Full version: Ny här!
ZaraP
Hallo!
Känns som man kanske ska presentera sig lite här, då man är
ny på forumet å ingen vet vem jag är!
Zara (ZaraP) Örebro och 30 +, flyttade ut på landet med sambo
och vovvar för ca 1 1/2 år sen och hamnade på en gård med
stooor härlig tomt full av olika möjligheter!!
Mitt trädgårdsintresse vaknade bums och i all iver vet man knappt
i vilken ände man ska börja! Det trodde jag (eller någon annan
heller för den delen) nog allri om stadsjäntan och den forna
festprissen man en gång var laugh.gif , men jag stortrivs med mitt nya liv
i trädgården med magen i vädret ( 7:e månanden), hundarna lösa,
sekatören i ena handen och gödsel i den andra!
Är döv, så detta forum känns som ett extrakul sätt att få kontakt
med många som delar samma intresse när man annars kanske inte
skulle få kontakt med er!
Skulle va kul, om ni har tid å lust att berätta lite om er oxå!
Ha de bra! / Z
Marie zon3
Hej Zara,

Jag heter som synes Marie och bor i Bålsta. Jag känner igen mig själv i mycket av det du skriver, 30 ,stad och party. Under hela min uppväxt var det ett elände när man var tvungen att ge sig ut och riva tistlar i potatislandet.

Sedan 2-3 år tillbaka har dock trädgårdsintresset eskalerat till enorma propotioner (jag tror faktiskt inte att jag tar i). Förförra våren sprang jag också kring med magen i vädret och spaden i högsta hugg, för att inte tala om ifjol då jag var hemma mammaledig. Min son var helt förtvivlad när vi var tvungen att vara inne när det regnade, så van blev han att få springa runt. Jag bor i en by där min sambo är känd men inte jag, men när jag träffar grannarna brukar de kommentera något om att det är jag som är ute med spaden jämt.

Jag har en stor tomt där det fanns fina uppvuxna fruktträd, berberishäckar, 70-tals barrgrupper och någon liten rabatt. Nu är mitt mål att göra det lite lummigare, jag tycker om buskar, träd och perenner. Jag gillar att samla olika speciella saker men har inte kommit på det här med att så frön men jag tror att det kommer.

Så njut av trädgården och tiden med det lilla barnet.

Med vänliga hälsningar
/Marie
Trädgårdsmannen
Hej,

Tja, det är typ samma här; 30-årig partyprisse från stan som nygift och trött på söndagshuvudvärken gjorde slag i saken och flyttade ut från stan med frugan till äldre hus med fin tomt - men det hände någonting märkligt i och med flytten; jag fick plötsligt ett nerdimpande intresse för det här med växter och odling som en blixt från klar himmel och det har jag aldrig haft förut, dock är min mamma och var min morfar fullständiga freaks på den punkten så jag anar vart det kommer ifrån...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon