Full version: Strategispel
Brandklipparen
Någon mer än jag som älskar strategispel till dator?
Väntar just nu på Cossacks II.
lisselbo
Inte jag, men sonen och sambon. Det räcker så bra med att höra ljuden och svordomarna från dom.
Sonen är helt frälst på Tibia just nu.
~Marie~
Dzad
Nja... spelar inte så mycket mera, men nog håller man koll på vissa spel... Age of empires 3 ser ju ut att ha ganska så tilltalande grafik. smile.gif
Fast AOE är ju inte direkt ett sådant strategispel som det du nämnde.
Det närmaste jag kommer till det, som jag spelat, är väl civilization 1,2 (och 3) också... Vilket lysande spel... åtminstone 1:an och 2:an. smile.gif
Eva i Skåne
Mina söner, dotter, svärson är just nu helt besatta av World of Warcraft blink.gif .

Fredagen var lätt hysterisk innan spelen (som släpptes till försäljning vid midnatt unsure.gif ) hämtats efter skol/arbetstid och sen kunde de inte komma igång direkt för det var en överbelastning.
Telefonerna gick varma med frågor och tips. Nätterna har varit låååånga och inga måltider under helgen har ätits i köket, nej framför datorn unsure.gif

Ena sonen köpte inget, men nu har han tittat på hela helgen och blivit lockat. Nu står han i kö!!! för ett spel när affärerna får in nästa sändning av spel.

Om detta sen är ett strategispel, rollspel eller vad har jag ingen aning om. wink.gif
För mig är det rätt och slätt DATA-spel.




Jag själv är så nöjd med patienser, mahjong, kasta pingviner, skjuta bollar och den typer av mindre avancerade spel biggrin.gif
Anki på Öland
Eva i Skåne skrev
CITAT
Jag själv är så nöjd med patienser, mahjong, kasta pingviner, skjuta bollar och den typer av mindre avancerade spel  


Hade mina barnbarn här efter jul på 3, 8 och 9 är. Dom skrattade så dom kiknade när jag visade dom spelet där man kastade pingviner.
Anki
Fenja
DET är bara så bra Anki!! Jag älskar det wub.gif wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
renate
Om jag spela så bara kasta pingviner,eller tomtar och gratis pussel.Köpespel överlåter jag åt sonen och barnbarn,lägger inte penger på sån't.
Gertie
CITAT (Anki på Öland @ 14-02-2005, 21:43)
Eva i Skåne skrev
CITAT
Jag själv är så nöjd med patienser, mahjong, kasta pingviner, skjuta bollar och den typer av mindre avancerade spel  


Hade mina barnbarn här efter jul på 3, 8 och 9 är. Dom skrattade så dom kiknade när jag visade dom spelet där man kastade pingviner.
Anki

Vad är "Kasta pingviner"????
Har en son som älskar pingviner i alla former.
Eva i Skåne
http://www.yetisports.org/404.html

Har inte spelat det på några månader, men jag tror länken funkar ännu.
Hoppas sonen uppskattar det

smile.gif
Gertie
CITAT (Eva i Skåne @ 14-02-2005, 22:43)
http://www.yetisports.org/404.html

Har inte spelat det på några månader, men jag tror länken funkar ännu.
Hoppas sonen uppskattar det

smile.gif

Tack Eva. Skall testa.
mollys_matte
Nu när man inte kan greja nåt ute och krukväxterna redan är bortskämda så är det datorn som tar mest tid här...
Tycker Civilization är lite trist (fast har iof bara spelat första, som ser sååå tråkigt ut)
Håller mig annars mest till simuleringar som diverse Tycoon spel och Sim- spel...
Men AoE är ju inte tråkigt, brukar släpa med min dator till föräldrarna och koppla ihop den med deras, och spela mot brorsans tjej!
Annars måste jag säga att jag gillar Heros of Might and magic, fast jag vet inte vilken kategori de går under?!

Sen måste jag skryta lite, min granne och hans "lag" var på typ nån WM tävling i Warcraft (eller om det var Warhammer?!) aja, de var iaf i Köpenhamn i höstas, och de vann, så jag bor granne med en som är Världsmästare i nåt dataspel tongue.gif
(fast jag kanske bör nämna att de som typ är tokduktiga på det spelet var på nåt i Japan just då, så de var inte med på WM, men ändå, tur för min granne!!!)
Brandklipparen
Cossacks II: http://www.cossacks2.de/index.php?m=news&lang=en

Jag längtar..........
Ciczi
CITAT (Eva i Skåne @ 14-02-2005, 21:32)
Jag själv är så nöjd med patienser, mahjong, kasta pingviner, skjuta bollar och den typer av mindre avancerade spel  :D

Hade väldigt kul med Pingvinerna jag med! Sambon fick knappt vara vid datorn då... laugh.gif laugh.gif

Ciczi
*Felix matte*
Jag nöjer mig också med enkla spel....sitter fortfarande fast i BITCH och tvåa kommer DXBall2 biggrin.gif
Heddas matte
Jag är småsåld på Sims.. fast jag bygger mest mystiska hus (och trädgårdar) och utsätter de stackarna för sociala experiment (kylskåpet i en labyrint i träsgården t ex).
Eva i Skåne
Bitch är något jag också ständigt kommer tillbaka till Agneta.
Vissa spel kan man hålla upp med en månad kanske och sen plötsligt så sitter man där igen, timme efter timme... Bara en gång till....... laugh.gif
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 15-02-2005, 18:42)
Bitch är något jag också ständigt kommer tillbaka till Agneta.
Vissa spel kan man hålla upp med en månad kanske och sen plötsligt så sitter man där igen, timme efter timme... Bara en gång till.......  :lol:

Hålla upp med en månad ohmy.gif inte jag och Bitch...vi är gifta och umgås således dagligen sen ett par år eller kanske ännu längre tillbaka. laugh.gif biggrin.gif wub.gif

försöker fortfarande nå eller slå sonhustruns rekord på 97.966 poäng
Fenja
CITAT (Heddas matte @ 15-02-2005, 17:41)
Jag är småsåld på Sims.. fast jag bygger mest mystiska hus (och trädgårdar) och utsätter de stackarna för sociala experiment (kylskåpet i en labyrint i träsgården t ex).

biggrin.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Precis så höll jag på också, men jag är lite Simsmättt numera!
Mvh
Fenja
Eva i Skåne
CITAT (Felix matte @ 15-02-2005, 18:51)
CITAT (Eva i Skåne @ 15-02-2005, 18:42)
Bitch är något jag också ständigt kommer tillbaka till Agneta.
Vissa spel kan man hålla upp med en månad kanske och sen plötsligt så sitter man där igen, timme efter timme... Bara en gång till.......  laugh.gif

Hålla upp med en månad ohmy.gif inte jag och Bitch...vi är gifta och umgås således dagligen sen ett par år eller kanske ännu längre tillbaka. laugh.gif biggrin.gif wub.gif

försöker fortfarande nå eller slå sonhustruns rekord på 97.966 poäng

Så högt har jag heller aldrig kommit Agneta, men man ska aldrig ge upp laugh.gif

Hur har de burit sig åt som har rekord på 210.000 och mer wacko.gif sad.gif DET undrar jag verkligen.


wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 15-02-2005, 21:54)
Så högt har jag heller aldrig kommit Agneta, men man ska aldrig ge upp laugh.gif

Hur har de burit sig åt som har rekord på 210.000 och mer wacko.gif sad.gif DET undrar jag verkligen.


wub.gif

Envis som en åsna laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det har också vi funderat över... Hur sjutton kan en del få sååå höga poäng.... kanske finns nåt trix som vi inte kommit på ännu unsure.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon