Full version: Hej TeliaNet
uno
Ursäkta mig, men jag irriteras mer och mer av Din färgskaltabell. Den är informativ men det kan väl räcka att Du har med den i vart tionde svar/inlägg.
TeliaNet
det är ju min signatur.
det är på gränsen till person angrepp.
uno
Du är en färgstark person eller i vart fall Din signatur. Tidigare var bilden större och det var bra att du minskade ner den. Kan Du tänka Dig att minska ner den lite till. Det här är löjligt, jag vet, men de skarpa färgerna sticker mig i ögonen på ett obehagligt sätt.
Virgo
håller med Uno,
har tidigare försökt på lite fint sätt, men det funkar inte.
Och förresten Telia har du upphovsmannens tillstånd att lagra denna bild?

Och det är inte personangrepp! mad.gif

Tycker förresten att stora egengjorda eller snodda bilder inget har att gör i signaturen.
TeliaNet
CITAT (Virgo @ 04-02-2005, 15:28)
håller med Uno,
har tidigare försökt på lite fint sätt, men det funkar inte.
Och förresten Telia har du upphovsmannens tillstånd att lagra denna bild?

Och det är inte personangrepp! mad.gif

Tycker förresten att stora egengjorda eller snodda bilder inget har att gör i signaturen.

varför har du lagt in en arg smilie?
man kan pm:a diskret utan att vara arg.
fy vad lågt man kan sjunka.
renate
Bry dig inte Claes,det är inget fel på din bild. rolleyes.gif
pisanggoreng
Enda tänkbara orsaken till att inte ha stora bilder i signaturen är väl att det tar lite oönskat lång tid för de som har modem...

Allt annat ter ju sig lite konstlat... blink.gif blink.gif blink.gif
Gabi
Jag gillar dina färger-precis vad man behöver i mörkret. Trodde att det här var ett tolerant forum...

Gabi
Virgo
@ Telianet jag försöker förklara , läs sakta, för jag skrev sakta och tydligt.

så här skrev Uno
CITAT
Ursäkta mig, men jag irriteras mer och mer av Din färgskaltabell. Den är informativ men det kan väl räcka att Du har med den i vart tionde svar/inlägg.
Och så här svarade du
CITAT

det är ju min signatur.
det är på gränsen till person angrepp.

och så här svarade jag
CITAT
Och det är inte personangrepp! mad.gif

Den arga smilien är där för att jag inte tycker att det är personangrepp.

hajar du?
TeliaNet
jaha. OK.
Posse
Jag vill ju inte göra någon ledsen, men jag tycker att det känns tämligen tjatigt med såväl signaturbilder som -texter i inläggsrutorna. Dessutom tycks ju en del utnyttja signaturtextmöjligheten mest för indirekt kommersiell reklam.

För min del tycker jag det vore bättre med plats för en större bild till vänster, ovanför texten "Medlem" och att man endast där kunde ha någon typ av automatiskt medtagen bild.
TeliaNet
nöjda?
Sollan
TeliaNet: Jag tycker den är fin som signaturbild!
TeliaNet
CITAT (Sollan @ 04-02-2005, 18:02)
TeliaNet: Jag tycker den är fin som signaturbild!

synd bara att inte alla tycker det. sad.gif
TeliaNet
CITAT (uno @ 04-02-2005, 10:28)
Ursäkta mig, men jag irriteras mer och mer av Din färgskaltabell. Den är informativ men det kan väl räcka att Du har med den i vart tionde svar/inlägg.

ska vi prova ombytta roller?

jag stör mig så på din svartvita gubbe med hatt. den ger säkert något, men måste du ha den hela tiden?
Inga från Närke
CITAT (uno @ 04-02-2005, 13:38)
Kan Du tänka Dig att minska ner den lite till.

Det finns flera som har stora signaturbilder i inläggen varför bara TeliaNet.
Han har ju förminskat det.
Milex
Så så folkens...

Själv har jag stört mig på att jag inte för mitt liv kunnat lista ut hur din tabell ska tolkas, Telia Net biggrin.gif

Åt var och en till sin lyst, är ett fint ordspråk tycker jag

Sen har man väl rätt att störa sig på saker om man vill. Det var väl rätt juste av Uno att berätta vad han tycker. Det är värre med folk som pratar skit bakom ryggen på en.
TeliaNet
jo detär klart att det är.

men tänk om jag nu varit en hetsig person som skällt ut uno efter notor.
jag tog det ganska bra tycker jag.
Inga från Närke
CITAT (Milex @ 04-02-2005, 19:55)
Det var väl rätt juste av Uno att berätta vad han tycker. Det är värre med folk som pratar skit bakom ryggen på en.

Håller med helt och fullt, gillar när folk säger vad de tycker men om man gnäller för minsta lilla småsak tycker jag man ibland kan tolka det som påhopp. Skitprat bakom ryggen gillar jag ej och i synnerhet om det inte är sant.
Milex
CITAT (TeliaNet @ 04-02-2005, 19:57)
jag tog det ganska bra tycker jag.

Japp. Det är väl helt naturligt att först bli lite sur. Men sen ska det oxå gå över. Det är nog det som kallas för moget beteende smile.gif

Det är värre för mig. Jag förstår fortfarande inte diagrammet sad.gif smile.gif
TeliaNet
diagrammet kallas spektrum.
det visar vid vilka frekvenser/färger lysröret skickar ut ljuset och i vilken mängd.
staplarna visar att röret skickar ljus vid den frekvensen och vilken mängd i Fi och i förhållande till de andra frekvenserna.
Milex
Tack för att du försökte!

Kan vi göra så här:

Jag hör av mig till dig när jag ska ha lysrör så hör du av dig till mig när du vill ha hjälp med att räkna ut skatten?

Ok?

biggrin.gif
TeliaNet
OK
adrian
Jag tycker den blev snygg..smile.gif.

I örebro finns ett företag som har en STOR skylt men bara sitt namn i ett hörn och med liten text..

Knäppt men man funderar ju över detta ett tag, och då har de ju lyckats, man retar sig lite på detta sätt och vips så har man företagets namn i skallen... tongue.gif
Eva i Skåne
Precis Adrian smile.gif Jag brukar tänka på det när jag ser en riktigt irriterande dålig tv-reklam. De uppnår sitt resultat - man har verkligen lagt märke till den.
Virgo
CITAT (Posse @ 04-02-2005, 17:13)
Dessutom tycks ju en del utnyttja signaturtextmöjligheten mest för indirekt kommersiell reklam.

Du har så rätt Posse. Men en del är obotliga! sad.gif
kerstin z5-6
jaha ? Vem då ? .... så tramsigt .. blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif blink.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif wacko.gif
Rosen kanske stör någon också ? Eller min logga ? Eller brutalas reklam -?
Ibland undrar man ....
Så ett par frö så mår ni nog bättre
humla
Det enda jag kommer att tänka på är, att alla som vill ha signaturbilder (Gäller alla, inte någon specifik person) bör försöka förminska dem i storlek (Inte bara i cm utan även i kvalité) så mycket det bara går. Det blir segt för modemanvändare att då de öppnar ett inlägg får vänta länge både på signaturbilder och vanliga inläggsbilder att laddas.

Fast det har ni säkert redan tänkt på. tongue.gif

Kolla in mina humlor t.ex, som jag försökt förminska så mycket det går. Högerklicka på dem/egenskaper. Då ser ni att de bara är 495 byte stora=jättesmå.
Berith
Ni som "irriterar" er på andras signaturer, text eller/och bilder... Ni har inte funderat på att ändra i er kontrollpanel, foruminställningar? Välj Nej - Vill du se andra medlemmars signaturer i inläggen?

unsure.gif
TeliaNet
va kan man det?
va bra, då lägger jag tillbaka min bild och då får de se som vill.
Sollan
Kan du inte ha den som signaturbild, jag tyckte den var finare där....
TeliaNet
då syns den ju inte så bra och den hamnar på sidan. sad.gif
Sollan
Ja, för mig kvittar det... men den såg så glad ut. smile.gif
TeliaNet
nu hittade jag en ännu gladare.
Sollan
rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon