Ingrid på Västkusten
Hallon,

Är det fler än jag i Söldra Sverige som har ögnat termometern lystet de senaste dagarna? Ja jag funderar på en sådd i pallkrage och med ett par lager fiberduk på - om det inte var så mörkt när man kom hem ifårn jobbet bara - så skulel det redan vara gjort!
Och en värmekabel med i backen för säkerhets skull.......um om det itne blir kallare än ett par minus vd det är idag ( har inte meterologerna lovat varmare väder igen?) så vete katten om jag inte skall prova!

Funderar Ingrid
Susanna
JAA! Jag tycker du ska testa! Blir jättespännade att de om det fungerar. Fast här i stockholm har vi någon minusgrad just nu. Vad funderar du på att sätta?
kerstin z5-6
Det kommeratt bli kallare
Virgo
CITAT
om det inte var så mörkt när man kom hem ifårn jobbet bara

Det finns väl pannlampor! biggrin.gif
Asiatiska saladväxter borde väl funka, eller?
Ingrid på Västkusten
Det blev kallt - GRRR -- få se när det ger sig vilket jag tror dte gör ganska så snart - nu hann jag inte = vart kallt innan helgen .....men asiater och rädisor och sallad är jag klart sugen på!

Stay tuned - jag har inte slagit planerna ur hågen ännu!

PS Jag ahr fortfarande levande asiater ifrån i höstas som vi har skördat lite av - tatsoi är fantastiskt köldhärdig - de växer ju itne i kalla grader men det är liksom ett skafferi 'på rot' :-)
Virgo
CITAT
PS Jag ahr fortfarande levande asiater ifrån i höstas som vi har skördat lite av - tatsoi är fantastiskt köldhärdig - de växer ju itne i kalla grader men det är liksom ett skafferi 'på rot' :-)


Bra Tack , det ska jag komma ihåg till i höst om jag inte fått fler minnesceller utslagna ohmy.gif
MariaS
Annars är väl pallkragar som gjorda för varmbänk.... wub.gif

MariaS
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon