Full version: Dagens Djurbild.
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
amaira
Förslaget att ha en tråd med "Dagens husdjursbild" tycker jag var utmärkt!!
Där skulle jag vara en ivrig besökare .

Jag röstar för "husdjursbild" - inte hund- eller kattbild, för här finns ju också hästar och grisar och kor och lite annat, t.ex. de brutala och glupska ... nä visst nä, de var växter rolleyes.gif .


Har inte tillgång till mina bilder just nu, och kan därmed inte inviga tråden, med annat än mitt djupa intresse och stora nyfikenhet.

Hoppas på många härliga bilder av era ljuvliga vänner wub.gif !!!
Ciczi
Okej amaira! biggrin.gif



Ser det inte bekvämt(??) ut så säg...

Ciczi
Airamya
Jag har den äran att presentera:

Hestia! Vit katt med randig svans.
"Vad är det där? En tvättbjörn?" undrade veterinären när han såg henne första gången... Han har skön humor vår veterinär tongue.gif

Agger
Nä men... Vilken coool kisse, har aldrig sett nåt liknande.

Håller med din veterinär smile.gif wub.gif
amaira
Jaaaaa!! wub.gif Härligt wub.gif .


"Tvättbjörnen" sitter dessutom i ett kastanjeträd wub.gif .
Och cicsis vovve, är hon (han) morgontrött laugh.gif .
Airamya
Ja, det var hennes favoritträd, på den tiden hon fick gå ut. Hon blev sjuk ett par veckor efter att den bilden togs, blev opererad på Djursjukhuset i Göteborg och det visade sig att hon har ett virus som kallas FIP.
Idag mår hon bra men hon är för alltid bärare av viruset och kan smitta andra katter, så tyvärr är hon nu tvungen att vara innekatt. sad.gif
Anki på Öland
Mitt nyaste tillskott på husdjurssidan.....



Anki
Airamya
Åh halledudanemej! Så söta wub.gif
Emmaibäcka
En bild på min "son" wub.gif
"
humla


Min Hilda wub.gif wub.gif wub.gif
amaira
Stilig "son" du har Emma laugh.gif wub.gif .

Tar mig friheten att förstora honom, så stilig som han är, vill jag se honom ordentligt:


När du kopierar "egenskaper" från fotot, för att sätta in i bild-länken, så måste du först klicka på "visa" så du får fram den stora bilden, och sedan ta egenskaperna från den.



Ååhh wub.gif vilken ljuvlig Hilda wub.gif
renate
Vilken bra ide du kom på Amaira,och promt blir det gensvar,så härligt med en husdjurstråd.
Emmaibräcka: jag hoppas att du inte blir arg att jag länkade en större bild på din vackra hund.

Detta är alså inte min hund.
Nä Amaira nu var du snabbare än jag.
Agger
Idag tänder jag ett ljus...

...för min hund Emmy, som gick bort för 1 år sedan. *snyft*
Inger GMT
Hej
Yatzy är en 10 månader gammal Welsh Springer spaniel. Ofta fotograferad så att välja en dagens bild är svårt.Inte vet jag om jag klarar att lägga in en bild här den heller.Kan någon skriva en steg för stegbeskrivning?
Men han har egen hemsida med massor av bilder
Welshkommen till Yatzy
Hälsn Inger
evelina
Emmaibäcka två sådana söner har jag också haft en tigrerad och en gul med svart mask, fast det var på 70-talet.
Nu har jag en blandis här kommer hon. wub.gif wub.gif
Emmaibäcka
Tack Amaira o Renate smile.gif Va bra, måste lära mig förstora bilden.
Evelina, ja har oxå en blandis men hon fick inte vara med på bild...
De är dock båda sååå goa wub.gif
Fenja
Emma! När du ska sätta in en bild så måste du gå till den stora bilden i albumet och kopiera egenskaperna på den. Jag tror du bara kopierade thumnailbilden när den blev så liten.
Mvh
Fenja
pejori



här är en del av menageriet smile.gif
Sylvia
Här en liten blomsterälskare!
Vad jag längtar till vååååren, för att få njuta av blommor och värme, som han på bilden uppenbarligen gör!
Gertie
Bidrar med en katt-bild.
Fler finns i mitt album om någon
är intresserad.
amaira
Jag vill också vara med huh.gif .

Fast jag har ju inga "riktiga husdjur" som det är nu. Bara "halvriktiga" laugh.gif , såna där som klarar sig själva för det mesta.

Här är en av dem.


Tittar man noga ser man en kal fläck på bröstet...


För ett par veckor sedan, tror jag det var, flög ju en domherre rakt in i köksfönstret med en rejäl smäll. (Jag skrev om det nånstans, vet inte var).

Ute fann jag den på huvudet i en snödriva, avtuppad. Hade med mig en varm jacka inifrån, och gjorde liksom ett rum inne i jackan där den fick ligga, mörkt, varmt och i lugn och ro ute på verandan.

Efter en dryg halvtimme smög jag ut och gjorde ett litet "hål" så den kunde ta sig ut när den ville - och så gick jag omedelbart in igen, för att störa så lite som möjligt.

En halvtimme senare var den borta, och efter ett par timmar så såg jag den i matholken, hungrig som en varg. Men med en stor kal fläck på det röda bröstet.
Han är lätt att känna igen, och jag blir lika glad varje gång jag ser honom, tillsammans med de andra domherrarna. Tillsammans är de en flock på arton stycken!

De här fotona tog jag i morse.




Och här på fönsterglaset sitter fjädrarna kvar... ohmy.gif


Det är väl ett "husdjur"??? En del av det sitter ju fortfarande fast på "huset"?? *försöker, vill va med*
Gertie
Måste ha varit en rejäl smäll om fjädrarna blev kvar på fönstret.
Gertie
Varför syns inte mitt album här??????
amaira
nähä... funkar inte
pejori
CITAT (Gertie @ 21-02-2005, 15:23)
Varför syns inte mitt album här??????

du måste aktivera det i din profil smile.gif smile.gif
Gertie
CITAT (pejori @ 21-02-2005, 15:56)
CITAT (Gertie @ 21-02-2005, 15:23)
Varför syns inte mitt album här??????

du måste aktivera det i din profil smile.gif smile.gif

Hur??????????
Gertie
Jag lyckades
pejori
längst upp på sidan står det kontrollpanel brevid ditt användarnamn
gå in där och gå in på redigera profilinformation.
mitt på sidan till höger står det användarnamn för album.
skriv ditt namn där så syns albumet
pejori
bra laugh.gif laugh.gif laugh.gif
*Felix matte*
Katter, hundar och fågel...då får väl jag komma med en bild på Kurdt biggrin.gif
pejori
ÅÅÅÅÅ vad kurt va stilig smile.gif smile.gif
en herre i sina bästa år wub.gif wub.gif
Ciczi
CITAT (amaira @ 21-02-2005, 09:14)
Jaaaaa!!  :wub:  Härligt wub.gif .


"Tvättbjörnen" sitter dessutom i ett kastanjeträd  :wub: .
Och cicsis vovve, är hon (han) morgontrött  :lol: .

"Tvättbjörnen" var söt wub.gif

Vovven Eddie på min bild är på denna bilden lite kvällstrött efter att ha busat med mig hela dagen... (Det är mors och fars hund.)

Ciczi
Agger
Nu, har jag fått mina bilder att funka...

Håll i er nu får ni se Polly, hunden som sket på hallmattan när jag var på affären idag mad.gif wub.gif
amaira
CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 16:28)
Katter, hundar och fågel...då får väl jag komma med en bild på Kurdt biggrin.gif

VA!!!???

Och vem och vems är denne stilige herre med den förföriska blicken??? *vill ha wub.gif *
amaira
CITAT (Agger @ 21-02-2005, 16:50)
Håll i er nu får ni se Polly, hunden som sket på hallmattan när jag var på affären idag mad.gif wub.gif

Jag tror bestämt att det går att läsa i högra ögat, att något icke riktigt "tillåtet" har hänt...
Agger
Haha! jo det har du tamej 17 rätt i... Jag tycker inte om henne sååå jättemycket just nu.

Tvättade nämda matta för 2 veckor sedan mad.gif

Syns det att hon har valpar i magen??
Agger
CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 16:28)
Katter, hundar och fågel...då får väl jag komma med en bild på Kurdt biggrin.gif

Åååh... vá fin, är han din?
Airamya
Ojojoj, Agneta! (Felix matte).
Du fick just min sambo att falla som en fura! Han älskar leguaner och blev alldeles förälskad när han fick se din kelgris wub.gif

Får man fråga hur stor han är?
fruberglund
CITAT (Felix matte @ 21-02-2005, 16:28)
Katter, hundar och fågel...då får väl jag komma med en bild på Kurdt biggrin.gif

Ahhh, vilken skönhet! Funderade på en leguanödla för några år sen för att jag är allergisk mot hund och katt och de är ju så läckra. Då blev det inte av pga platsbrist och nu har vi ju grisarna och det är nog med dem smile.gif

Här kommer förresten dagens grisbild, två "grisar" sover ikapp laugh.gif laugh.gif laugh.gif

cic
Vilken fantstisk idé, kanoninitiativ från amaria!! Vilken mysig tråd det här komer bli. Eller redan är måste jag väl säga.

amaria. "Dagens djurbild" betyder att du får visa oss precis vilka djur du vill sleep.gif Spindlar, flugor, alla "dina" fåglar, rådjuren mm.. wub.gif

Jag har inga djur nu, men som en del av er kanske kommer ihåg så hade jag två katter tidigare. De bor nu hos en gammal arbetskamrat till mig här i stan. Härligt! Jag kan hälsa på dom när jag vill och jag brukar få vara kattvakt. wub.gif wub.gif

Det är ju inte alltid så lätt att få dom att sitta still.. Så jag plockade upp dom små raringarna.

Toulouse är den svarta och Vera heter den gråa.

(Jag ser liiite drogad ut på bilden, men det är bara lyckorus !! wub.gif

Airamya
Det här blir bara bättre o bättre wub.gif

Vilka fina 'grisar' tongue.gif
Gossen Ruda
Husdjur? Nej tack. Det räcker med akvariet och odjuren i trädgården. tongue.gif

Agger
Tar mej friheten att visa upp min systerdotters charmtroll.
Hon heter Grynet(undrar farför) och är lite dryga året.
En Yorkshireterrier, om nån undrar...






Hon e....bara såå goo!! wub.gif Men JOBBIGT alert. smile.gif
flower


här är ett av mina husdjur.. hunden Samba
Agger
Dessa två fanns att skåda på ett litet minizoo här i trakten.

Rätta mej om jag har fel, men visst är det två ston??

Kalinsi
Evelina,
vad är det för raser i din blandis?
Jättesöt iallaf! smile.gif
Nutten
Jaa, en dagens-djur-tråd! Slut på gnäll från alla som inte vill se våra små gosingar här och var i forumet.

Har inte häckat härinne på forumet på eeeeevigheter, men nu bidrar jag i alla fall med två bilder. Kunde ju inte välja vem av mina små gosingar jag skulle lägga upp. tongue.gif

Mintha undrar hur sjutton hon ska ta sig in i tropikariet utan att jag märker något..


Helios, numera en stilig tonårskisse på 8,5 månader, har fått syn på något.
Agger
Kanske nåt i tropikariet??

Jätteläckra kissar, vad är det för ras, ser dyra ut laugh.gif
*Felix matte*
Det här blev ju en kul tråd...jesses vad många fina bilder biggrin.gif wub.gif
sen måste man ju bara kika in i allas album också ...där finns oftast fler bilder på gossingarna. wub.gif
*Felix matte*
Kurdt tillhör min yngsta dotter och hennes sambo...han är ca 150cm lång.

Felix på bilden här är min "minsting" (6,5 år)wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon