Sidor: 1, 2
TeliaNet
huh.gif
det är är inte alls så många inlägg nu som det var förr.
var är alla gamla medlemmar?
varför skrivs det så lite?
anna_rispan
menar du just nu?? det kan vara för att det inte händer så mycket trädgårds relaterat under vintern. Jag har inte varit med så länge har bara sommaren att jämföra med o då var det lite mera fart här tro jag.
gammelnalle
Vi får väl hoppas att det är INNEHÅLLET i inläggen som räknas... inte mängden!! ???


Men jag tror att anna har rätt... just nu ligger alla i startgroparna... när fröerna har börjat komma återvänder nog många hit...

(Vissa av oss andra häckar ju här alltid... t.o.m. på julafton... sleep.gif sleep.gif och sina födelsedagar.. wacko.gif blink.gif wink.gif )

Men LITE trögt håller jag med om att det varit.
TeliaNet
jo kanske kommer det i gång framåt varen med lite belysnings- och citrusfrågor.
Tesa
Chatten.....telianet...chatten.....
....som ju jag inte kommer in på längre...... sad.gif sad.gif sad.gif
yla
CITAT (Tesa @ 01-02-2005, 19:54)
Chatten.....telianet...chatten.....
....som ju jag inte kommer in på längre...... sad.gif sad.gif sad.gif

tesa jag fattar inte varför du inte kommer in
du va ju där ju
du måste försöka igen
be nån datahacker komma me bra tips smile.gif
vi saknar dej iallafall där sådet så rolleyes.gif
TeliaNet
vilken chat, var?
Tesa
oldwolfie startde en chat på MSN för ett tag sen...(du var inte här en period va???)
det är många härifrån som är där....här kan du kika
....bry dig inte om namnet pågruppen...."Vi som är lite över 40-50 eller så"....
Det räcker att du är över 40 nånting...lång t.ex...

oldwolfie
Det var ju gulligt att ni saknar mig...du får hälsa alla att jag har inte gett upp.....nya datorn kommer förhoppningsvis tebax i morron och då SKA det funka...
yla
CITAT (Tesa @ 01-02-2005, 20:54)
oldwolfie startde en chat på MSN för ett tag sen...(du var inte här en period va???)
det är många härifrån som är där....här kan du kika
....bry dig inte om namnet pågruppen...."Vi som är lite över 40-50 eller så"....
Det räcker att du är över 40 nånting...lång t.ex...

oldwolfie
Det var ju gulligt att ni saknar mig...du får hälsa alla att jag har inte gett upp.....nya datorn kommer förhoppningsvis tebax i morron och då SKA det funka...

BRA TESA VI LÄNGTAR rolleyes.gif
renate
Håller med ded händer inte så mycket här just nu.Men chatten är ja så roligt.
Airamya
Intressant... Mycket intressant... en chat! Ska utforska detta smile.gif
Inga från Närke
Vi som inte har eller går till chatten får väl hålla igång lite då.
Jag tror att alla håller på med sina fröer och samlar krafter lite inför den stora starten man väntar på VÅREN. Sedan kan man ju inte sitta framför datorn hela kvällarna eller dagarna utan det finns ju lite annat att göra också med de vanliga hushållssysslorna och kanske arbete utanför hemmet.
Men det ska blir skönt när våren närmar sig, man känner värmen i solen m.m.
Ha det bra alla.
Betty
CITAT (TeliaNet @ 01-02-2005, 19:00)
huh.gif
det är är inte alls så många inlägg nu som det var förr.
var är alla gamla medlemmar?
varför skrivs det så lite?

Jag tror att det är ganska naturligt att det inte är så mycket verksamhet här just nu, det är ju bara 1:a februari trots allt.
Jag tror att det blir fler inlägg längre fram på odlingssäsongen. Just nu ligger väl de flesta i startgroparna och väntar på beställda frön och plantor.
Blomstertanten
unsure.gif Men egentligen borde det ju va nu, innan odlingssässongen kommit igång, som vi har tid att vara här ! tongue.gif

Sen har man ju inte tid eller lust att sitta inne när man kan vara ute och gräva och flytta och plantera sleep.gif
Men jag kommer nog att vara här ändå, när jag tänker efter. För inte sjutton kan jag klara mig utan Odla i flera månader wub.gif
Abstinensen blir ju svår efter bara ett par dagar utan tongue.gif
Tesa
CITAT (oldwolfie @ 01-02-2005, 21:03)
CITAT (Tesa @ 01-02-2005, 20:54)
oldwolfie startde en chat på MSN för ett tag sen...(du var inte här en period va???)
det är många härifrån som är där....här kan du kika
....bry dig inte om namnet pågruppen...."Vi som är lite över 40-50 eller så"....
Det räcker att du är över 40 nånting...lång t.ex...

oldwolfie
Det var ju gulligt att ni saknar mig...du får hälsa alla att jag har inte gett upp.....nya datorn kommer förhoppningsvis tebax i morron och då SKA det funka...

BRA TESA VI LÄNGTAR rolleyes.gif

Tror du jag fått nån dator igag heler??? ...helv---es..jä--la grrrrrrr&}£@§$¤
...den har inte ens gått iväg från verkstan.......men nu fick jag iaf en gubbe att bära fram den så den skulle gå idag....så förhoppningsvis kommer den i morgon....eller på fredag
....fast dom som kör har säkert en tur hit nästa vecka och då kommer den säkert inte förrän då....
Ibland funderar jag på om ingen gör sitt jobb utan påtryckningar...Jag blir såååååå trött... sad.gif




(tyckte den passade bra här....)
Smekajsa
CITAT (TeliaNet @ 01-02-2005, 19:00)
huh.gif
det är är inte alls så många inlägg nu som det var förr.
var är alla gamla medlemmar?
varför skrivs det så lite?


....kanske beror på ämnena i vissa trådar.......
TeliaNet
CITAT (Smekajsa @ 02-02-2005, 15:59)
CITAT (TeliaNet @ 01-02-2005, 19:00)
huh.gif
det är är inte alls så många inlägg nu som det var förr.
var är alla gamla medlemmar?
varför skrivs det så lite?


....kanske beror på ämnena i vissa trådar.......

belysningsfrågor, såfrågor och hjälp för deppiga citrusar borde vara på topp här nu.

sen har det ju inte blivit bättre då flera har trillat bort.
andreas i uppsala är borta på obestämd tid om jag inte minns fel.
tomas j, uno, mrlindell mfl har jag inte sett till.

jag saknar alla gamla medlemmar och även nya.
kom tillbaka till oss.
Lady Hamilton
CITAT (Smekajsa @ 02-02-2005, 15:59)
....kanske beror på ämnena i vissa trådar.......

Och när bestämde du dig för att bli medlem i bussiga klubben? sad.gif
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 02-02-2005, 17:56)
CITAT (Smekajsa @ 02-02-2005, 15:59)

....kanske beror på ämnena i vissa trådar.......

Och när bestämde du dig för att bli medlem i bussiga klubben? sad.gif

Och????
Tror inte du Hamilton att just såna inlägg som ditt, gör att många drar sig härifrån rolleyes.gif unsure.gif sad.gif

Alla är vi olika och också skiljer det vad gäller utbildning och förmåga att uttrycka sig i skrift (som ju gäller på ett forum som detta) men för den skull tycker inte jag att någon ska ha rätt att "racka ner" en annan.
Lady Hamilton
blink.gif
Jag försvarade bara Telia Net........
Tycker inte att hon var riktigt snäll unsure.gif
Snöflinga
Bussiga klubben ???????????????? unsure.gif
*Felix matte*
CITAT (Hamilton @ 02-02-2005, 21:24)
blink.gif
Jag försvarade bara Telia Net........
Tycker inte att hon var riktigt snäll unsure.gif

OK... men då har jag bevisligen missat något. sad.gif
kerstin z5-6
Cool it -boys and Girls -såhär är det alltid innan stora frö , väst , vårklöks -kolla vad som blommar frossan kommer smile.gif
Om du kan i alla fall inte klaga på mej telia -jag har vinterkräk sjukan o inget annat för mig än att ... tongue.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif och skriva här .. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (kerstin z5-6 @ 02-02-2005, 21:41)
Cool it -boys and Girls -såhär är det alltid innan stora frö , väst , vårklöks -kolla vad som blommar frossan kommer smile.gif
Om du kan i alla fall inte klaga på mej telia -jag har vinterkräk sjukan o inget annat för mig än att ...  :P  :wacko:  :wacko:  :wacko:  och skriva här .. laugh.gif  :lol:  :lol:  :lol:

Stackars dej Kerstin... menar du att kräksjukan har nått er!?
hade inte ni också drabbats av influensan?
jag funderar på om jag ska gå i ide..har ju inte kunnat ta influensavaccinet i år. rolleyes.gif unsure.gif
Skickar massor av Krya på kramar wub.gif
Tesa
Det är iofs ganska lugnt här i Småprat men de andra avdelningarna börjar ju vakna ur vinterslummern....Förkultivering och förökning inte minst....den är väldans livlig tykcer jag..
Fenja
Håller faktiskt med Smekajsa jag... det är inte elakt, det är sant.
Mvh
Fenja
TeliaNet
snart är det dags att bli sjuk igen, det var ett tag sen sist.

det är kul att se er, mina vänner, samlade här även om det blir lite agg imellanåt.
visst skrivs det lite onda/sardistiska saker men varför bry sig, se vad livet ger utöver en dålig tråd, det finns alltid nya trådar.

nej nu låter jag deppig, men det kan ju bero på att jag har läxor och prov upp över öronen m.m.
Virgo
Släng dig i badkaret Teliapöjk och plugga ordentligt. laugh.gif

Förra året vid denna tid kom samma fråga och året dessförinnan osv.

Om en månad är det dags att så tomater sådetså!
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 02-02-2005, 22:11)
Håller faktiskt med Smekajsa jag... det är inte elakt, det är sant.
Mvh
Fenja

Javisst är det sant och inte alls elakt!
och när man till o med får sagt att man har dålig läsförståelse ( sagt om mig) då är det lätt att man "stänger butiken" och stiger åt sidan, men så bestämde jag mig att inte låta "di lärde" kväva det fria ordet tongue.gif
Man må ha åsikt om ett och annat men att gå till personangrepp det visar på låg nivå. sad.gif
*Felix matte*
CITAT (TeliaNet @ 02-02-2005, 22:12)
snart är det dags att bli sjuk igen, det var ett tag sen sist.

det är kul att se er, mina vänner, samlade här även om det blir lite agg imellanåt.
visst skrivs det lite onda/sardistiska saker men varför bry sig, se vad livet ger utöver en dålig tråd, det finns alltid nya trådar.

nej nu låter jag deppig, men det kan ju bero på att jag har läxor och prov upp över öronen m.m.

ger dig en "spark i baken" biggrin.gif Lycka till med alla prov! wub.gif
Hannele
CITAT (TeliaNet @ 01-02-2005, 19:00)
varför skrivs det så lite?

Nästan inget i Småprat handlar om trädgård. wacko.gif
Jag är trött på hundskit, våldsmän och kvällstidningsartiklar - som inte ens handlar om Sverige.

Jag öskar en ny Avdelning: Trädgårdssmåprat.
TeliaNet
"pöjken" kommer behöva mer än en spark i baken då "pöjken" har prov i samhällsekonomi i morgon.
jag hade en lärare som bara sade "pöjkar", en stockholmare.

och person angrepp borde inte vara tillåtna om det nu inte är nåt dumt som skrivs.
TeliaNet
CITAT (Virgo @ 02-02-2005, 22:21)
Om en månad är det dags att så tomater sådetså!

en månad? jag sådde för en månad sedan.

varför sår du inte tidigt?
Gunvor Nilsson
Om det blir för mycket tjafs i trådarna så ledsnar man och struntar i att delta i forumet.

/Gunvor
*Felix matte*
CITAT (Hannele @ 02-02-2005, 22:35)
CITAT (TeliaNet @ 01-02-2005, 19:00)
varför skrivs det så lite?

Nästan inget i Småprat handlar om trädgård. wacko.gif
Jag är trött på hundskit, våldsmän och kvällstidningsartiklar - som inte ens handlar om Sverige.

Jag öskar en ny Avdelning: Trädgårdssmåprat.

Hoppas innerligt att din önskan går i uppfyllelse och lovar dyrt och heligt att jag inte ska solka ner en endaste tråd framöver.
cic
CITAT (Felix matte @ 02-02-2005, 22:43)
Hoppas innerligt att din önskan går i uppfyllelse och lovar dyrt och heligt att jag inte ska solka ner en endaste tråd framöver.

Alla har rätt att skriva i och starta trådar.

Alla har rätt att INTE skriva i/läsa eller starta trådar.

Typ.

Ja, man får ju inte vara otrevlig eller så. Såklart.
Fenja
CITAT (Felix matte @ 02-02-2005, 22:43)
CITAT (Hannele @ 02-02-2005, 22:35)
CITAT (TeliaNet @ 01-02-2005, 19:00)
varför skrivs det så lite?

Nästan inget i Småprat handlar om trädgård. wacko.gif
Jag är trött på hundskit, våldsmän och kvällstidningsartiklar - som inte ens handlar om Sverige.

Jag öskar en ny Avdelning: Trädgårdssmåprat.

Hoppas innerligt att din önskan går i uppfyllelse och lovar dyrt och heligt att jag inte ska solka ner en endaste tråd framöver.

Nä, Felix matte, ta INTE åt dig ett endaste dugg, snälla! Du är en av dem som ofta och gärna hjälper nya medlemmar med bra länkar så att de kan hitta svar. Fortsätt med det! Och fortsätt att småprata! Precis som Cic skriver så har alla rätt att låta bli att läsa det som stör dem.
Mvh
Fenja
yla
preciasamento ett levande forum måste handla lite om annat också än de man ändå diskuterar i de andra delarna
så att vi pratar om annat här e väl så jag uppfattar att de ska vara
småprat hätr o sen de andra blommoroblader i sina respektive

så prata på

o felixmatte har väl aldrig solkat ner en tråd sådet så




dehär va till dej agneta
Smekajsa
CITAT (cic @ 02-02-2005, 22:51)
Alla har rätt att INTE skriva i/läsa eller starta trådar.

Så sant som det är sagt !!!

Och jag menade inget illa med det.

Till Felix matte
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (Fenja @ 02-02-2005, 23:13)
CITAT (Felix matte @ 02-02-2005, 22:43)
CITAT (Hannele @ 02-02-2005, 22:35)
CITAT (TeliaNet @ 01-02-2005, 19:00)
varför skrivs det så lite?

Nästan inget i Småprat handlar om trädgård. wacko.gif
Jag är trött på hundskit, våldsmän och kvällstidningsartiklar - som inte ens handlar om Sverige.

Jag öskar en ny Avdelning: Trädgårdssmåprat.

Hoppas innerligt att din önskan går i uppfyllelse och lovar dyrt och heligt att jag inte ska solka ner en endaste tråd framöver.

Nä, Felix matte, ta INTE åt dig ett endaste dugg, snälla! Du är en av dem som ofta och gärna hjälper nya medlemmar med bra länkar så att de kan hitta svar. Fortsätt med det! Och fortsätt att småprata! Precis som Cic skriver så har alla rätt att låta bli att läsa det som stör dem.
Mvh
Fenja

Det är just såna här snytingar som Hannele leverade nu...små bitska saker
som gör mig så förbenad...så himla onödigt att nån ska ta åt sig och bli ledsen och Agneta är ju den som Fenja säger bidrar med så mycke läsvärt wub.gif
Varför inte låta bli o läsa då om det inte passar...... mad.gif
Gunvor Nilsson
Näe då, Felix matte! Fortsätt du bara! wub.gif

/Gunvor
Tesa
Nä just det Felix matte..
Gå nu omkring på is och ha det glatt....tids nog får du gå i lera och sörja.... laugh.gif laugh.gif laugh.gif

....äääälskar det citatet....det är så hiiimla bra.....
*Felix matte*
Godmorgon...här halkar jag vidare på denna nya dag laugh.gif
inga grusade vägar än så länge tongue.gif ...ute är mörkt och kallt (-7) laugh.gif biggrin.gif
Hannele
CITAT (maudan @ 02-02-2005, 23:29)
Det är just såna här snytingar som Hannele leverade nu...små bitska saker
som gör mig så förbenad...så himla onödigt att nån ska ta åt sig och bli ledsen och Agneta är ju den som Fenja säger bidrar med så mycke läsvärt  :wub:
Varför inte låta bli o läsa då om det inte passar...... mad.gif

Vad har Felix matte med saken att göra?? unsure.gif wacko.gif
Jag har inte snytit någon! Påhopp, typ maudans, gör mej ledsen. sad.gif

Frågan TeliaNet ställde: varför skrivs det så lite?
Får man inte svara på frågor, ska man inte ställa dem?
Caprice
Meningen med Småprat är ju just att det ska vara småprat...??
Ibland är det om trädgårdsrelaterade ting, andra gånger inte...

Det är ju självklart upp till var och en att läsa trådarna...

Det är ju i småprat de flesta inläggen är vissa "lugnare" tider på året, typ nu...

Snart kommer de andra avdelningarna igång de med..

Tycker trådgårdsrelaterat småprat verkar fånigt... Antingen är det just småprat, eller trädgård... Och till konkreta trädgårdsfrågor finns det alltid någon avdelning frågan passar i...

Caprice
Betty
Småprat
Trädgårdsprat i största allmänhet.


Kanske dax att ändra på underrubriken... huh.gif unsure.gif
gammelnalle

Oh, hjälp!!!

alla "mina" citat .... och dåliga historier..


inte platsar de här inte....

måste kolla noga att historiena åtminståne innehåller en grönsak eller en frukt eller en blomma.... DÅ kanske man törs skriva?????

MEN Å ANDRA SIDAN.... tror jag inte att intresset för att komma tillbaka blir så där jättestort.-...

men visst kommer jag att sakna er alla om "Småprat" försvinner...
yla
äch då vårt småprat gör ju att vi lär känna varandra lite granna smile.gif
Sulawesii
Odla skulle vara bra mycket tråkigare utan Småprat. Gärna ett Trädgårdssmåprat också , inte istället för!
Snöflinga
Jamen, jag har ett annat liv också smile.gif Varannan dag i snitt två tim.
Fast uppskattar verkligen Odlanu.......
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon