Annie-72
Hejsan!!

Mitt trädgårdsland består av fyra rektanglar. Den första innehåller hallon, rabarber och jordgubbar, de två andra växlar mellan potatis och olika grönsaker men i den fjärde vill jag anlägga en sparrisbädd. Har förstått att jag bör höja upp landet och ffa fylla med sand och torv. Min man har lagt stenblock runt hela landet och jag vill alltså ha nåt innanför den stenkanten som är stabilt, gärna snyggt och ffa giftfritt. Nån som har nåt tips.. Såg att Willab hade nåt men det var i färdiga mått och jag har svårt att tro att detta skulle passa..

Mvh Annie
gammelnalle
Förstår inte riktigt frågan!!???

CITAT
jag vill alltså ha nåt innanför den stenkanten som är stabilt, gärna snyggt och ffa giftfritt. Nån som har nåt tips..


nåt mera " stabilt, gärna snyggt och ffa giftfritt" än stenar finns nog inte...

vad är det du vill åstadkomma??
mulle
Om det får kosta lite kan du specialbeställa en svetsad järnram!
Mulle
Annie-72
Det är ju bara ytterrammen som är sten runt alla fyra rektanglarna.. där emellan asom avskiljare ligger vanliga betongplattor. Syftet gammelnalle är att höja upp den befinliga rektangeln och fylla på med sand och torv.. så jag behöver nåt som står emot lite tyngd... Funderar på ex tryckat virke i mått 12x12 cm. Så det blir en rejäl ram.. men hur bra är de med tryckat virke??? Det ska ju helst stå i många år framöver!!!//annie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon