Full version: Nybörjare
Synnöve
Jag har tänkt pröva att odla i pallkragar eftersom det gamla trädgårdslandet är igenväxt med tistlar, rallarros m.m. Var kan man få tag i kragar och vad brukar dom kosta? Såg att det fanns på Granngården men det fanns ingen uppgift om pris och inte hade jag tid att leta efter någon att fråga när jag var där (i Umeå). Man borde ju kunna få tag på begagnade, men var? Kanske någon på forumet vet vad dom brukar kosta? Är tacksam för all information! rolleyes.gif
Ylva i Dalarna
Hej!
Jag hade tur, (efter ett jobbigt letande först utan framgång) att få tag i mina på en industri på orten som råkade ha fått för många i en leverans. Det vanliga är annars att de tar in pallkragar i ett rullande system från olika leverantörer av grejer, som ligger i pallkragar. Sen skickas pallkragarna tillbaka för att fyllas igen osv.... wink.gif

Jag fick köpa mina för 75 kr st.

Hoppas du har tur också, för lätt är det inte har jag upptäckt.

Lycka till med odlingarna.

Ylva
peterinas
kolla coh ring runt lite . kan finnas några mindre defekta som u kanske kan få eller köpa billigt sen ev byta nån planka bara
titti49zon6
Jag letade på Gula Sidorna-hittade en som sålde pallkragar och hade sån tur att jag fick 10 st gratis inte som nya,men fullt dugliga.
biggrin.gif biggrin.gif
Iblan skrotar dom p-kragar och då kan man få dom gratis, annars var priset runt 50:-
Min son har dessutom fått tag på 10 st -storlek mindre som jag skall använda till kryddträdgård,gissa om jag är nöjd laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon