Full version: Filmtips!?
MoniqueÖ
Hej, har just varit på bio och sett Masjävlar.

Skönt att gå på bio mitt i veckan och framförallt mitt på da'n! Då har man ju resten av dagen på sig. Tänkte delge er några biofilmer jag sett nyligen och om någon annan har sett något som ni tyckte var bra vore det kul om ni kunde dela med er.

Masjävlar kanske inte en film att se om man vill bli glad, lite fniss finns det dock utrymme för. Och klart sevärd! Att få se svensk film som är bra är något man inte alltid lyckas med. Ofta blir det taffligt liksom, men det var inte den här filmen. Har man dessutom bott på landet så kommer man att "känna" igen sig!

Såg i fredags En långvarig förlovning och den kan jag oxå rekommendera! Lite långsam i sitt berättande men fantastiskt vackra bilder och en väldigt speciell historia. Handlar om en ung kvinna vars fästman försvunnit i 1:a världskriget men hon vägrar att acceptera att han skulle vara död och letar efter honom. Se den!

För ett par veckor sedan såg jag ytterligare en fransk film; Se mig, oxå bra lite lågmäld film om en dotter till en framgångsrik fransk författare. Hon söker hela tiden hans och andras bekräftelse genom att försöka bli sedd av dem som är henne nära.

Hyrde dessutom en thriller i helgen; The butterfly effect. Kan jag oxå rekommendera! Väldigt speciell historia som baserar sig på att en fjärils vingslag kan förändra livets skeende...

Snart är det vår och då kommer det inte att finnas tid till att kolla film så innan planteringarna tar för mycket av vår tid kan ni välan tipsa om sånt man kan se när andan faller på.

Monique
Helen B
Imorgon har jag planerat att se Masjävlar eller En långvarig förlovning. Tyvärr går jag inte bio så ofta. sad.gif
Det har mest blivit barnfilmer på sistone när vi går på bio.
Den film jag såg sist på bio (ngn gång före jul) var Så som i himlen. Den var otroligt bra och gripande. Det var alldeles tyst i salongen efteråt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon