Emmaibäcka
Nu har jag oxå införskaffat pallkragar biggrin.gif
Har "bara" fått tag på 6 st hittills, men det är väl en bra början antar jag smile.gif Beställde fröer idag oxå, från "Rara växter" så nu är jag riktigt sugen på att sätta igång. Verkar föresten som de flesta pallkrageodlare inte använder "varmbänksmodellen", utan har dem som kallbänkar... vad beror det på?
Susanne i Linköping
Varför kallbänkar föredras framför varmbänkar kan jag bara svara på för egen del, men jag misstänker att det gäller andra också.

Det är mindre jobb, helt enkelt! biggrin.gif Till varmbänken krävs en massa färsk hästdynga och halm, till kallbänken bara jord (och vilken gödning som helst).

Fast egentligen har jag inte ens kallbänkar i ordets rätta bemärkelse, för jag kör bara med fiberduk. Fönstret står fortfarande inne i kolonistugan och väntar på att jag ska få tid med det! sad.gif
Emmaibäcka
Hmm, men då är det ingen nackdel för mig, för jag har riklig tillgång till detta rolleyes.gif Tänkte höra oxå om man bör använda en varmbänk för att få fram perenner, eller är det bara för att få tidigare grönsaker (sommarblommor). Kanske tom är en nackdel för perennerna....? wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon