Full version: Bra länkar
Sulawesii
Jag är lite nyfiken på pallkragar, men vet i princip ingenting om hur man gör nånting som har med dem att göra. Har ni några bra länkar där jag kan lära mig hur man går tillväga? Som funkar för en nybörjare.
Berith
Länkar? ohmy.gif

Hela den här avdelningen innehållar massor med råd och tips. Och är det sen nåt du undrar över så fråga på bara. wink.gif

Och den som kan det mesta om odling i pallkrage är Ingrid på Västkusten - "kvinnan som gav pallkrageodlingen ett ansikte". wink.gif tongue.gif
Sulawesii
Tänkte mig nån hemsida där jag får lite grepp om det i ett och samma svep.
Malvia
Har inte alls nån praktisk erfarenhet av odling i kragar, men lärt mig mycket teoretiskt via alla dessa trådar här. Tack, tack! Ska bli sååå roligt att börja odla i vår i de hittade kragar vi hade i garaget på jobbet.
Kom igen du med, Sulawesii, så är vi nybörjare samtidigt och kan utbyta misstag och framgångar. tongue.gif
Malvia
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=9662
Den här länken fick jag tips på här, av Ingrid tror jag, tack!


Välj 'Se Gröna Rum'

Välj kategori 'så och plantera'.......klicka sedan 'bygg med pallkragar'...


Hälsar Ingrid
BengHa
I många andra forum så brukar man kunna hitta Guider om hur saker och ting görs. Är dom bra så kan man klistra dem överst i den avdelning de hör till. I denna avdelning skulle jag önska mig en sådan guid som visar grunderna i pallkrage odling. Alla kan sedan svara eller ställa frågor ang. saker man inte förståt i guiden, eller visa resultatet när man gjorde det själv.
Gabi
Ja, BengHa, och jag tycker Ingrid skall administrera det arbetet (läs: delegera till oss andra att samla från den här siten och skriva.) Vi borde ha en pallkragesida för jag tror det här blir stort.

Gabi
Sulawesii
CITAT (Malvia @ 21-01-2005, 14:20)
Kom igen du med, Sulawesii, så är vi nybörjare samtidigt och kan utbyta misstag och framgångar. tongue.gif [/color]

Japp, jag hänger på, bara jag hittar några pallkargar, så! smile.gif

Tack för länkarna. Är nu lite klokare. Försökte kolla på vidoklippet om pallkragar på Gröna Rum, men det funkade inte.....
pisanggoreng
Boken från Square Foot Gardening finns också i svensk översättning. Har glömt vad den heter för tillfället... "Odla i kvadrat" kanske..?
Ingrid på Västkusten
Hum hum hum - få se om tiden räcker till - fast jag håller med vi BORDE ha en FAQ!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon