn på några minuter och drar sen vidare. Skaffa en rönnskog! Hur många känner förresten till det engelska namnet: Bohemian Waxwing
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon