Full version: Vilken förening?
Trädgårdsmannen
Vilken förening skall man gå med i till att börja med när intresseriktningen är mot exotiska växter - företrädelsevis i växthus/vinterträdgårds miljö och även inomhus?

(Zon 1 Västkusten)
Ingrid på Västkusten
Min kanske?

hälsar Ingrid med ett leende
kerstin z5-6
Här får du nåt av mig i alla fallbananer bananer
frö
wacko.gif
Ingrid på Västkusten
Hortikulturens vänner - det finns ju trädgårdsamatörerna med men det här me dätligt faller inte inom den föreningens ramar - Hortikulturens vänner är för alla.
Kanske långt för Dig ....kolla med RST om det finns nån trädgårdsförening i närheten.

Stolleföreningen här på Odla är Du med i redan LOL LOL LOL

Hälsar Ingrid
Trädgårdsmannen
Jag är med på allt laugh.gif men vad är det förening du menar Ingrid?

Länken från dig var suverän Kerstin!!

- nya griller efter att ha kollat igenom era album på AoT är ju att det blir helt stolligt värre nu - varnade inte era mammor er för okända killar när ni var tonåringar? Min mamma borde ha varnat mig för stolliga damer laugh.gif laugh.gif för nu inser jag ju att jag behöver göra en j-a massa merjobb i trädgården pga ladisarna jag tjatar med hela dagarna för ni har ju så´n herrans massa idéer - hur skall jag nu kunna vara nöjd med min nuvarande trädgård - jag behöver ju skicka in ett par hundra jädrans nya prylar för att få ro i sjääääälen...nu är ni allt nöjda va? ni lyckades ju som ni troligen hade kokat ihop...hej hopp!
Ingrid på Västkusten
Tralalala -lalalal hihihihihi!

http://w1.319.telia.com/~u31900750/

http://hem.passagen.se/jgrahn/vksf/

www.tradgardsamatorerna.nu


Glada hälsningar ifårn Ingrid
kerstin z5-6
Terrortanterna Ingrid och jag hihi laugh.gif

har Ingrid gett din denna redan så sorry, smile.gif annars kom den från henne till mig ursprungligen
Köpa palmer ?


Välas hemsida

Inomhusdamm på -denna sida!
Trädgårdsmannen
Så det är http://hem.passagen.se/jgrahn/vksf/ som är din förening - intressant och kul läsning om din Barcelonaresa! Får nog bli en samling kaktusar också - passar det in i vår tänkta miljö i vinterträdgården? Det finns väl mycket att välja på som klarar temp när dom andra godsakerna skall vintervila i runt 8-10 plusgrader?

Samlade faktiskt kaktusar "på hög" allt vad jag kom åt när jag var mindre grabb - gör kul när det blommade minns jag att man tyckte - lärde mig ju inte så mycket om namn och sorter - men inriktade mig på att ha en av varje sort jag kom åt för min månadspeng - var väl uppe i en 70-80 kaktusar innan mamma fick spatt wacko.gif hon fick ju äran att plantera och hon tyckte väl att det fanns skönare prylar att krama smile.gif

En stor fördel är ju att med kaktusar har jag äntligen hittat någonting som får vara ifred för kattrackarn - mina Crassula "formklippte" han rätt effektivt...inte mycket till motståndskraft mot en vild ½-års katt...
Trädgårdsmannen
Märkligt att det är vi tre som är aktiva på alla områden...
lilla mamma
Det är väl inget märkligt,
ingen annan får ju en syl i vädret rolleyes.gif
Ingrid på Västkusten
Vi får la bilda en egen *LOL*


Hälsar Ingrid glatt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon