Full version: Ny pallkrageodlare
Björkmyran
Anmäler mig som pallkrageodlare! Såg ett program på tv (var det Ingrid?) om odling i pallkragar och blev inspirerad. Har själv noll odlingserfarenhet kan tilläggas. Införskaffade ett par pallkragar till jobbet för att testa. Klädde med sopsäckar, fyllde dem med kompostjord och toppade med vanlig påsjord. Gjorde en ram och plastade som lock. Innan vi gick på semester i slutet av juni hade vi skördat dill i omgångar, ätit och sått rädisor i omgångar, fått fräsch sallad till både oss och kaninerna mm. Väntar på att få börja så igen...
Fler pallkragar kommer att införskaffas, men denna gången ska vi inte glömma markväven(? heter så?) för att slippa ogräs som trängt sig upp mellan kragen och plasten. Också ska vi måla dem.
Ville mest tacka för inspirationen, hoppas att den hittat rätt!!
lotta_
Hej och välkommen Björkmyran!
Det är lungt i den här avdelningen för tillfället, men vänta bara om ett par månader kommer det att råda full aktivitet. smile.gif
Psykofarmaka
Hej hej......jag ska också testa att odla i kragar i år tongue.gif
Gick förbi ett företag när jag var ute med hunden, såg att det låg ett gäng pallisar och "skräpade"...så jag knallade in och frågade om de ville bli av dom..och det ville de. 10 stycken fick jag biggrin.gif smile.gif

Så jag vet inte hur jag ska göra...ta bort hela grönsakslannet och ersätta med pallkragar eller ha både och unsure.gif rolleyes.gif
Det tål att funderas på smile.gif

Ska bli kul när det blir lite fart på detta forum...så inspirationen flödar rolleyes.gif tongue.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Psykofarmaka @ 07-03-2005, 22:37)
Så jag vet inte hur jag ska göra...ta bort hela grönsakslannet och ersätta med pallkragar eller ha både och  :unsure:  :rolleyes:
Det tål att funderas på  :)


Inget att fundera på, tycker jag! laugh.gif tongue.gif
Ta bort hela grönsakslandet och plantera rosor istället - sirap för själ & öga! wub.gif smile.gif

Du kommer att få så stora skördar av grönsaker i dina pallkragar, så nåt ytterligare 'land' behövs inte..... sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon