jorunikmv
Hej rolleyes.gif

Jag tänkte köpa en parasoll till vår lilla söderbalkong som ofta blir rena kokgrytan på sommaren.

Helst ska den gå att skruva fast på räcket, eftersom balkongen som sagt är av litet format. Det är viktigt att den sitter säkert, när det blåser måste man väl skruva ned den men jag vill inte riskera att den ramlar ner och skadar någon.

Någon som har tips på bra butiker på Internet eller i Stockholm?

Eller kanske andra tips på hur man skyddar balkongväxterna från stekande sol?
jorunikmv
Någon här som har tips? Har väntat länge men inte fått några svar ännu...
Åsa, mälardalen zon 2
Kanske någon form av markis kan passa, den sitter ju fast i väggen så den behöver man inte skruva bort om det blåser och den går lätt att rulla ihop.
jorunikmv
Låter som en bra idé! Vet du några butiker som salför markiser?
Åsa, mälardalen zon 2
Har aldrig handlat markiser i Stockholmstrakten men söker man i Gula sidorna på Markiser + Stockholm som geografiskt område så hittar man att det finns drygt 20st detaljister som säljer markiser i Stockholmsområdet.

http://www.gulasidorna.se/
*Felix matte*
Jysk brukar ha Balkongparasoller som skruvas fast
kostar under hundralappen.
Annki
Jysks parasoller är dessvärre så tunna i väven att solen strålar igenom. IKEA hade ett bra marinblått parasoll för balkong förra året av tätare väv. Kostade ca 200. Satsa på ett mörkt parasoll - även om det bleks med tiden. Det ger troligen bättre skydd mot de ultravioletta strålarna. Det är i varje fall vilsammare för ögonen.
Adri-Anne
Det blir fasligt varmt under en mörk parasoll. ohmy.gif ohmy.gif
Men vilsammare för ögonen är det nog. smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Adri-Anne @ 30-03-2003, 04:47)
Det blir fasligt varmt under en mörk parasoll. ohmy.gif ohmy.gif
Men vilsammare för ögonen är det nog. smile.gif

Vi har två parasoller på altanen,
den ena ljus, den andra mörk.
Gissa vilken jag paxar tongue.gif Jo den ljusa biggrin.gif
orkar inte sitta under den mörka som ju dubblar värmen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon