Full version: Grrr
Helen B
Hur fräck får man vara. Natten till igår krossade en idiot rutan till min bil sad.gif och stal min radio/cd-spelare. Bilen stod på vår uppfart, mitt i ett villaområde. Vad mycket besvär det blir(förutom kostnaden!!). Jag satt halva dagen i telefon med försäkringsbolag och polis. Roligare saker kan man göra när barnen har påsklov. Hur tänker de som gör så här? Dessutom så har jag dekaler på rutorna som upplyser att radion är kodskyddad.....Blä
kristerh
De tänker nog inte så mycket wink.gif det är nog någon desperat knarkare som är ute efter snabba pengar.
krister
TeliaNet
nej, missbrukare brukar vara lugna för sig själva i ett hörn.
jag tror att det är precis som här, organiserat.
här har varit flera olika brott med bilar på kort tid.
de bryter sig in i bilar, häver bensin osv direkt utanför sovrumsfönserna.
kristerh
CITAT (TeliaNet @ 31-03-2005, 11:08)
nej, missbrukare brukar vara lugna för sig själva i ett hörn.
jag tror att det är precis som här, organiserat.
här har varit flera olika brott med bilar på kort tid.
de bryter sig in i bilar, häver bensin osv direkt utanför sovrumsfönserna.

Men vad är det för organiserat när bilen är märkt med lappar om skyddskodning, en liga skulle nog inte ta nåt sånt unsure.gif
(tror jag), det lilla jag kan om missbrukare är att de ständigt är på jakt efter pengar till knarket, ligger stilla gör de när de fått sin "sil"
krister
GoSatta
nu vet jag absolut ingenting om bilstereos eller deras skyddskodning. Men så vitt jag vet så finns det ytterst få kodnings system som är ofelbara / oknäckbara
TeliaNet
för att använda den kodade stereon krävs en elektronikexpert eller att man har goda kontakter. missbrukare saknar allt det.
om nu en missbrukare skulle tagit den så har han inte så stor bekanstkapskret, utan mest sina egna som han kan sälja den till.
ja, nu beskrev jag en lodis.
här i nässjö har vi ett boende utanför stan som heter annehall, där bor alla utslagna. där har de skjutit folk i huvudet, eldat upp halva huset osv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon