Full version: Vad gör ni
ejjan
Har sett en tråd för länge sedan men börjar en ny. Vad har ni för tips på att göra av pallkragarna, utöver att plantera i dem? Är det nån som har några bra bilder i sina album?
solkatten
Man kan ha dem till kompost.
Betty
Och så kan man ha dem till kallbänk.
titti49zon6
jag testar att odla i sand och gräsklipp i mina,har satt rosor och frösådda perenner (perennerna har fått en egen barnkammare) i går fick jag åtta nya pallkragar som jag inte riktigt vet vad jag skall göra med men jag lär nog hitta på nå`t kul med dom
z 6 biggrin.gif wub.gif sad.gif
stina
Jag sår perenner i dom på hösten, på med fiberduk och godnatt för vintern.
peterinas
använder mina till kompost då man enkelt kan flytta dom till praktiska ställen eller där man vill ha lite kompost smile.gif sen använder jag dom till att ha ved i
mulle
Stina, vilka perenner har lyckats bra?
Mulle
fjodor
Knäcka nötter!!! biggrin.gif biggrin.gif och klämma fingrana mad.gif
stina
CITAT (mulle @ 22-03-2005, 10:21)
Stina, vilka perenner har lyckats bra?
Mulle

Jag tycker alla perenner jag prövat funkar bra att så i pallkrage. För mej är det perfekt som sår på lantstället där vi inte är hela tiden (vattningsproblem). Fiberduken håller fukten bra. De pallkragarna får stå i halvskugga. Jag har lyckats bra med jättevallmo, digitalis, studentnejlika t ex.
mulle
Jag måste testa din modell, Stina! Jag har inte varit helnöjd med mina höstsådder hittills så detta är kanske lösningen för mig också!
Tack!
Mulle
Björkmyran
CITAT (stina @ 18-03-2005, 14:05)
Jag sår perenner i dom på hösten, på med fiberduk och godnatt för vintern.

Jag håller tummarna för att höstsådda stockrosor i olika färger, akleja och alunrot kommer upp nu i vår. Stockrosorna hann titta upp lite i höstas, kan detta betyda att de tror att de är inne på andra säsongen och blommar redan nu i sommar? Nån med erfarenhet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon