Full version: Gammelvovven blöder!
Annlo
Min gamla samojedkille (12år) blöder från snoppen, det droppar lite blod då och då!
Vet ni vad det kan vara?

Tänkte ringa vetrinären i morgon... sad.gif

Jag gissar att det är någon slags urinvägsinfektion men man vet ju inte, det kan ju vara något annat allvarligare unsure.gif

Annlouice
*Felix matte*
Här står lite om urinvägsinfektion
birgitek
Tror att det är urinsten, river upp små sår i urinvägarna. Min 14-årige cairn-terrierkille blöder fr. snoppen då o då. Ingen fara så länge han verkar må bra säger vetrinären.
Birgit Ek
Ullet
Min systers hund hade blödningar från snoppen men det var prostatan, så när de opererade bort den slutade han blöda.
Annlo
Med andra ord kan det vara vad som helst av dessa... sad.gif
Får ringa idag.
Tack för era svar! wub.gif

Annlouice
yla
hur gick det annlo unsure.gif
Annlo
Kom inte fram till vetrinären, telefonkö! En timmes telefontid på morgonen är väl inte tilltaget i överkant! mad.gif

Ska se hur det verkar idag och fortsätter det blöda får jag göra ett nytt försök i morgon...

Annlouice
humla
Hoppas vovven mår bättre. Tycker också veterinärerna har konstiga telefontider, och jämt upptaget. mad.gif sad.gif Man vill ju ha hjälp så fort som möjligt, när de små liven mår dåligt.
kristerh
CITAT (Annlo @ 01-02-2005, 09:18)
Kom inte fram till vetrinären, telefonkö! En timmes telefontid på morgonen är väl inte tilltaget i överkant! mad.gif

Ska se hur det verkar idag och fortsätter det blöda får jag göra ett nytt försök i morgon...

Annlouice

Agria har en telefonveterinär man kan ringa om man är orolig för något:
0900-100 51 61 samtalet kostar 25 kr, vardagar 1600-2400, helger 0700-2400.
krister
Ewa smålänska höglandet
Vår 12-åriga tik blödde för ett par veckor sedan och hon har opererat bort både livmoder och äggstockar, så vi förstod att det var något fel
hon hade urinvägsinfektion och får man inte bukt med det snabbt kan de bli jättedåliga fort

Kommer man inte fram till veterinärer så brukar man kunna ringa djursjukhuset, det gjorde vi för hon blev dålig en helg

/Ewa zon 4-5
Smekajsa
Du borde ta ditt ansvar som djurägare mer på allvar, Annlo !!

Ska du låta hundkraken gå ETT HELT DYGN TILL !!!
yla
jag tycker nog också att du ska ta o få iväg vovven till vet
för tänk dej hur de svider om man har problem där
sad.gif
Annlo
Ja, naturligtvis, ska man ta det på allvar! Men han verkar inte påverkad på något vis och det har även varit förr (för ett par år sedan) som detta har hänt och då har det varit i någon dag och sedan har det försvunnit och man har aldrig riktigt fått kläm på vad det kan vara...
Jag ringer inte till vetrinären för allt, vissa saker går ju över efter någon dag, och andra blir allvarliga och då tar jag naturligtvis det på allvar!

Har tittat på honom nu på eftermiddagen och det verkar inte komma något nu, men ska hålla koll under kvällen...

Annlouice
pejori
hur går det med din vovve?
har du fått något svar från vet. så han kan få hjälp för sina besvär? huh.gif huh.gif
Annlo
Nu har vi varit till vetrinären! Hon trodde att det kunde vara att det är mycket löptikar i området just nu och då sväller dom tydligen och det kan blöda lite.
Men hon sa att det lika gärna kunde vara problem med prostatan så nu fick vi medicin mot det också, uti fall att...!

Urinprovet får väl utvisa vad det var...

Annlouice

(Tänk att de vet precis vart man ska.. Han som alltid är nyfiken o vill gå in till alla, men se in till vetrinären skulle han inte gå! Då fick matte hjälpa till...)
Posse
CITAT (Annlo @ 03-02-2005, 15:00)
(Tänk att de vet precis vart man ska.. Han som alltid är nyfiken o vill gå in till alla, men se in till vetrinären skulle han inte gå! Då fick matte hjälpa till...)

Han kanske har hört dig prata med och/eller om veterinären. rolleyes.gif
yla
aaa va bra att de är utrett nu då
får hoppas attt de bara e lite sug efter flickor då
lustigt att de kan blöda av de va wub.gif

klappa vovven smile.gif
pejori
skönt att det inte var något värre. laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Så bra att det kanske är sånt som går över utan behandling.

Veterinären... Felix han börjar smådarra i hela kroppen när man svänger in mot stationen och vill absolut inte gå ur bilen laugh.gif ...mesiga hundar tongue.gif
men bra minne har de.
Annlo
Ja, den stackarn minns väl om inte det förra besöket då de tömde analsäckar på bajs!
Kan ju inte vara någon höjdare att vara hund då!

Annlouice biggrin.gif
Snöflinga
Vår sista hund, Lukas, älskade sin veterinär... Kanske p.g.a. att han var tidig besökare redan som liten valp och tyvärr ganska ofta senare.

När andra hundar låg och darrade i väntrummet, skuttade Lukas in
med svansen som en propeller och försökte nosa sig fram till Leif (vet.)
Återsendets glädje var gränslöst......... De funderade skarpt på att göra en reklamfilm för sin smådjursklinik med Lukas som positiv besökare tongue.gif

Hunden före Lukas, som hette Lufsen tillhörde de som darrade och icke ville befatta sig med detta hemska ställe. Visste ni att hundar svettas med trampdynorna ??? Det gör de.... stora våta fläckar producerade han, konstigt, men det kanske beror att de har så bra luktsinne unsure.gif

Hoppas din vovve kryar på sig nu när han fått meducin och håll honom borta från de frestande tikarna..... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon