Full version: Appropå katter
Fenja
Värstingkatter
biggrin.gif laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja
Christer i Falköping
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Christer.
Sylvia
Den hä'r tävlingen hade jag ingen aaaaning om!! laugh.gif

I så fall hade jag förstås anmält Sigge, som är GRANNENS katt, men kommer o går som han vill hos oss via kattluckan!
En natt vaknade jag av att jag hade det jättevarmt i häcken. Vad var orsaken. Jo, Sigge hade kurat ihop sig bakom mig i vecken bakom häcken under täcket... huh! Hade kommit in under natten och tydligen frusit förfärligt tongue.gif
Vi har också undrat varför vissa lakan inte kan hålla sig kvar i linneskåpet. Tills vi kom på att samma Sigge "bäddar" sig in i skåpet och helt sonika slänger ut allt det som är "för mycket" för att han själv ska få plats!!
Han har gjort många fler hyss, liksom våra egna katter...
lisselbo
CITAT (Fenja @ 13-02-2005, 01:52)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Eva i Skåne
Grannens katt kommer och går som han vill genom kattluckan skriver Sylvia.

Tur man inte har kattlucka, säger jag, och hukar mig sleep.gif .

Dock får det mig att tänka på min bror, som har både katter och kattlucka.
Där vaknade de, en natt med ruskväder, av att en TAX kom in genom kattluckan och hoppade upp i deras säng!!!
Det var dock inte grannens tax. Den var ordentligt på avvägar, mer än 10 mil hemifrån visade det sig, men hur den hamnade hos brorsan är det ingen som berättat. laugh.gif
Sylvia
Taxen var ju klok nog att söka sig till värmen, särskilt när den är på villovägar i ruskvädret!
Jag har ju tidigare berättat vad mer som har kommit igenom min kattlucka.... ohmy.gif biggrin.gif laugh.gif
Fenja
Ingen värstingkatt!
Mvh
Fenja
amaira
En historia från min syster. Detta hände en väninna till henne, som har två katter, och precis skaffat kattlucka:

Hon vaknade en natt, av att hon snarkade så förfärligt.
Efter en liten stund märkte hon att snarkningarna fortsatte, trots att hon var vaken. Det var rejäla snarkningar, i hennes rum, och hon blev rädd.

Så småningom bestämde hon sig för att hon måste göra något i alla fall, och klev försiktigt upp, och tände lampan.

Upphovet till snarkningarna, visade sig vara en tredje katt, en stor fet hankatt, som låg intill hennes små tjejkatter, och sov som en gris och snarkade högljutt och ogenerat. biggrin.gif
Anki på Öland
CITAT (Fenja @ 13-02-2005, 16:23)


biggrin.gif wub.gif wub.gif
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon