Sidor: 1, 2
Ralf
Jag ska erkänna det själv. jag har har duckit cocacola, alltför mkt men nu är det slut.
Drick inte du heller CocaCola. Företaget är egetligen ökänt över hela jordklotet för olika illdåd. I centralamerika mördades fackföreningsföreträdare. I Dagens nyheter idag kan man läsa om hur företaget bär sig åt i Indien. Detta är inget annat än ytterligare en sida av den moderna hyperkapitalismen. Detta utarmar den lokala befolkningen på tre saker: arbetskraft som blir sjuka, lokalt kapital och naturresurser.
TeliaNet
precis min tanke.
bojkotta den skitkommerciella drickan!
Eva i Skåne
Det är ganska många år sedan min äldste son blev politiskt medveten och började bojkotta CocaCola för deras människovidriga politik.
Själv dricker jag aldrig CocaCola, men det är för den vidriga smakens skull huh.gif wacko.gif

Dock ska det väl påpekas att CocaCola står bakom många andra företag också och ska man vara konsekvent så....

Visst är det väl så att t ex ... den ni vet, som är för god att kolsyra, enligt reklamen, också ägas av CocaCola?

unsure.gif mad.gif wacko.gif
Susanna
Jag dricker nästan aldrig Coca Cola, inte några andra läskedrycker heller. Men nu är det definitivt slut på eventuella inköp av Cola. Vilket naturslöseri de ägnar sig åt. Den som är "för god att kolsyra" tycker jag inte heller är god, dessutom är den svindyr.
yla
läskedrycker står aldrig o har aldrig stått på min inköpslista så det s¨å

vatten e gott
rolleyes.gif
Susanna
ja, vatten e gott, kolsyra e äckligt!
Smekajsa
Dricker också helst vatten ......
om inte ett glas vin erbjuds förståss

köper överhuvudtaget aldrig läsk

Men min gamla mor har haft problem med sin mage och blev
rekommenderad att dricka ett glas CocaCola om dagen
och si ...... det försvann
Monica M zon 4
Tycker heller inte om Cocacola så det blir inte så svårt att avstå ifrån! tongue.gif Företaget har fler produkter så det räcker knappast att bara bojkotta Cocacola!
fruberglund
Är beroende av Pepsi Max men har börjat dra ner på det nu...Finns inte så många drycker jag tycker är goda förutom läsk och mjölk.
TeliaNet
coca-cola är ju colornas nr 1, men de billiga "fulkolorna" är inte långt efter.
personligen så tycker jag om apelsinläsk bäst av allt.
pisanggoreng
Kanske iransk zamzam-cola kan vara ett alternativ..?

tongue.gif
Sia
ohmy.gif
hmm det här är inget lätt kapitel för det som faktiskt fungerar bäst när man är riktigt trött och matt och varken har tillgång till tid+säng eller mat är just Coca cola. När man kör bil, skriver nån tråkig uppsats som måste bli klar eller när man bara känner sig lite ensam och deppig. Visst pepsi funkar också men smakar inte riktigt lika bra. Fast en annan grej finns det som funkar ännu bättre när man mår skit (typ mensvärk och baksmälla på samma gång sad.gif ). Red bull, choklad och Ipren! sen är det bara å sätta på nå riktigt bra musik och hoppa in i duchen så kan man komma igång sen. wink.gif

Nä, man får väl försöka dra ner på det där! Men i "medicinskt" syfte kan det väl vara ursäktat med lite cola!?
renate
Dricker inte Coca Cola för smakens skull,men kolsyrat vatten (Vichyvatten) dricker jag. Tycker inte om kranvatten men med lite citron i går det an.
Orchid
Hmm, är det bara jag som tycker att Cocacola är hur gott som helst?
lilla mamma
Inom vården använder vi cocacola för att spruta rent näringssonder för att det löser upp mediciner osv. Dessutom är superbra att lösa upp rost och rostdrabbade artiklar med. Om man tycker om cola, bra gör det för det är upp till var och en. Red bull och Ipren lät inte bra i mina öron. Men det är också upp till var och en.
Säger Anita som klipper syrénbusken och njuter.
Blomstertanten
wacko.gif Skulle aldrig falla mig in att dricka coca-cola !
Vedervärdigt äckligt ! blink.gif
*Felix matte*
Drack coca- cola en gång ...tror det var 1969 el -70...gör aldrig om det
Caprice
Själv tycker jag att ett glas kall coca-cola kan vara riktigt gott..

Det företag jag istället försöker bojkotta är Gilette... Deras vidriga djurförsök är inte roliga..

Och hur många storföretag som helst "missköter" sig på ett eller annat sätt... Deras affärsstrategi blir ofta till politik... unsure.gif


Å andra sidan så är det ju så här...
Vi konsumenter vill ha varor och tjänster så billigt som möjligt..
Vilket gör att företagen tex låter barn tillverka diverse saker åt både Ikea och McDonalds...

Om McDonalds kunde sälja sina barnmenyer för 10:- mer, så kanske inte det skulle vara barn som arbetade med att göra leksakerna som följer med..
Å andra sidan, om grillen på andra sidan gatan sålde precis likadana barnmenyer som McDonalds, fast 10:- billigare så skulle folk gå dit..

Blir lite av moment 22 över det hela...


Caprice
kristerh
jag kommer att fortsätta att dricka cola, min cola är tillverkad i Haninge utanför stockholm, tror inte att de bryr sig om nån från i sverige slutar dricka wink.gif visst är det hemskt det de håller på med, passar på med u länder som inte har ordentliga lagar o regler, det enda som jag tror hjälper är det de verkar ha börjat med i indien nämligen att regeringen eller delstatsregeringarna eller vad det heter ser till att de multinationella företagen sköter sig, annars är det ju "bara" att kasta ut dem.
krister
Christoffer
Coca Cola har jag aldrig känt ett sug efter, men någon enstaka gång köper jag Dr Pepper, vilken är rätt god. Annars försöker jag undvika läskedrycker pga det höga sockerinnehållet. Kolsyrat vatten är gott.
Men inget går upp mot morotsjuice!
Blomstertanten
Morotsjuice ?????????
wacko.gif Nä fy ! Nästan lika illa som coca-cola
pejori
jag har en fruktpress rolleyes.gif rolleyes.gif
två delar nypressad morotsjuice och en del tropisk juice.. underbart laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
Drack coca- cola en gång ...tror det var 1969 el -70...gör aldrig om det


Hur mycket rom hade du i, Felix matte? tongue.gif *skojar*

Svårt det där med att bojkotta........jag minns, för 1000 år sedan, när jag skulle till att bojkotta Nestlé. De tillverkade nämligen bröstmjölksersättning och propagerade starkt för denna i u-länder där regeringar tacksamt tog emot "hjälp". Mammor som givetvis ville sina barns bästa använde sig av deras produkt istället för att amma sina barn med följd att massor av barn blev sjuka och dog. Varför? Mjölkersättningen skulle blandas upp med vatten och det fanns endast smutsigt/dåligt vatten att tillgå! För detta tog Nestlé inget ansvar mad.gif .........nu till kruxet - plötsligt ägs allt man hittar i affären av antingen Nestlé eller ett dotterbolag eller ett dotterdotterbolag.......det är inte lätt att vara konsument idag och nej, Coca Cola köper vi inte härhemma längre.
Diabolique
CITAT (Maria i Helsingborg @ 22-03-2005, 01:14)
Svårt det där med att bojkotta........jag minns, för 1000 år sedan, när jag skulle till att bojkotta Nestlé. De tillverkade nämligen bröstmjölksersättning och propagerade starkt för denna i u-länder där regeringar tacksamt tog emot "hjälp". Mammor som givetvis ville sina barns bästa använde sig av deras produkt istället för att amma sina barn med följd att massor av barn blev sjuka och dog. Varför? Mjölkersättningen skulle blandas upp med vatten och det fanns endast smutsigt/dåligt vatten att tillgå! För detta tog Nestlé inget ansvar  mad.gif .........nu till kruxet - plötsligt ägs allt man hittar i affären av antingen Nestlé eller ett dotterbolag eller ett dotterdotterbolag.......det är inte lätt att vara konsument idag och nej, Coca Cola köper vi inte härhemma längre.

Om det vore så väl att det var för 1000 år sedan...
Jag kommer ihåg hur min pappa berättade om detta för mig när jag var liten och sedan dess har jag mått dåligt av att ens höra talas om Nestlé.

Det står i någon av hans gamla läroböcker från 70-talet om detta med bröstmjölksersättning till U-länderna genom Nestlés kampanjer.

Tyvärr verkar det fortsätta ännu idag!
För guds skull försök bojkotta Nestlé så långt det går.
(Och jag vet AfterEight är gott, men om man tänker på detta indirekta massmord/dråp av barn som Nestlé har gjort så smakar det illa).

Mer om Nestlebojkotten i dagsläget

Och här följer listan på många av de vanligaste produkterna som vi köper och stödjer Nestlé (från ovan angivna hemsida):

Drycker
Nescafé
Zoégas
Guldmocca
Vittel
Perrier
Jede kaffeautomater

Djupfryst och konserver
Nordfilet A/S
Wienerbagarn
Svenska Nestlé
Crosse & Blackwell

Vällingar, gröt, barnmat
Nestlés egna

Godis
After Eight
Big Cat
Disney barnchoklad
Disney paretymix
Disney mjölkchoklad
Kit Kat
Lion
Nuts
Quality Street
Rollo
Rowntree
Smarties
Toffee Crisp
Toffo lakritstoffee
Toffo gräddtoffee

Djurfoder m m
Friskies torrfoder
Gourmet våt djurmat
Svenska Nestlé kattsand

Kosmetika
Cosmetic France
Lancome
L'Oreal
Garnier

Övrigt
Buitoni pasta, pastasås
Coffee-Mate gräddersättning
Maggi buljongtärning
Poule au Pot
Sun Pat jordnötssmör
Tartex soyaost
Hägendazs
Hemglass

Och listan är troligen inte komplett....
Observera att Findus inte ägs av Nestlé sedan februari år 2000, då de köptes loss efter 38 år i Nestlés ägo.

Härmed startas en ny tråd om bojkott av Nestlé.
Svara där istället!
Åsa - Alingsås
Jaa, herregud vad svårt det är att vara människa med samvete i dessa dagar... wacko.gif sad.gif wacko.gif Olyckligtvis älskar jag coca cola (light! man är väl sockermedveten... blink.gif ), det är det allra godaste jag vet, så den blir nog svår att låta bli...

Jag får väl trösta mig med att jag alltid köper KRAV-märkta ägg... unsure.gif

MVH, Åsa!
smajlizz
Tycker inte ens om cola! sleep.gif tongue.gif
Reserv
Coca cola kan jag väl vara utan, men Findus maten och en massa annat som är med på listan går inte. unsure.gif
pejori
CITAT (Diabolique @ 09-05-2005, 17:49)
CITAT (Maria i Helsingborg @ 22-03-2005, 01:14)
Svårt det där med att bojkotta........jag minns, för 1000 år sedan, när jag skulle till att bojkotta Nestlé. De tillverkade nämligen bröstmjölksersättning och propagerade starkt för denna i u-länder där regeringar tacksamt tog emot "hjälp". Mammor som givetvis ville sina barns bästa använde sig av deras produkt istället för att amma sina barn med följd att massor av barn blev sjuka och dog. Varför? Mjölkersättningen skulle blandas upp med vatten och det fanns endast smutsigt/dåligt vatten att tillgå! För detta tog Nestlé inget ansvar  mad.gif .........nu till kruxet - plötsligt ägs allt man hittar i affären av antingen Nestlé eller ett dotterbolag eller ett dotterdotterbolag.......det är inte lätt att vara konsument idag och nej, Coca Cola köper vi inte härhemma längre.

Om det vore så väl att det var för 1000 år sedan...
Jag kommer ihåg hur min pappa berättade om detta för mig när jag var liten och sedan dess har jag mått dåligt av att ens höra talas om Nestlé.

Det står i någon av hans gamla läroböcker från 70-talet om detta med bröstmjölksersättning till U-länderna genom Nestlés kampanjer.

Tyvärr verkar det fortsätta ännu idag!
För guds skull försök bojkotta Nestlé så långt det går.
(Och jag vet AfterEight är gott, men om man tänker på detta indirekta massmord/dråp av barn som Nestlé har gjort så smakar det illa).

Mer om Nestlebojkotten i dagsläget

Och här följer listan på många av de vanligaste produkterna som vi köper och stödjer Nestlé (från ovan angivna hemsida):

Drycker
Nescafé
Zoégas
Guldmocca
Vittel
Perrier
Jede kaffeautomater
Djupfryst och konserver
Findus
Nordfilet A/S
Wienerbagarn
Svenska Nestlé
Crosse & Blackwell

Vällingar, gröt, barnmat
Findus

Marmelad, saft, desserter
Findus

Godis
After Eight
Big Cat
Disney barnchoklad
Disney paretymix
Disney mjölkchoklad
Kit Kat
Lion
Nuts
Quality Street
Rollo
Rowntree
Smarties
Toffee Crisp
Toffo lakritstoffee
Toffo gräddtoffee

Djurfoder m m
Friskies torrfoder
Gourmet våt djurmat
Svenska Nestlé kattsand

Kosmetika
Cosmetic France
Lancome
L'Oreal
Garnier

Övrigt
Buitoni pasta, pastasås
Coffee-Mate gräddersättning
Maggi buljongtärning
Poule au Pot
Sun Pat jordnötssmör
Tartex soyaost
Hägendazs
Hemglass

Och listan är troligen inte komplett....

Härmed startas en ny tråd om bojkott av Nestlé.
Svara där istället!

räker det inte att dra listan i EN tråd?
det blir liiite tjatigt att läsa samma om och om igen sad.gif sad.gif
Maria i Helsingborg
Ha ha, pejori och så KOPIERAR du så man måste se det igen! laugh.gif sleep.gif rolleyes.gif
andersen
Coca cola är ett av dom bolag som jag bojkottar!då främst pga hur dom behandlar fackförenings kämpar i central amerika.
Diabolique
CITAT (pejori @ 09-05-2005, 18:35)
räker det inte att dra listan i EN tråd?
det blir liiite tjatigt att läsa samma om och om igen sad.gif sad.gif

Nej, det gör det inte, eftersom jag vill svara på inlägget i tråden här, och samtidigt skapa en ny.

Och den andra tråden vill jag ju att även de som inte vill läsa om Coca-cola ska kolla upp. smile.gif

Det var så här:

Jag skulle starta en ny tråd om Nestlé, men då gjorde jag som alla rekomenderar: Jag sökte efter tidigare trådar inom ämnet.
Och då hittade jag den här gamla tråden och "dammade av" den genom att svara här. smile.gif
Tjosan
Det var ju inte allt för många år sedan Coca Cola försökte stoppa tillverkningen av Julmust i Sverige.. De hotade att lämna samarbetet, tror det var med TILL brygerier.. TILL vägrade ju givetvis, Julmust är en kassako..
Coca Cola fick mycket skit för det där och året efteråt lät det på dem att de inte har något emot våran Must och dessutom uppskattar konkurens.. vilket bullshit.

Däremot lyckades Coca Cola ta död på Rysslands mest populära dryck, vad den nu heter.

Hade nästan glömt allt det där tills jag läste det här inlägget... huh.gif

Ps.. Coca Cola light är wacko.gif , sätter sig som en stor klump i halsen på mig...

smile.gif
GoSatta
Visst coca cola company kan man säga vad man vill om (det mesta är tyvärr sant) men själv kan jag inte leva utan min coca cola light (då och då) dock gör dom många andra odrickbara produkter (å åker man utanför sverige blir dom ännu fler)
Christoffer
Hur är det med Dr Pepper? Är det samma företag som Coca Cola?

Annars går mycket pengar åt till Brämhults morotsjuice, vilket är
bland det mest underbara man kan dricka.

Brämhults äpplejuice är också mycket god.
ninnisky
CITAT (Christoffer @ 10-05-2005, 00:26)
Brämhults äpplejuice är också mycket god.

och hallonjuicen (som inte alltid finns) är en dröm om sommaren...
wub.gif wub.gif
AndreasBlomquist
CITAT (Tjosan @ 09-05-2005, 20:52)
Däremot lyckades Coca Cola ta död på Rysslands mest populära dryck, vad den nu heter.

Vad säger du? Ingen mer Vodka???

Det funkar ju inte. Jag ska ju faktiskt till Ryssland i sommar och hade kallt räknat med att dricka Rysslands mest populära dryck, Vodka men om den nu inte finns längre så vet jag inte om jag vill åka! sleep.gif


För övrigt så är det väl få saker som går upp mot en iskall Coca Cola, det enda som toppar det är ju en iskall Dr. Pepper.
Diabolique
Just Coca-cola har jag inte så mycket emot. (Även om jag avskyr amerikanisering och sådan reklam såom de håller på med).

Drycken är god och jag siktar in mig på värre (i mina ögon) företag.

Mc´Donalds och Nestlé framför allt, dem undviker jag att stödja för det mesta.

Tänk... Något som jag inte är emot... biggrin.gif
Äntligen!
kristerh
CITAT (Diabolique @ 10-05-2005, 01:39)
Just Coca-cola har jag inte så mycket emot. (Även om jag avskyr amerikanisering och sådan reklam såom de håller på med).

Drycken är god och jag siktar in mig på värre (i mina ögon) företag.

Mc´Donalds och Nestlé framför allt, dem undviker jag att stödja för det mesta.

Tänk... Något som jag inte är emot... biggrin.gif
Äntligen!

Ytterligare ett bevis på din (ursäkta) okunskap, på vilket sätt skulle coca cola vara bättre än tex mc donalds wink.gif det är väl samma profit o kommers bakom de bägge bolagen? fast det kanske är så att om man gillar en produkt så är den ok medans andra som man inte använder sig av är fruktansvärda wink.gif
krister (som bäde äter på mc donalds o dricker coca cola och andra fruktansvärda produkter) wink.gif unsure.gif
farbror B
jag gillar coca cola ändå, fast jag vet allt det där sad.gif sad.gif sad.gif
mekare
Det enda som jag använder coca cola till är mot magsjuka och det fungerar det utmärkt emot. Vet inte varför men den kanske fräter bort alla bakterier eller nåt....
pejori
dricker inte cocacola alls huh.gif
det är inte av moraliska skäl, utan för att jag inte tycker det är gott rolleyes.gif rolleyes.gif
men fanta...DET dricker jag laugh.gif laugh.gif
Tjosan
CITAT (AndreasBlomquist @ 10-05-2005, 01:20)
CITAT (Tjosan @ 09-05-2005, 20:52)
Däremot lyckades Coca Cola ta död på Rysslands mest populära dryck, vad den nu heter.

Vad säger du? Ingen mer Vodka???

Det funkar ju inte. Jag ska ju faktiskt till Ryssland i sommar och hade kallt räknat med att dricka Rysslands mest populära dryck, Vodka men om den nu inte finns längre så vet jag inte om jag vill åka! sleep.gif


För övrigt så är det väl få saker som går upp mot en iskall Coca Cola, det enda som toppar det är ju en iskall Dr. Pepper.

LOL

Vodkan finns kvar smile.gif
Diabolique
CITAT (kristerh @ 10-05-2005, 10:37)
Ytterligare ett bevis på din (ursäkta) okunskap, på vilket sätt skulle coca cola vara bättre än tex mc donalds wink.gif det är väl samma profit o kommers bakom de bägge bolagen? fast det kanske är så att om man gillar en produkt så är den ok medans andra som man inte använder sig av är fruktansvärda wink.gif
krister (som bäde äter på mc donalds o dricker coca cola och andra fruktansvärda produkter) wink.gif unsure.gif

Ytterligare ett bevis på din (ursäkta) förmåga att inte läsa vad jag skriver...

"på vilket sätt skulle coca cola vara bättre än tex mc donalds wink.gif
det är väl samma profit o kommers bakom de bägge bolagen? fast det kanske är så att om man gillar en produkt så är den ok medans andra som man inte använder sig av är fruktansvärda wink.gif "

Jag har inte sagt att jag undviker Mc´Donalds och Nestlé på grund av deras profit och kommers. Även om jag inte heller gillar den.
Om jag fick välja mellan alla tre stora företagens utbud så skulle Nestlé och Mc´Donalds produkter ligga över Coca-cola på önskelistan. Jag gillar maten mer än Colan.

Mc´Donalds avskyr jag av andra skäl och lika så Nestlé (se tråden bojkotta Nestlé).
Nestlé är för övrigt större än Coca-cola.
ninnisky
CITAT (Diabolique @ 10-05-2005, 18:23)
Jag har inte sagt att jag undviker Mc´Donalds och Nestlé på grund av deras profit och kommers. Även om jag inte heller gillar den.
-

Ursäkta, men mig veterligen finns inga företag som inte är intresserad av profit och kommers --- är man inte det så existerar inget företag speciellt länge.

Sedan att det är konsumentprodukterna som får ögonen på sig innebär inte att de är de enda, som enligt någras åsikter här på forumet, bör bojkottas. Jag är inte för bojkott!

Dricker både cola, äter hamburgare och köper andra fruktansvärda produkter, jag också....... rolleyes.gif
andersen
CITAT (ninnisky @ 10-05-2005, 18:58)
CITAT (Diabolique @ 10-05-2005, 18:23)


Jag har inte sagt att jag undviker Mc´Donalds och Nestlé på grund av deras profit och kommers. Även om jag inte heller gillar den.
-

Ursäkta, men mig veterligen finns inga företag som inte är intresserad av profit och kommers --- är man inte det så existerar inget företag speciellt länge.

Sedan att det är konsumentprodukterna som får ögonen på sig innebär inte att de är de enda, som enligt någras åsikter här på forumet, bör bojkottas. Jag är inte för bojkott!

Dricker både cola, äter hamburgare och köper andra fruktansvärda produkter, jag också....... rolleyes.gif

Och jag är för bojkott, Och äter inte hamburgare och dricker inte Coca cola och har slutat med bananer mm,om inte vi konsumenter säjer ifrån vem ska då göra det? är det meningen att arbetarna ska dö på banan plantagen för att flygplan besprutar grödorna när det finns arbetare på plantagen, eller ska det vara tillåtet för att maximera profiten?
Reserv
CITAT (andersen @ 10-05-2005, 19:08)
CITAT (ninnisky @ 10-05-2005, 18:58)
CITAT (Diabolique @ 10-05-2005, 18:23)


Jag har inte sagt att jag undviker Mc´Donalds och Nestlé på grund av deras profit och kommers. Även om jag inte heller gillar den.
-

Ursäkta, men mig veterligen finns inga företag som inte är intresserad av profit och kommers --- är man inte det så existerar inget företag speciellt länge.

Sedan att det är konsumentprodukterna som får ögonen på sig innebär inte att de är de enda, som enligt någras åsikter här på forumet, bör bojkottas. Jag är inte för bojkott!

Dricker både cola, äter hamburgare och köper andra fruktansvärda produkter, jag också....... rolleyes.gif

Och jag är för bojkott, Och äter inte hamburgare och dricker inte Coca cola och har slutat med bananer mm,om inte vi konsumenter säjer ifrån vem ska då göra det? är det meningen att arbetarna ska dö på banan plantagen för att flygplan besprutar grödorna när det finns arbetare på plantagen, eller ska det vara tillåtet för att maximera profiten?

Okay, det är inte bra att dom besprutar om dom besprutar medan arbetarna är där, men vad skulle den lilla människan göra om han inte jobbade på bananplantagen? Jo, förmodligen inte ha nåt arbete alls och vad ska han då försörja familjen med? Det finns inget riktigt rätt eller riktigt fel här, bara en massa åsikter som inte är hållbara i längden. Om jag bojkottar bananer och alla andra också gör det runt världen, vad skulle det leda till? Jo att den lilla arbetaren blir utan jobb för det finns ingen efterfrågan på bananer ( eller vad det nu är som man nu ska bojkotta) Jag äter och dricker det jag tycker är gott, och det med gott samvete. sleep.gif
andersen
Jo reserv den vanliga bananarbetaren/bonden skulle förmodligen ha det mycke bättre om vi inte handlade via dom stora bolagen.utan bonden både här hemma och i utlandet skulla känna på att det var ett annat sätt att handla våra produkter på tex kravmärka varor där bonden kunde få bättre betalt och odla allternativa grödor, sedan så tror jag att det bästa för både miljön och arbetarna värden över är att i möjligaste mån handla när odlat, i mitt fall köpa kött i från mellan sverige och inte i från Argentina det måste vara ett bättre sätt att ta till vara jordens resurser.
Diabolique
CITAT (ninnisky @ 10-05-2005, 18:58)
CITAT (Diabolique @ 10-05-2005, 18:23)


Jag har inte sagt att jag undviker Mc´Donalds och Nestlé på grund av deras profit och kommers. Även om jag inte heller gillar den.
-

Ursäkta, men mig veterligen finns inga företag som inte är intresserad av profit och kommers --- är man inte det så existerar inget företag speciellt länge.

Sedan att det är konsumentprodukterna som får ögonen på sig innebär inte att de är de enda, som enligt någras åsikter här på forumet, bör bojkottas. Jag är inte för bojkott!

Dricker både cola, äter hamburgare och köper andra fruktansvärda produkter, jag också....... rolleyes.gif

Ursäkta men jag blir så himla trött när ingen fattar vad man skriver... sad.gif

Har jag möjligen sagt att jag inte gillar kommers eller profit?
Nej!
Jag har sagt att jag inte gillar Coca-colas, Mc´Donalds och Nestlés kommers och sätt att göra sin profit.
På andras bekostnad för att vara tydlig.
Där handlar det inte bara om konkurrens eller att nå ut till köparna.
De går över lik för att tjäna sina pengar!

Det är en helt annan sak än att ogilla all kommers.
pejori
CITAT (Diabolique @ 10-05-2005, 20:12)
Ursäkta men jag blir så himla trött när ingen fattar vad man skriver... sad.gif

det är enkelt avhjälpt. huh.gif huh.gif
sluta bara att skriva i tråden wub.gif
Diabolique
CITAT (pejori @ 10-05-2005, 20:31)
CITAT (Diabolique @ 10-05-2005, 20:12)

Ursäkta men jag blir så himla trött när ingen fattar vad man skriver... sad.gif

det är enkelt avhjälpt. huh.gif huh.gif
sluta bara att skriva i tråden wub.gif

Hur menar du då?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon