Full version: Serien Lost
Sidor: 1, 2
*solis*
Jag har nu kollat på Lost och blir så sur att jag inte får se monstret mad.gif

Har ni andra kollat på Lost?
TeliaNet
här är det bågfil och stämjärn som gäller om man ska ta bort mig från lost, sitter som limmad med epoxy. laugh.gif
Agger
JAAAA! Det får man inte missa.

Monstret får vi nog inte se förrän i del 22, dvs. sista avsnittet. wink.gif
kerstin z5-6
ja än så länge är den kul smile.gif


Förresten Agger -du har svar på frågan du ställde till mej smile.gif i annan tråd
Växthus Piteå ?? vad fick du det ifrån ??? tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
fruberglund
Det verkar ju vara ett stort monster eftersom han tittade upp i himlen när det kom fram smile.gif Undrar varför han slapp undan smile.gif

Bra serie, annars är min favorit CSI, älskar kriminalserier biggrin.gif
*solis*
CITAT (fruberglund @ 23-02-2005, 22:33)
Det verkar ju vara ett stort monster eftersom han tittade upp i himlen när det kom fram smile.gif Undrar varför han slapp undan smile.gif

Bra serie, annars är min favorit CSI, älskar kriminalserier biggrin.gif

Jag tror att monstret kände mannens andliga kraft.
adrian
Lost är veckans höjdpunkt!! biggrin.gif

Det vill jag ABSOLUT inte missa...

Den serien har de verkligen lyckats få ihop bra... smile.gif
wolkenkrabber
Grrrr jag må¨ste zappa menllan top model o lost sad.gif hatar när två bra program går samtidigt, det ena verkar inte ha nån repris det andra har repris mitt i natten, o inte är det en helg natt, typ sönad eller måndag natt
TeliaNet
[finns att hämt på piratebay.org för den som inte vill vänta]
adrian
Näe... Inte fuska!!! biggrin.gif
TeliaNet
50 min * 22=1100 min.
och sen en 10 Mb/min = 11GB kulle jag tro den hamnar på.
sitter på 8+6 gig som inte går att raida, så för min del så kan jag inte titta på hela. sad.gif
adrian
Bra då kanske du inte skriver ut nåt om kommande avsnitt... biggrin.gif
TeliaNet
väntar otåligt på nästa avsnitt.
Berith
Tycker det låter så kul när dom säger.... "Lost visas i samarbete med hitta.se" wink.gif

Men 22 avsnitt.... vet inte om jag orkar kolla så länge, den är lite för orealistisk för mej. 22 avsnitt, och en dag per avsnitt ger tre veckor där.... neej det måste nog till lite mer för att det ska bli fängslande spänning för mej. unsure.gif
Gunvor Nilsson
Snart kan man inte knäppa på TV:n förrän det poppar upp en ny såpa! Jag blir sååå trött wacko.gif

/Gunvor
wolkenkrabber
CITAT (TeliaNet @ 23-02-2005, 22:53)
50 min * 22=1100 min.
och sen en 10 Mb/min = 11GB kulle jag tro den hamnar på.
sitter på 8+6 gig som inte går att raida, så för min del så kan jag inte titta på hela. sad.gif

ska ta hem den nu, men om du orkar, bränna av avsintten på cd rom o ta bort wink.gif de e ju bara att skicka in dom när du ska kolla, fast nu när jag tänker efter kanmskle alla avsnitt sitterihop i en rar fil eller nått, ajja,
Agger
CITAT (kerstin z5-6 @ 23-02-2005, 22:32)
ja än så länge är den kul smile.gif


Förresten Agger -du har svar på frågan du ställde till mej smile.gif i annan tråd
Växthus Piteå ?? vad fick du det ifrån ??? tongue.gif  :P  :P  :P  :P

tongue.gif Jamen jag menar ju en handelsträdgård tongue.gif

Naä, jag fick för mej det bara, du verkar så proffsig...allvarligt, jag tycker det.

Och om så hade varit fallet så hade jag handlat hos dej smile.gif smile.gif smile.gif

Den där andra tråden hittar jag inte, minnet är kort, men jag får gå igenom en gång till. blink.gif


Å nu hittade jag den andra tråden och då verkar det här inlägget helt kocko wacko.gif wacko.gif Så glöm detta!!!!
renate
Lost???????? nu har jag missat något eller inte.gillar inte sopor om det är en sådan.Vilken kanal går den? säkert trean haha den har jag inte och vill inte ha heller bara sk.....t på den. biggrin.gif
Agger
CITAT (renate @ 24-02-2005, 11:53)
Lost???????? nu har jag missat något eller inte.gillar inte sopor om det är en sådan.Vilken kanal går den? säkert trean haha den har jag inte och vill inte ha heller bara sk.....t på den. biggrin.gif

Nej! Den går på fyran och är ooooliiiidligt spännande blink.gif

Såpa?.... nej, mer en äventyrs/thriller.
renate
CITAT (Agger @ 24-02-2005, 12:12)
CITAT (renate @ 24-02-2005, 11:53)
Lost???????? nu har jag missat något eller inte.gillar inte sopor om det är en sådan.Vilken kanal går den? säkert trean haha den har jag inte och vill inte ha heller bara sk.....t på den. biggrin.gif

Nej! Den går på fyran och är ooooliiiidligt spännande blink.gif

Såpa?.... nej, mer en äventyrs/thriller.

Jaha vilken dag går den då?Får kanske titta på den.
renate
CITAT (renate @ 24-02-2005, 19:28)
CITAT (Agger @ 24-02-2005, 12:12)
CITAT (renate @ 24-02-2005, 11:53)
Lost???????? nu har jag missat något eller inte.gillar inte sopor om det är en sådan.Vilken kanal går den? säkert trean haha den har jag inte och vill inte ha heller bara sk.....t på den. biggrin.gif

Nej! Den går på fyran och är ooooliiiidligt spännande blink.gif

Såpa?.... nej, mer en äventyrs/thriller.

Jaha vilken dag går den då?Får kanske titta på den.

Nu kommer jag ihåg,tror jag såg en snutt av det,mmmmåste titta nästa gång
Ewa L
Jag totalmissade första delen pga att de hade en pre-view samma vecka, vilket gjorde att jag trodde att det skarpa skottet var det lösa... I rena ilskan när jag insåg att jag missat, missade jag även den andra delen. Försökte intala mig att 22 avsnit är ingenting för mig. "Vad är väl en kväll på slottet"-typ.

Sedan repriserades plötsligt de första 2 programmen en söndag kväll istf 21-filmen. Yes!! Jag var med i matchen igen och hade också något att prata om på fikat. tongue.gif
kiki
Jag tror inte att det är nå't riktigt monster. Jag tror att vi kommer få sitta som tända och kanske lite smått irriterade ljus i 19 avsnitt till för att säga "jaha. Men säg det då." i slutet på det sista.
wolkenkrabber
CITAT (kiki @ 25-02-2005, 08:10)
Jag tror inte att det är nå't riktigt monster. Jag tror att vi kommer få sitta som tända och kanske lite smått irriterade ljus i 19 avsnitt till för att säga "jaha. Men säg det då." i slutet på det sista.

men den dära kubben i kostym som den dära dkotonr se då, man kan ju unda vad sopm händer när doktorn träffar han,
kiki
Allt verkar ju så himla mystiskt hela tiden, för att sedan få en rimlig förklaring något avsnitt senare. Det är kanske delvis där för den är ganska bra, att de vävt ihop allting rätt snyggt. Det finns nog en förklaring till gubben i kostym med. (usch vad jag låter tråkig)
Magnolia
men varför kunde mannen i rullstol plötsligt gå? Mystiskt.
Agger
CITAT (Magnolia @ 25-02-2005, 09:04)
men varför kunde mannen i rullstol plötsligt gå? Mystiskt.

Just det!!

Jag tror att han fick en andra chans, (för monstret eller vad det nu är, åt ju inte upp honom heller...) Han är ämnad för något, men VAD.

Hela serien är ju mystisk, men det gillar vi, eller hur?
fruberglund
Ja, det måste ju vara en riktigt bra serie eftersom man gör en "smygpremiär" och därefter visar avsnitt ett 2 gånger till, alltså sammanlagt 3 gånger. Är nog första gången jag är med om att en serie får en sån start smile.gif
Betty
Jag såg bara det första långa pilotavsnittet. I början var det ju spännande men sen tyckte jag det blev lite för mycket "Jurassic Park" över det hela... Har inte sett fler avsnitt.
fruberglund
CITAT (Betty @ 25-02-2005, 12:02)
Jag såg bara det första långa pilotavsnittet. I början var det ju spännande men sen tyckte jag det blev lite för mycket "Jurassic Park" över det hela... Har inte sett fler avsnitt.

Ahhh...jag ÄLSKAR jurassic park smile.gif smile.gif

Hur man bara kan göra modeller som ser så verklighetstrogna ut är helt otroligt...den där Steven Spielberg är ett GENI smile.gif

Nu VET man ju att E.T. och dinosaurier inte finns (tror jag i alla fall smile.gif ) men om man skulle träffa på en sån modell ute i naturen så skulle man nog börja fundera i alla fall smile.gif
TeliaNet
hatar jurussic park och ET, de är ju inte alls för vuxna människor.
Agger
CITAT (TeliaNet @ 25-02-2005, 16:30)
hatar jurussic park och ET, de är ju inte alls för vuxna människor.

Nej, kanske det, men en del har ju lite barnasinne kvar, själv har jag massor, och det är jag jätterädd om wub.gif wub.gif
Älskar också såna där Jurassic-figurer, plus en massa andra "barnsliga saker" smile.gif smile.gif och jag är inte så långt från 40.
TeliaNet
jurassic park är bättre än ET.
helt klart så är 1 och 3 de bättre.
Betty
CITAT (TeliaNet @ 25-02-2005, 16:30)
hatar jurussic park och ET, de är ju inte alls för vuxna människor.

Man är inte helt vuxen förrän man vågar vara
lite barnslig ibland. wink.gif
TeliaNet
jo det kan ju stämma.
fruberglund
CITAT (TeliaNet @ 25-02-2005, 16:30)
hatar jurussic park och ET, de är ju inte alls för vuxna människor.

Vad definierar en vuxen människa då? sleep.gif

Om en vuxen människa inte är lite barnslig (= humor för mig) då är jag nog hellre ett barn än vuxen tongue.gif Tänk vad mycket roligare små barn har än vi vuxna som måste tänka på ansvar, ekonomi, sköta hem och jobb osv.

Näe, jag är nog hellre lite barnslig i så fall smile.gif
TeliaNet
lite familjefilm går ju alltid hem, men ET är utjtatat och är int nått jag fastnat för direkt.
Virgo
CITAT
hatar jurussic park och ET, de är ju inte alls för vuxna människor.


Som barn ville man vara vuxen och nu när man är vuxen vill man vara barn.

Så jag förstår att Claes vill höra till dom vuxna.
Sulawesii
E.T. är bäst! Och inte alls uttjatat! Såg den tre gånger när den gick på bio för första gången, om jag inte minns fel.
Ett mästerverk, enligt min mening smile.gif smile.gif !
Sylvia
CITAT (TeliaNet @ 25-02-2005, 17:42)
men ET är utjtatat och är int nått jag fastnat för direkt.

Men pröva på "Starman" då, den är inte barnslig men en vacker film...
TeliaNet
jag tankar ju en hel del på PB, vet inte om den finns där.
hämtar just nu hitmania schlager 2005, günther-pleasureman och lilja-4ever
zaaritha
Verkar spännande "Lost"--har spelat in hittills o inte sett nå´t än!!
AndreasBlomquist
Är det fortfarande folk här på forumet som följer Lost?

Jag såg avsnitt 7 och 8 från säsong 2 igår och ska precis bänka mig för avsnitt 9 från säsong 2. Det enda som fattas nu är en stoor skål med chips och en skön soffa med surroundanläggning!
Pirum
Jag följer serien och tycker den håller rätt bra fortfarande. Tycker de nya karaktärerna är bättre än väntat. Trodde de skulle bli fåniga när jag såg trailers och vad de gjort tidigare.

Har dock inte sett avsnitt 8 än, tänkte se det på TV4 för att komma i fas med de svenska sändningarna (har sett via tv-rippar tidigare), men nu ska ju TV4 göra säsongsuppehåll så det blir till att tanka ner 8/9 och se under helgen antar jag.
Betty
Jag struntade i att se avsnitt 2 och 3 i första säsongen för jag tyckte att det första avsnittet verkade lite för mycket Jurassic Park för min smak. Men så snackade "alla" om hur bra och spännande serien var så då kollade jag de missade avsnitten och missar inte ett enda avsnitt sen dess. rolleyes.gif
cic
Jag måste vara den enda personen i världen som inte har sett ens en trailer av där däringa serien.. rolleyes.gif
Betty
CITAT (cic @ 02-12-2005, 00:44)
Jag måste vara den enda personen i världen som inte har sett ens en trailer av där däringa serien.. rolleyes.gif

Och jag är nog den enda som bara har sett ett enda avsnitt av CSI... rolleyes.gif
cic
CITAT (Betty @ 02-12-2005, 00:46)
CITAT (cic @ 02-12-2005, 00:44)
Jag måste vara den enda personen i världen som inte har sett ens en trailer av där däringa serien..  :rolleyes:

Och jag är nog den enda som bara har sett ett enda avsnitt av CSI... rolleyes.gif

Nope, där gör vi sällskap. Har sett trailer dock. sleep.gif
AndreasBlomquist
Nu har jag sett nian och som alltid så får man svar på en del frågor man har men lämnas med tusen mer frågor... Spännande till tusen var det i alla fall och det blir svårt att vänta en hel vecka innan man kan kolla på avsnitt 10.
Zarah P
CITAT (cic @ 02-12-2005, 00:47)
CITAT (Betty @ 02-12-2005, 00:46)
CITAT (cic @ 02-12-2005, 00:44)
Jag måste vara den enda personen i världen som inte har sett ens en trailer av där däringa serien..  rolleyes.gif

Och jag är nog den enda som bara har sett ett enda avsnitt av CSI... rolleyes.gif

Nope, där gör vi sällskap. Har sett trailer dock. sleep.gif

*gråta gråta*
Ni missar ju de bästa serierna TV har att erbjuda!
*gråta lite till*
blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon