Hoffsan
Hej alla! För ett tag sedan flyttade vi in i vårt nya hus och nu e jag en stolt, ung husägare och det är underbart att äntligen slippa lägenheten. Nu e det "bara" trädgården kvar. Har fått lite hjälp av en kompis polare som är arkitekt så vi får väl se hur det blir. Vill bara visa lite bilder från huset o ni får gärna komma med kommentarer om ni vill för det e skoj:
http://www.fotogalleriet.se/alb_show_id4143_page0.html

(Där e 2 sidor med bilder)
Inga från Närke
Det ser dyrt och lyxigt ut. Den öppna spisen ser väldigt exklusiv ut. Hoppas ni kommer att trivas. Nu har du det trevliga arbetet med trädgården att se fram emot under hela 2005, jag ser fram mot dessa bilder.
Tack för titten.
Hoffsan
Ja jag får väl ta och fotta lite sen när trädgården är färdig. Har inte fått skissen än men det kommer bli en hel del sjösten som på bilden nedan och nån rabatt med "snygga blad" tex tremasterblomma med limegröna blad, alunrot, marmoralunrot, benved, silverax osv. Längtar till det är färdigt!
amaira
Mmmmm, tror jag det, att du är stolt och glad!!!

Ser himla fint och mysigt ut!!! wub.gif
Helen i Piteå Zon 5
I det huset kan du/ni ju inte annat än mysa och trivas biggrin.gif det är jättefint! Blir även kul att se hur din trädgård kommer att bli, du får vara duktig med kameran och fota mycket. Tack för titten! / Helen
Annlo
Kanonfint! Tänk vad skönt nu behöver ni inte tänka på rust på bra länge...
Kan bara ägna tankarna åt trädgården! tongue.gif

Annlouice
birgitek
kanonfint! Sååååå fräscht!!! Skifferväggen vid spisen blev jag speciellt förtjust i .
Birgit Ek
adrian
jag med, den var vacker... smile.gif
pisanggoreng
Snyggt! Ser ut som en utställning... ohmy.gif
Hannele
Underbart hus, Hoffsan, jag förstår din glädje.
Men jag förstod inte alls kommentaren: 'lite stökigt kök'?? tongue.gif
renate
Jättesnyggt hus,skifferväggen med kamin är jag imponerat av,köket med och en så fin tvättstuga du har.verkligen fint allting.DIn trädgård kommer nog blir fint med.Du får tar bilder på framskridandet av trädgården.
*Molly*
Å så fint du har i nya huset, jag blev speciellt förtjust i köket.
Vad är det för träslag i köksluckorna?
Hoffsan
Ja skifferväggen är poppis hos alla som varit här. Tur jag övertalade sambon att göra väggen för han ville först inte pga att den kostade lite för mycket hrm... men detaljer gör mycket tycker jag.
Det var ganska tufft att bygga huset själv, mycket svordomar, gråt o tandagnista blev det men samtidigt var det väldigt roligt. Man har gjort saker man aldrig tidigare gjort. Tex spacklat, isolerat, hjälpt sambon att kakla mm. tongue.gif

Köksluckorna är i björk.
lisselbo
Fint,men lite för nytt. Själv gillar jag när det är lite gammalt och lantligt.
mvh Marie
ninnisky
Är bara så avundsjuk ..... jag vill också ha nytt och tänk att få göra en helt ny trädgård. Vilka drömmar men också vilket jobb ni gjort innan det blev/blir färdigt. Fast färdigt blir ett hus (tack och lov) aldrig helt ändå!

Skiffervägen är jättevacker. Du får gärna tipsa om var man hitta sådana "plattor"
Hoffsan
Man kan beställa skifferplattorna från Kondradssons kakel men det kostar ca 1000:- kvm wink.gif
netaave
Snyggt och fräscht men lite för mycket "utställning" tycker jag också, jag skulle inte kunna bo så. Tur vi alla är olika tongue.gif
Kathy
Urläckert, stilrent, snyggt och modernt.
Ett hus för 2000-talet.

biggrin.gif


Har varit på en del husvisningar i Stockholm med omnejd, och många av dem har den här typen av interiör.
lolo
Tack för titten, Hoffsan! Känner precis som du, är själv nybliven husägare! Ser fram emot våren och alla planteringarna. Vårt charmiga hus är byggt 1970, så lika fräscht och modernt som ert är det ju inte. Men nog fick man allt lite idéer! tongue.gif sleep.gif rolleyes.gif
Exotic
Underbart snyggt & så härligt med Allt nytt rolleyes.gif smile.gif laugh.gif
Kommer oxå ihåg känslan men det var 19 årsedan.

biggrin.gif
kristerh
Grattis till huset wub.gif jättesnyggt.
krister
Hoffsan
Tack tack smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon