solkatten
Det känns för eländigt.
Han brukar alltid komma hem och äta om han är borta på natten, fast i vinter har han inte varit borta någon natt. För tre år sen hoppade han in i grannens bil och åkte med till ICA Maxi, det tog närmare 2 månader innan jag hittade honom. Då bara ett par hundra meter från där jag bor så han var på väg hem, MEN vi bor på en halvö så det är flera kilometer att gå, han hade aldrig tagit sig hem själv förrän isen lagt sig.

Nu är det ju i och för sig mars men han är kastrerad, så jag vet inte vad jag ska tro.

Nu ska jag skriva ut lappar och lägga i brevlådorna i kvarteret. Så får jag se om nån hör av sig.
Fenja
Åh, vad jobbigt! Hoppas att kissekatten kommer hem snart och är frisk och kry. En av mina katter försvann i oktober och jag har inte en aning om vad som hände henne...
Håller tummarna!
Fenja
wolkenkrabber
de e nug lugna gatan, fast man blir ju orolig, min katt har varigt borta imellan 3 dagar en vecka nån gång men alltid kommigt tillbaka smile.gif jag håller tummarna för dig o katten
Christina i Taxinge~
Uj, va jobbigt det är när katten får 'vandringsben' sad.gif

Men om/när de får det så är det nog så här års.....kastrerad eller ej, jag tror nog att takterna sitter i på en del ändå....åtminstone gjorde det på våra kastrerade kattkillar!
Men jag tror att kissen kommer hem efter en tid iaf! De har en förunderlig instinkt att hitta hem när de vill!

Numera har vi bara en steriliserad "katta", Majsan - och hon är tack & lov både hemkär och försiktig wub.gif

Sollan
Om du har grannar; kolla att inte missen blivit instängd av misstag i något uthus eller så. Det hände min Svante, han besökte någon sommargranne som bara var ute över dagen. Han kom hem nästa gång grannen var ute och kollade huset. Och usch vad jag var orolig!
Håller tummarna att han kommer hem igen!!
Sylvia
Ja, det är jättejobbigt när ens katt försvinner. Jag önskar dig lycka till med lapparna, hoppas någon hittar honom!

En katt som jag hade tagit hand om en tid (sommarkatt, antar jag) försvann den hemska stormnatten i vintras och har inte kommit tillbaka sad.gif så jag tror någonting hemskt hände honom. Vi har letat o frågat men ingen har sett honom...
renate
Oj så jobbigt. Min lille Fritz försvann förra våren,han var borta i 16 dygn,så en kväll stod han på altanen och pep.Han var väldigt smal men frisk.Var han var vet jag inte.Ger inte upp hoppet han kommer säkert hem igen.
Jag håller tummarna.
kryddan
Håller tummarna - vet hur jobbigt det är att gå och undra sad.gif Våran fyrbente blev av misstag instängd i en annan lägenhet när han var ute och spatserade wacko.gif
Ewa L
Min kisse Zoya, som normalt är innekatt, blev bortskrämd från terrassen för ett par år sedan.
Jag satte upp lappar och till slut gav de effekt.
Hon hade blivit instängd i en lekstuga när ägarna åkte på semester!!
Det var en mycket smal och ynklig kisse jag hämtade hem.
17 dygn utan mat, och nästan inget vatten!!!

Idag är hon helt återställd. wub.gif
Tesa
Det kan ju vara så att nån annan hannekatt skrämt bort honom...då kommer han nog tillbaka när det värsta "marskatteriet" lagt sig...
Sulawesii
Min perser, som bara går ut alldeles utanför altandörren, försvann för några år sedan och var borta i två veckor!
Jag satte upp lappar och letade som en galning, utan resultat. Så en dag kom hon bara intraskande. Åh, vilken lättnad!
Hoppas att din misse är ute på nåt liknande.
gammelnalle
Hur har det gått??
Lilla Selma
Snälla solkatten - skriv och berätta hur det gått. Jag, Fridolf och våra tre kissar undrar så väldigt... unsure.gif wub.gif

Kram från lilla Selma
gammelnalle
Hallå!!!!!

?????
zaaritha
Förhoppningsvis--så lever katten!
Curry var borta 5 dygn, jag trodde det värsta............
Men--han kom hem igen--tack o lov!
Ge inte upp!
niklaswik
Håhåhå ni hade ju inte mycket att komma med.. wink.gif biggrin.gif

Våran (jo det heter så här. tongue.gif) "favoritkatt", första katten vi hade, katt #2 var ett stort misstag men det är en annan historia, Sotis försvann för nåt år sen i maj om jag inte minns helt fel.
Han var borta till augusti eller september, då det kom fram att han hela tiden hade bott i skogen alldeles i närheten av vårat hus. Han hade fått mat av några som bor ca 1,5 km bort.

Sen dess har han varit hemma. smile.gif

Nu har vi en som har varit borta lite drygt en vecka.. Men han kommer nog snart också.

"Sensmoral": Oroa dig inte, katter klarar sig. Om det inte är innekatter förstås.
Gossen Ruda
Måste ställa min fråga som legat och gnagt länge. Om man nu tycker om sin katt så mycket, varför låter man den då springa omkring vind för våg??? Med alla faror i form av människor, hundar och bilar mm???
zaaritha
Beror på var o hur man bor!
Vi bor "på landet" m stora marker o anser att våra katter har rätt
att vara ute på markerna! De har kattlucka på dörren o är faktiskt lika mycket inne som ute, när de själva kan välja!
Kathy
En idé kan vara att chip-märka katten.
Om katten springer bort, så går det att lokalisera ägaren.
AvalonC
CITAT (Gossen Ruda @ 01-04-2005, 22:07)
Måste ställa min fråga som legat och gnagt länge. Om man nu tycker om sin katt så mycket, varför låter man den då springa omkring vind för våg??? Med alla faror i form av människor, hundar och bilar mm???

För att man älskar sin katt!!!
Så OERHÖRT MCYKET att det är som ens egna barn...

Och inte skulle du stänga in ditt barn i en 5 kvadratmeter stort rum enbart för att du älskar barnet???

Nej du vill att barnet ska vara lyckligt och utvecklas, du vill ge den allt och lite till som får den att njuta av livet...

En katt som har fått vara ute någon gång (eller så ligger det i blodet) vill inte bli instängd, den älskar att få jaga fritt, röra sig över sina jaktmarker som är hans/hennes revir...
zaaritha
Stämmer--men; de gillar också att vara inne och kela! Vi har nio katter
som går ut o in--som de vill o de är jättegosiga!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon