Full version: Vill ha STORA stenar
Eva Swahn
Jag har fått en ny idé:

Jag vill ha stora stenbumlingar - åtminstone tre stycken. Två att ha som sittstenar och till dessa en större att ha som bord. Jag vill ha naturliga, mjukt avrundade.

Jag ska ha dem där jag har min "förmiddagsplats" som ligger vid sidan om entrén. Min tanke är då att när jag inte har det som fikaställe ser det ut som en "installation". På vinten ser de vackra ut med snö på. På marken ska jag ha singel.

Men varifrån får jag så stora stenar? (svåra att sno liksom) Vad kostar sånt här?
yla
säkert kan du prata med nån som har stenar liggande det brukar ju finnas
folk som vill bli av med sina stenar
men de blir ju problemet med transporten som du måste lösa
en sten väger ju en hel del ,,det vet jag som flyttat ett antal stenar smile.gif
o då måste du ju ha ett fordon som kan ta tyngden,o däri kommer ju kostnaden ligga,,,,sitter jag o funderar i natten
jag har massor med stenar som jag möblerar med då o då ,men sonen hjälper till förstås smile.gif ,,,lycka till o som sagt fråga folk som verkar ha just den stenen du vill ha, dom kanske inte önskar nåt hellre än bli av me den ,,
o du vågar säkert fråga smile.gif laugh.gif visa bilder sen smile.gif
Posse
CITAT (Eva Swahn @ 14-03-2003, 00:02)
Jag har fått en ny idé:

Jag vill ha stora stenbumlingar - åtminstone tre stycken. Två att ha som sittstenar och till dessa en större att ha som bord. Jag vill ha naturliga, mjukt avrundade.

Jag ska ha dem där jag har min "förmiddagsplats" som ligger vid sidan om entrén. Min tanke är då att när jag inte har det som fikaställe ser det ut som en "installation". På vinten ser de vackra ut med snö på. På marken ska jag ha singel.

Men varifrån får jag så stora stenar? (svåra att sno liksom) Vad kostar sånt här?

Du får väl kolla under "Bortskänkes", alltid finns det väl någon stenrik knös som behöver gallra lite....


Skämt åsido, så borde det väl gå att annonera efter, det borde finnas folk som bara vore tacksamma att få flytta sina stora obäkiga stenar till din tomt. smile.gif
KURT
Man borde kunna få (eller betala mycket lite) för stenar från en grusgrop (inte en sådan där de krossar berg). Inlandsisen har visserligen sorterat materialet, men det brukar alltid bli lite felaktigheter så att det mitt bland gruset finns stora runda stenar. Dessa läggs åt sidan när man tar grus.
Ralf
Jag har köpt stora stenar från grustag. Dessa är dock ganska populära. Jag fick jaga runt en del och prata med traktorförarna.
Sedan skaffade jag kranbil och vi åkte o hämtade stenarna. Jag fick betala samma pris för dem som gruset dom sålde.
Eva i Skåne
Betala för stenar! huh.gif Det låter vansinnigt för mig som har skogen full, men det beror förstås på var man bor.
Kör ut på "landet" och titta vid åkrarna. Du får försöka hitta bonden och han vill säkert INTE ha dem, men problemet med transporten återstår. En stor sten behöver du hjälp med. Lyftkran om den är tillräckligt stor biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon