Full version: våren e här nu
yla


dagens spår i skogenklicka o kolla vem som har vaknat
laugh.gif rolleyes.gif biggrin.gif
jag blir så glad smile.gif
e_sedell
Ja visst är det härligt! wub.gif laugh.gif biggrin.gif Jag såg att tulpanlökarna som rådjuen har krafsat fram har fått fina groddar, 10-12 cm. Och den falska fläder (inte säker på att det är det) har sprickfärdiga knoppar!
Gossen Ruda
Om man vänder blicken mot skyn så kan man se och även höra en lärka. Det gjorde jag idag i Landvetter. För övrigt så minskade snötäcket från 20 till 15 cm mellan lördag fm och söndag em. Och just nu har det börjat regna i Göteborg. Heja vårregnet!
e_sedell
Mina cykel hopp försvinner ju *snyft*, men det gör inget. Jag ska svetsa ihop några i sommar har jag tänkt!
Ralf
Nu e våren här enl SMHI, när det är plusgrader mer än halva dygnet.

Synd att jag bara har en min o max termometer... såg en som kopplade en termometer till datorn o såg hela dygnets variationer... Då kan man ju veta att det är vår.
Louise i Göteborg
Det regnar jubel och fröjd!!!!!
Jörgen
Vår?? På torsdag skall det bli -6 enligt skånskan. Hoppas dom har fel. Hur skall det bli med vårsådden?! Det är ju ju en jäkla djup tjäle för att vara skåne vid denna tiden. Jag brukar börja att så redan i början på April.
e_sedell
det klarar sig nog med den, bara det kommer igång går det fort. Men du kanske får skuta på den någon vecka!?!?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon