Full version: Första ronden....!
Ylva i Dalarna
Jaha, så har jag då börjat...leta pallgragar.
Inget stort eller ihärdigt försök, men det första.
Var på Ö&B (eller vad det nu kallas) och bara stirrade först. Jisses, hela butiken VAR ju pallkragar, stora och små....i låga sammansättningar och i höga.
Det var en känsla må ni tro att liksom se dom. På riktigt! Insåg direkt att den större av de de har på detta ställe skulle passa mig i storlek (det finns kanske många olika storlekar) dessa var kanske 120 x 160 eller nåt.

Jag frågade...åh, det är inte så att jag skulle kunna få köpa några pallkragar?

"Nix! Dom tillhör inredningen och dom säljer vi inte och dom är så dyra. Några hundra sådär...", fick jag till svar.

Va? Så dyrt, och absolut nej!

Det här kanske inte blir så lätt när allt kommer omkring!!!

sad.gif

kramis Ylva
Ingrid på Västkusten
Ge inte upp!

Det är inte samma som 'emballagepallkragar' de är oftast av lite tunnre trä och är målade ( dem jag ahr sett).
Har Du provat att ringa nått åkeri?

Annars så finns det riktigt suveräna pallkragsgångjärn att köpa på Clas Ohlson - de har ett specialgångjärn som kan ge en pallkrage somm är 40 cm i höjd! Så man behöver EN pallkrage till en bädd :-))
Virket och jobbet får man står för själv - men det kanske är ett alternativ? Så kan Du ju också bestämma måtten själv....

Hälsar Ingrid
Sollan
Jag frågade snällt några vägarbetare som hade pallkragar med sten i, om jag kunde få några. Och det fick jag...men jag behöver fler! Och vägarbetet är klart....
estet
Jag fick tag på mina på en stor industri genom en arbetare som kunde hjälpa mej. De var fulla av maskinolja så de fick färg på sig fort. smile.gif
netaave
Vi fick våra från en metallåtervinning.
gammelnalle
Ibland tycker jag att mitt jobb är riktigt trevligt...

När jag fick köpa pallkragar för 25:-/st inklusive moms, t.ex....

smile.gif smile.gif smile.gif

9 st ligger och väntar på att bli lite upppiffade (3P---)

riktigt vad jag skall ha dessa 3(á 3 höga) till vet jag i skrivande stund inte... men i fjol gick det åt 5(á 3höga) i ett nafs...

men det blir INTE blommor!!! mad.gif mad.gif
Eva i Skåne
CITAT (gammelnalle @ 08-02-2005, 20:32)
riktigt vad jag skall ha dessa 3(á 3 höga) till vet jag i skrivande stund inte... men i fjol gick det åt 5(á 3höga) i ett nafs...

men det blir INTE blommor!!! mad.gif mad.gif

Blommor - bin

Bin - honung

Honung - nallar.



Så visst kan väl blommor passa för en björn också. biggrin.gif
gammelnalle
Mina bin flyger till alla mina vilda blommer.... och pollinerar mina frukträd och surrar så härligt i sommarkvällen

och honing går inte att plantera så vitt jag vet...

sleep.gif smile.gif
estet
CITAT (estet @ 05-02-2005, 15:32)
Jag fick tag på mina på en stor industri genom en arbetare som kunde hjälpa mej. De var fulla av maskinolja så de fick färg på sig fort. smile.gif

Kan tillägga att jag fick mina 4 st... smile.gif
Ingrid på Västkusten
Ohhh när alla fått sina - då hoppas jag att Ylva får bra napp!
Ylva i Dalarna
Håhåjaja..jag har nu en (1)...jag vill ha 12 sammanlagt, för jag kan aldrig begränsa mig laugh.gif och har ju då förstås redan räknat ut att åtta går till grönsaker, (2 på varann till lagom höjd) och två till eterneller och två till ettåriga örter och kryddor....så skulle man ju ha en "barnkammare" åt perennerna men, nej, lite begränsningskaraktär kan kanske vara tillrådligt sleep.gif funderar en vårlängtande, i stort sett pallkragelös odlargalning! wub.gif

Nåja...det kommer att fixa sig!

Kramis Ylva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon