Full version: En eremit
*solis*
Jag tror att jag är en eremit wacko.gif

Saken är den att jag allra bäst trivs här hemma med mina vovvar och vuxna barn som kommer på besök då och då.

Och jag tycker mycket om att babbla på nätet(forumvärlden) biggrin.gif

Men jag orkar inte ha besök och lyssna på allt som nu folk babblar om wacko.gif

Så jag är även en egoist wacko.gif

Här får jag vara ifred med mina tankar, mitt annorlunda sätt(visar väl mina kännslor och är upp och ner)

Jag får sova länge när jag vill(bara jag rastat vovvarna).
Jag städar när jag vill.
Jag äter när jag vill.

När jag varit gift så har jag inte fungerat som männen velat och då tog äktenskapen slut tongue.gif
Till min stora glädje efter månaders gråt och tandagnissla tongue.gif laugh.gif wacko.gif

Idag känner jag mig FRI SOM EN FÅGEL biggrin.gif wub.gif biggrin.gif
lavendel2
Visst är det så skönt..att komma hem..och få vara för sej själv..jag jobbar med människor som kräver väldigt mycket uppmärksamhet.....så jag njuter verkligen av tystnaden och ensamheten!
Ska äta lite paj och sallad..lägga mej i soffan med lite
godis tillgängligt..zappa mellan kanalerna...och bara njuta!
God natt tongue.gif
Lavendel
Snöflinga
Jag trivs också med ensamheten, det inträffar inte så ofta därför är den desto mera njutbar då... Nu pratar jag om själv-vald ensamhet, den ovalda måste vara hemsk, stackars alla de människorna sad.gif

Min käre husbonde åkte bort en vecka i somras, första dagarna var helt underbara jag bara njöt, bjöd hem tjej kompisar satt och pimplade vin , pratade, lekte charader o. dyl fnittrandes fram till nästan arla morgonstund innan vi törnade in.......... när det var 3 dagar kvar längtade jag förfärligt efter honom..... Började städa wub.gif och planera hans älssklingsmat, gick till frissan o.s.v. och äntligen, när han kom var jag överlycklig laugh.gif och bad honom lova att aldrig resa från mig igen.....
Nu har det gått några månader och jag ser så smått fram emot till den sommarvecka som han, fiskegrejerna och kompisen sticker iväg ......... wub.gif
ariana
Visst måste man få vara ensam ibland det är ett måste
de flesta dagarna i veckan lever jag ensam här med min hund o
katter ja tror det är bra för förhållandet vi har ju alltid något
nytt tillföra så vi har inte slutat se varann

o som du säger snöflinga man anstränger sig kanske lite mer
o solis gott få va eremit ibland
få läsa känna tystnaden gå där med sina egna tankar
varje dag är en gåva att va tacksam för
sleep.gif biggrin.gif rolleyes.gif
*solis*
CITAT (ariana @ 23-02-2005, 23:59)
Visst måste man få vara ensam ibland det är ett måste
de flesta dagarna i veckan lever jag ensam här med min hund o
katter ja tror det är bra för förhållandet vi har ju alltid något
nytt tillföra så vi har inte slutat se varann

o som du säger snöflinga man anstränger sig kanske lite mer
o solis gott få va eremit ibland
få läsa känna tystnaden gå där med sina egna tankar
varje dag är en gåva att va tacksam för
sleep.gif biggrin.gif rolleyes.gif

Men ack så oändligt svårt det är att få tyst på dessa tankar som snurrar och snurrar och den inre tystnaden hägrar lång borta i fjärran sad.gif

Det är helt omöjligt att fly ifrån mig själv, men min själ har stannat någonstans och gömt sig under denna min snurriga vandring på livets stig sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon