Full version: Nu nu nu!...
Susanne i Linköping
Nu verkar det äntligen som om jag ska kunna få tag i pallkragar! Efter två dagars annons i lokaltidningen har jag fått två svar, det första visade sig bara gälla pallar (typiskt, jag borde ha förtydligat i annonsen) men det andra verkar lovande. 25 kr styck, helt OK om de är i bra skick.

Hur många ska jag våga köpa? Hmm... två åt mamma, två till när hon kommer på att hon vill ha fler, fyra till min kompost, nej fem, två till uteplatsen...

laugh.gif Hur många tror ni går åt, ni som har erfarenhet av hur beroendeframkallande pallkrageriet är? Och hur stor risk är det att kolonigrannarna kommer och tigger?
Susanne i Linköping
Och nu ringde det en till! Han hade 80x150-centimeterskragar. Samma pris. Vad tror ni om den storleken? (Är det nån som vill köpa pallkragar? biggrin.gif )
kerstin z5-6
Köp minst 10 till dej själv ! laugh.gif
evelina
Jag var ny förra året med pallkragar och jag köpte 12 st. Alldeles för lite !

I år blir det fler, så roligt att odla i dem. rolleyes.gif

6 st har jag målat röda och ställt dem tripp trapp trull med blommor i, både perenner och ettåringar i.
4 st har jag omålade med grönsaker och örter. 2 st har jag till att förgro perenner i.
Jag lade markväv i botten och fyllde på med kogödsel på påse och senare på hösten när jorden sjunkit undan fyllde jag på med kompost, i vår får jag säkert fylla på med mer kogödsel. Det växte så det knakade. laugh.gif

Lycka till och välkommen i gänget.
Ingrid på Västkusten
Minst 15 st - ta gärna tjugo åt Dig själv - det är ju så här att man upptäcker fler och fler ställen man kan ha dem i trädgården och fler och fler braoha användningar. Jag ahr t o m pallkragar jag inte odlar i ( törs jag erkänna det LOL) utan som förvaring :-))

Och har Du möjlighet - de största Du kan - de är visserligen svåra att få in i en liten bil om folk skall hem å hämta hos Dig men är de bästa för odling!!!!!
Susanne i Linköping
Nu är det tre som ringt! Alla vill ha 25 kr/styck. Nu ska här handlas! laugh.gif

Tillgången blev faktiskt större än efterfrågan! Är det nån här på forumet som bor i närheten av Linköping så kan jag vidarebefordra telefonnumren (inom den närmaste framtiden alltså, läs datumet på inlägget! rolleyes.gif ).
kerstin z5-6
nej tyvärr sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon