Full version: test
jessica zon6
Har hittat ett test på gröna rums hemsida.Om inte länken funkar,finns den på deras hemsida.....jag blev odlartypen.Min man skrattade och nickade instämmande.gröna rum´s personlighetstest tongue.gif
anna_rispan
Reslutatet var roligt att läsa. Men de va lite chansartat att svara, det var ju trädgårdsfrågor o jag har ingen trädgård. Ex vilken investering som står närmast, hmm inget av alternativen funkar till balkong riktigt. biggrin.gif
Hoffsan
Ha ha jag blev trendnissen! Stämmer iofs ganska bra in på mig. rolleyes.gif
Fenja
Jag är en Odlare och de stämmer så när som på att jag inte spar på mjölkkartonger och gamla glasspinnar. tongue.gif
Mvh
Fenja
lisselbo
Romantiker, men det var svårt att svara helt ärligt på vissa frågor. Ville gärna fylla i 2 svar ibland.
mvh Marie
Tesa
Odlare....fast jag har inga mjölkkartonger att samla på....men glasspinnar är jättebra.. laugh.gif
estet
En till "trendnisse"! laugh.gif
ninnisky
Här kommer det en fixare, ja och nog är det så alltid. Brukar fixa till det som andra familjemedlemmar "sabbat" eller stökat till.
Evin
Haha, jag är en latmask!
Kanske för att jag inte har varit med trädgård tidigare och gillar att vandra omkring och lukta på blommorna....

Kanske oxå för att jag inte bryr mig om min häck är för hög eftersom den förmodligen inte kommer att vara för hög, (på minst 10 år) eller bryr mig inte alls att gräsklipparmannen välkomnar mina gäster....

/E
Anki på Öland
En till latmask wink.gif så här sa dom,
"Du är en "latmask"
Du vill njuta av trädgården. Hängmattans och utemöblernas plats är det som måste planeras in först. Trädgården innehåller långt fler oklippta buskage än klippta häckar. Allt grönt är skönt. Du betalar ungarna för att de rensar ogräs, eller så kör du gräsklipparen över maskrosorna när de börjar sticka i ögonen. "
Stämmer jättebra......
Anki
cic
Du är en "trendnisse
Du bläddrar helst i glansiga inredningsmagasin och trädgårdstidningar för att inspireras av de senaste trenderna. Hellre en rejäl förändring av trädgården än småpyssel med lite här och där. Grönsaker kan man köpa på torget och sommarblommor finns färdiga som snitt eller i kruka.


Minsann. sleep.gif Kanske beror det på att jag bara har varit intresserad av trädgård i ett år..?
amaira
Latmask här! Men det behöver jag väl inte något "test" för att veta sleep.gif .

Åh andra sidan kan jag jobba hårt när det är något jag vill, det är säkert *bedyrar*
Betty
...och jag är en romantiker... wub.gif
evelina
Odlare! Glasspinnar spar jag inte på men en del mjölkpaket till min luktärtor blir det. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
renate
Romantiker här med,det var svårt att svara rätt,mycket som passade inte in på mig.
råse-marie
ROMANTIKER wub.gif wub.gif wub.gif
kermita
Kul att testa, jag blev också romantiker.
Eva i Skåne
Romantiker här också rolleyes.gif

Du är en "romantiker"
Du frossar i vackra bilder och läser mycket om andras trädgårdar i trädgårdsböcker. Din egen trädgård jobbar du i när du har lust. Ljud och dofter har stor betydelse i din trädgård. En trädgård är inte komplett utan ett solur, en tomte eller en bronsstaty.




Håller väl med om det mesta, men tomtar och statyer är jag nästan allergisk mot unsure.gif . Ett solur har jag förstås, men det ingick liksom i övertaget av stugan. smile.gif
Milex
Det är nog första gången jag blivit kallad romantiker. Vi är inte så mycket för sånt där "trams" varken gubben eller jag smile.gif

Men trädgårdstomtar där går gränsen biggrin.gif

Svårt att svara på många av frågorna. Jag hade t ex inte gjort något åt grannen som klippte gräsmattan när vi skulle käka. Han finge väl bara göra sig klar...
Fialotta
Är tydligen en fixare...kan stämma tongue.gif
Lilla Selma
Odlare! Tänk vad kul, jag som inte varit med på Odla.nu så länge... wub.gif tongue.gif

Hälsar Selma glatt
fruberglund
Jag var också en romantiker och det stämmer nog smile.gif Sitter nog gärna under en korkek och luktar på blommorna, precis som Ferdinand wub.gif

Fast en av frågorna hade jag velat kryssa i alla alternativ...nämligen.

Trädgården är för dig...
...en förlängning av huset.
...en plats för vila och njutning.
...en byggarbetsplats.
...rosor, kaprifoler och lavendel i skön harmoni.
...härlig motion, terapi och egna grönsaker till middagen.

Jag tycker nämligen allt stämmer in! (fast jag kryssade nr 4 för jag älskar rosor och klängväxter smile.gif )
Gunvor Nilsson
Ha, en trendnisse till!

/Gunvor
netaave
Jag är en romantiker, fast vissa frågor gav inget alternativ som passar på mig egentligen, men å andra sidan hade jag kunnat kryssa två alternativ på nån.
Kathy
Ännu en trendnisse. biggrin.gif
Ingis
Till min stora förvåning blev jag trendnisse. wink.gif
ylle
Romantiker. Fast det hade lika gärna kunnat bli Latmask wub.gif ...
Virgo
Latmask,

konstiga svarsalternativ ibland
Snöflinga
Jag blev trendnisse sad.gif blink.gif blink.gif blink.gif Tycker inte riktigt att det stämmer, men OK, kul test tongue.gif
jendah
Odlare smile.gif Stämmer väl iofs ganska bra... men hade svårt att hitta passande svar...
Min man däremot blev en trendnisse... laugh.gif laugh.gif vilket är mycket långt ifrån vad jag ser honom som (och som han ser sig själv för den delen). Kul test smile.gif
Tesa
Jag gjorde om testet och tog de andra alternativen i de fall jag hade svårt att välja....och nu blev jag en romantiker...
En romantisk odlare då alltså... rolleyes.gif wub.gif laugh.gif
Jejja
Hehe... Jag blev en odlare. Inte fullt så oväntat eftersom jag tidigare idag stod och funderade på om jag skulle slänga mjölkpaketet eller om det börjar vara dags att börja diska och samla mjölkpaket i garaget igen...
När barnen äter glass skyndar jag mig att samla ihop glasspinnarna innan de hinner bryta av dem när de är klara... Och så diskar jag dem och sparar till mina frösådder.
laugh.gif biggrin.gif
Exotic
Jag var tydligen en romantiker wub.gif smile.gif laugh.gif rolleyes.gif
Boxer
Romantiker
Ewa L
Och jag var en odlare, vilket inte förvånade mig alls. Inte bara mjölkkartonger och glasspinnar... Det finns mycket som går att återanvända. I förra veckan ex.vis tog jag hand om alla de felbrända CD-skivor vi skulle kasta. De kan jag använda för att skrämma bort rådjuren. De stora plastboxarna de obrända skivorna kom i blir utmärkta att använda som "växtklockor". rolleyes.gif laugh.gif
gammelnalle

Va löjligt!!!

sleep.gif smile.gif smile.gif smile.gif sleep.gif smile.gif

CITAT
Du är en "latmask"




hmmm .....

jag har ju redan växthus och cementblandare....
och jag har aldrig lyckats få min dottér att hulpa till ... vare sig med morot eller piska,,,,


men läser man sedan:
CITAT

Du vill njuta av trädgården. Hängmattans och utemöblernas plats är det som måste planeras in först. Trädgården innehåller långt fler oklippta buskage än klippta häckar. Allt grönt är skönt. Du betalar ungarna för att de rensar ogräs, eller så kör du gräsklipparen över maskrosorna när de börjar sticka i ögonen.  


tja då är det nog inte helt fel smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon