Full version: Fritz är sjuk.
renate
Jag tror Fritz har blivit sjuk.Sedan i går ligger han bara och sover.i dag vill han inte går ut,han gick i lådan och kissade.Han vill inte äter och dricka.Jag gav honom lite vatten med en spruta.Tar jag honom på bakbenen så säger han ifrån.Han sitter på mattan nu.Är orolig för honom.
Kakaduan
Jag tycker du skall ta dig till en veterinär omedelbums! Bättre en gång för mycket än en gång för lite!

Hoppas att det löser sig!
Kakaduan
kristerh
Stackars Fritz wub.gif har han inga symptom tex diarré, har du lyckats lyfta honon? min katt hade analsäcksinflamation för ca 1 år sedan, och hon hade väldiga plågor och om jag försökte att lyfta henne skrek hon samtidigt som hon bet mig, hon som är världens snällaste i vanliga fall.
han har inte förstoppning?
krister
Betty
CITAT (Kakaduan @ 21-02-2005, 11:33)
Jag tycker du skall ta dig till en veterinär omedelbums! Bättre en gång för mycket än en gång för lite!

Hoppas att det löser sig!
Kakaduan

Instämmer!
160kvm stort hus
Japp ring veterinären genast!!

Och krama kissen från mig!!

Det ordnar sig ska du se.

Mvh G
renate
Det ända jag kan tänka mig att han ätit en fågel,för det ligger en massa fjädrar på altanen.Men då borde han väl har diaree,det har han inte.
Kakaduan
Det kan ju vara ett litet ben som sitter fast någonstans i halsen, magen eller tarmsystemet och stoppar upp.

Mitt tips kvarstår: åk till veterinären.

Kakaduan
Airamya
Ja, du måste ta honom till veterinären och det så snart som möjligt.
Förhoppningsvis är du på väg redan nu medans jag skriver detta smile.gif

Håller tummarna för Fritz. wub.gif
Fenja
Renate att han säger i från när du tar honom i bakbenen kan tyda på att han ramlat ner ur ett träd eller blivit påkörd kanske. Försök att kolla att inget är brutet om du kan. Ge honom massor med vätska, den största faran är att han torkar ut. Koka 1 liter vatten med 1 msk socker och 1 tsk salt så får han i sig det han behöver. Om du är osäker tycker jag att du ska kolla med en veterinär som flera sagt här ovan. Ring i alla fall och fråga vad de tycker att du ska göra.
Tröstekram till er båda!
Fenja
Caprice
Håller med Fenja...!

Om han tagit en fågel kan det mkt väl blivit en jakt eller fight där han skadat sig...

Eller så har han käkat ett ben som irriterar och gör honom allmänt grinig..


Säger som övriga... kontakta veterinär...!


Hoppas allt går bra, det är inte kul när ens fyrbenta bebisar mår dåligt... sad.gif


Caprice
renate
Veterinärassistenten är sjuk idag,så jag får avvakta.jag gör som du skrev Fenja.Bruten är det inget fritz kan går,hanhar tom.kelat lite med Olivia.ska försöker får i honom vätska.Hör av mig igen.
Fenja
Renate! Jag som har så många katter råkar ibland ut för att någon kommer hem och är både lite öm och tilltufsad. Katter har ett otroligt läkkött och de brukar repa sig efter att ha fått ligga ifred och vila upp sig något dygn, så oroa dig inte onödan. Se till att Fritz får vätska bara så kanske han kommer igen av sig själv snart. Det bästa är ju att låta kroppen vila ordentligt när man skadat sig och det verkar katterna veta helt intuitivt.
Mvh
Fenja
160kvm stort hus
Hej!
På agrias hemsida kan du få hjälp med frågor...

Prova det.

Mvh G
renate
Han ligger tillsammans med Olivia på en filt.Han spinner när jag klapper honom.Lösningen har jag kokat nu,det ska bara svalnar,jag tror att blir frisk igen.Tack för alla goda råd,det hjälper upp humöret.Här skiner solen just nu,2 plusgrader.
Airamya
*håller tummarna för Fritz*
amaira
*kramar om både katt och matte*
*solis*
Sänder krya på kramar till kissen och tröstekramar till matten
*Felix matte*
Så tråkigt...hoppas att han kryar på sig snart. wub.gif

att han spinner... ett gott tecken är det väl. smile.gif wub.gif
amaira
Hur står det till med Fritz idag?? wub.gif
Bjäbban
Hoppas han piggnat till igen!
Är så jobbigt med sjuka djur…

Jag vet, har just nu en 13-årig tik med livmoders inflammation….
Ingen bra prognos, egentligen bara operation som hjälper, men eftersom hon är 13-år så tycker värken jag eller veterinären att det är meningsfullt att låta henne utstå en sådan
Så det vi provar nu det är penicillin sprutor, och hon har fått ut mängder med var, och blivit lite piggare!
I morgon är sista sprut dagen, så då får jag höra vad veterinären anser att vi ska göra nu…
Fenja
Bjäbban! Jag har botat livmoderinflammation med homeopatmedicin på gamla new fuondlandstik. Hon är borta nu sedan några år, men veterinären sa då med att det bara var att operera. Jag var tillbaka och kontrollröntgade efter 4 månader och då fick till och med veterinären hålla med om att inflammationen var helt borta. Du kan pma mig om du vill skaffa de tabletterna.
Mvh
Fenja
Bjäbban
CITAT (Fenja @ 22-02-2005, 12:14)
Bjäbban! Jag har botat livmoderinflammation med homeopatmedicin på gamla new fuondlandstik. Hon är borta nu sedan några år, men veterinären sa då med att det bara var att operera. Jag var tillbaka och kontrollröntgade efter 4 månader och då fick till och med veterinären hålla med om att inflammationen var helt borta. Du kan pma mig om du vill skaffa de tabletterna.
Mvh
Fenja

Håll på att misa detta helt...
Pm nu med en gång!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon