Full version: Sixties
zaaritha
Nå´n som tittar på det, TV1, söndagar?!
Nostalgitripp för en gammal kärring!!
Hollies. Searchers! Troggs. Dylan. Svenska: Hounds!! rolleyes.gif
titti49zon6
Känner sig som tonåring på nytt wub.gif biggrin.gif
Hääärligt ! tongue.gif
anna_rispan
Ja jag kollar. Gillar den musiken. Undrar hur det kommer sig?? Måste vara stämsången o att de låter så oskuldfulla.
Inga från Närke
CITAT (zaaritha @ 26-03-2005, 01:38)
Nå´n som tittar på det, TV1, söndagar?!
Nostalgitripp för en gammal kärring!!
Hollies. Searchers! Troggs. Dylan. Svenska: Hounds!! rolleyes.gif

Tyvärr jag har varje gång tänkt på att göra det men lika många gånger missar jag det. Vet inte varför.
Jo det poppar upp olika tankar och drömmar från de årtalen när man hör den musiken i radion eller TV.n.
Tror ni att vår ungar kommer att få samma känsla för musiken idag om så där 30-40 år?
Anki på Öland
Jättemysigt och nostalgiskt att titta på!!!!
Anki
Castea
Jag är född -70, så jag kan inte bli nostalgisk. Men tittar på programmet ändå. Jättekul!

Speciellt kul att kolla in publiken vid konserterna. Vad lugna de stod framför scenen mot idag. Och gör några 2-3 små släng med sitt mods-hår på sin höjd. Mot dagens mera omfattande headbangs! laugh.gif

rolleyes.gif
wolkenkrabber
får man fråag avad tv1 är? svt ett?
Inga från Närke
CITAT (wolkenkrabber @ 26-03-2005, 18:24)
får man fråag avad tv1 är? svt ett?

Är det så noga, TV1 eller SVT 1 ?
gammelnalle
hmmm många kärringar här tydligen.... kan det vara Påsken???

SJÄLVKLART ser man programmet!! Nästan en Plikt för oss som var med... Kärring eller ej....

(men liet besviken på programledaren,,,,)
zaaritha
Varför besviken på programledaren?
gammelnalle
måste få gnälla LITE!!!

nja.... han är INTE dålig.... verkar påLÄST men saknar lite "det där extra"... VAD nu det kan vara... kanske glimten i ögat eller att han just är så påLÄST men verkar inte att ha varit med????? ....


Nä,... det var nog fel av mig att "gnälla"... han är nog rätt ok...

Jag skulle aldrig ha skrivit en insändare själv för att klaga på honom.
zaaritha
Fullträff, Nalle!
Jag frågade bara för att höra om nå´n mer--än jag--hade samma
åsikt! rolleyes.gif
wolkenkrabber
CITAT (Inga från Närke @ 26-03-2005, 18:47)
CITAT (wolkenkrabber @ 26-03-2005, 18:24)
får man fråag avad tv1 är? svt ett?

Är det så noga, TV1 eller SVT 1 ?

iunte är det noga men om man inte vet mpåste man ju få fråga unsure.gif
*Felix matte*
En gång har jag sett progr. men åtminstone den gången var det sååå trist så jag har inte haft en fundering på att se fler...Kanske får jag ge det en ny chans... får ta mig en funderare. smile.gif
zaaritha
Felix matte: ja då är du väl ingen 50-talare??
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 26-03-2005, 23:26)
Felix matte: ja då är du väl ingen 50-talare??

Det har du så rätt i...jag är en fyrtiosexa laugh.gif
zaaritha
Du är ju helt kvalifiserad!
Vad gillar du för musik? rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 26-03-2005, 23:40)
Du är ju helt kvalifiserad!
Vad gillar du för musik? rolleyes.gif

Jag gillar ALL musik... viss förkärlek för sextitals men också reggae...dansbands...hiphop och icke att förglömma sk. seriös och opera wub.gif och så klart Afrikanska rytmer...fick en gång i tiden ett par kassetter av systerdotter som bodde ett par år i Zimbabwe wub.gif
zaaritha
UB40?
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 26-03-2005, 23:59)
UB40?

Stort frågetecken ohmy.gif
zaaritha
En grupp som gör fantastiska reggaelåtar!! smile.gif
*Felix matte*
Ok... ska leta efter dem imorron wub.gif
tydligen har jag missat dem sad.gif
zaaritha
Ja--om du gillar reggae, så lyssna på UB40!
"Red,red wine"--helt otrolig version!! Bl A.
gammelnalle
tydligen har jag missat ett program: Searchers och Hounds...(minns iallafall inte att jag sett nåt med dem...)
Nån som har en VHS kopia på det programmet??
ah56
Påminnelse för er som brukar glömma. Sixties kommer nu ikväll klockan åtta. (sommartid)
zaaritha
Wolkenkrabber: Är det det enda du kan hänga upp dej på?
SVT1 eller TV1????
Ewa L
CITAT (gammelnalle @ 27-03-2005, 10:56)
tydligen har jag missat ett program: Searchers och Hounds...(minns iallafall inte att jag sett nåt med dem...)
Nån som har en VHS kopia på det programmet??

Jag hade en genomgång igår av några band som jag spelat in "för att jag inte kunde vara utan" och sedan i vanlig ordning glömt att titta.

Och si! Just det avsnittet med Hounds och Mascots... En hel del Paul Jones!! Mycket Lasse Hallström.
Dock var ej Searchers med! De har jag öht inte sett till i program-serien. Har också missat en avsnitt? huh.gif
kristerh
Jag tycker att det är ett skitprogram wink.gif men så är jag oxså fel årskull för det programmet, född 1960.
krister
Ewa smålänska höglandet
Det är lustigt att man kommer ihåg alla texter smile.gif
Bildjournalen med alla elefantbilder, hela mitt flickrum var tapetserat tongue.gif

/Ewa zon 4-5
Gossen Ruda
CITAT
Jag tycker att det är ett skitprogram  men så är jag oxså fel årskull för det programmet, född 1960.
krister


Menar du att ALLT från 60-talet är skit? Även 60-talister?
gammelnalle
CITAT (kristerh @ 29-03-2005, 09:34)
Jag tycker att det är ett skitprogram wink.gif men så är jag oxså fel årskull för det programmet, född 1960.
krister

men krister!!!

Inte ödslar du väl tid på att titta på skitprogram??? biggrin.gif biggrin.gif

Nej du var nog för ung "NÄR DET BEGAV SIG"... och jag tror att det är vi som är något äldre som verkligen gillar den typen av musik... men en hel del av mina yngre arbetskamrater verkar titta också och GILLA vad de ser... även om det ibland sker med ett illa flin.... smile.gif laugh.gif tongue.gif

"en gammelnalle som var med" When men were men, guitars guitars and Coke was something to drink.....

smile.gif smile.gif
*Molly*
Visst är det kul att se alla gamla idoler och jag blir såå nostalgisk men varför ska alltid låtarna pratas sönder i alla musikprogram?
Jag skulle vilja höra åtminstone en hel låt i varje program sad.gif
cic
Hmmm.. Fel årskull för att tycka om/uppskatta 60-talsmusik.. Tja.. Jag är född 1974, men jag tycker om Mozart i alla fall.. rolleyes.gif tongue.gif Knappast någons årskull. wink.gif
gammelnalle
CITAT (cic @ 29-03-2005, 21:19)
Hmmm.. Fel årskull för att tycka om/uppskatta 60-talsmusik.. Tja.. Jag är född 1974, men jag tycker om Mozart i alla fall.. rolleyes.gif tongue.gif Knappast någons årskull. wink.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

så sant så..... MEN jag tror att Saliere inte har någon större Fan-klubb idag...

Viss musik kommer alltid att vara "ödödlig" och det är de som BLIR de stora mästarna.
Bobby Vee, Hounds, Slamcreepers, Sonny and Cher, Paul Jones m.fl. kommer KNAPPAST att tillhör dem ÄVEN om de var "bra" och hade en eller två "one hit wonder". Och 50 öre på att Beatles MUSIK, kommer att leva till eftervärlden (Beatlarna är ju utrotninghotade... 50% ((alla högerhänta wacko.gif )) är borta) samt ev några "hits" till.

MEN visst är det roligt med nostalgi!!!


OBS 1310 idag ONSDAG REPRIS!!! (upptäckte det precis...)
kristerh
CITAT (Gossen Ruda @ 29-03-2005, 16:14)
CITAT
Jag tycker att det är ett skitprogram  men så är jag oxså fel årskull för det programmet, född 1960.
krister


Menar du att ALLT från 60-talet är skit? Även 60-talister?

Självklart är allt från 60 talet skit inkl mig själv wink.gif unsure.gif rolleyes.gif
nej självklart finns det bra saker och personer från 60 talet wub.gif
en o annan låt kan väl oxså vara bra men inte ett helt program, men de som var unga på den tiden gillar säkert programmet.
krister
fjodor
CITAT (gammelnalle @ 29-03-2005, 17:27)
Coke was something to drink.....

smile.gif  :)

biggrin.gif biggrin.gif laugh.gif tongue.gif

Har du inte hört talas om torrmjölk..... sen började man torka coca-colan...

wacko.gif blink.gif wink.gif
zaaritha
kristerh; du verkar vilja gnabbas! Om nu 60--talet är så hemskt--strunta i att engagera dej--då......................
*Felix matte*
Går i repris just nu i ettan wub.gif Sixties alltså
zaaritha
Yes!
I morron, söndag--är det Searchers, bl a.
*Felix matte*
Minns när jag som fjortonåring vann drygt fyratusen kronor i Bildjournalens tävling där man skulle motivera varför man borde få pengarna.. i mitt fall ville jag ge pengarna till mina föräldrar så de kunde betala brunnsborrning... Staffan Heimersson var hem til oss och gjorde ett reportage wub.gif jag gav honom en flaska med hjortronsylt tongue.gif
han hade aldrig tidigare fått smaka på äkta sådan. wub.gif
gammelnalle
Glöm inte teve ikväll!!

Tror det är sista avsnitttet...


mad.gif sad.gif unsure.gif


SYND det har vart ett trevligt program (men visst har jag SYNPUNKTER på det..... mad.gif sad.gif ....)

Hoppas att man repriserar fler gånger....

har ju missat ett par avsnitt (trots repriser...)


björn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon