Full version: Hur handlar ni?
netaave
När handlar ni i ert hushåll?
På Bendro diskuteras hur mycket pengar man spar om man handlar ofta eller sällan.
Vad tycker ni?
lilla mamma
Vi försöker handla så mycket som möjligt hos vår lilla lanthandel.
Men, vi slinker in hos tyskarna också. Men allra mest hos håkan i affärn.
Malvia
6/7 ggr i veckan, har ingen frys, behöver ändå köpa kvällstidning varje dag. Bestämmer samma dag vad som behövs hemma beroende på vad familjemedlemmarna gör och befinner sig. Den lagom stora affären finns på vägen hem och handlar jag själv blir det BARA det nödvändigaste som vi egenligen behöver. Däremot om vi skulle åka till ett större köpcenter så skulle det bli en hel del onödigt "kul att ha saker".
netaave
Jag månadshandlar mat, specerier, tvätt/diskmedel och hygienartiklar. Kompletterar med mjölk, frukt och grönsaker däremellan, sen faller jag för en del x:a-priser i veckorna men märker att den varan ibland kan bli ganska dyr tongue.gif
renate
När det behövs och när jag har lust.
Sulawesii
Jag har ingen bil, så det blir ingen storhandling här inte (om inte bil vid rätt tillfälle infinner sig).
Sonen dricker oftast en massa mjölk, så jag handlar mest varje dag.
Annlo
Har i peridoer storhandlat, men inte just nu då det blir veckohandling med kompletteringar i stället!
Upplever att man sparar en hel del pengar på att storhandla om man försöker att komma ihåg allt och kanske skriver en matlista för hela veckan vad som ska ätas varje dag! (Jo, jag gör det ibland, det blir varierad kost i alla fall!) rolleyes.gif

Annlouice
zaaritha
Vi veckohandlar i Skövde; på Willys o ICA Maxi.
Här i Hjo är sabla dyrt! Ingen vidare konkurrens--tyvärr!
Så--vi tjänar på att handla i Skövde, även om bensinen medräknas.
*Felix matte*
När det behövs prickade jag i smile.gif
nu när vi är tvåsammen behövs inte så mycket planering tongue.gif
lisselbo
Försöker veckohandla/komplettera plus att jag då skriver matlista för hela veckan, men ibland spårar det ur.
ninnisky
när det behövs .. fick en prick av mig.

planerar inte så mycket och så äter vi dessutom lunch ute någon gång under veckan.
Sylvia
CITAT (Felix matte @ 04-02-2005, 20:05)
När det behövs prickade jag i smile.gif
nu när vi är tvåsammen behövs inte så mycket planering tongue.gif

Samma här. När barnen är bortflugna så går man o handlar när kylskåpet är tomt eller bara för nöjets skull.
råse-marie
När det behövs ...... åså är det ju så kul att gå och handla smile.gif
jag har SÅ svårt att bestämma vad jag ska äta tills jag går där och kikar
och ibland får provsmaka wub.gif mums!!!

jodå vårat konto ser ut därefter oxå wink.gif
Ciczi
eftersom det går ofantliga mängder frukt och grönt hemma hos mig så blir det när det är slut... dvs ca 3-4 gr i veckan

Ciczi
Tesa
Jag storhandlar när jag handlar........1-3 ggr i månaden...däremellan kompletterar jag nån gång i veckan kanske...
Har ett basvarulager hemma som jag kan klara mig på nån månad...kött och så finns i frysen och mjölk har vi i kossorna....ägg köper vi av en bekant
Passar på att handla de ggr jag ändå måste åka till stan...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon