Full version: bredbandsbryderi...
Keya
Dottern har köpt dator men har inte kunnat bestämma sig för vilken bredbandsuppkoppling.Det finns gruppanslutning med telia i huset men det verkar inget billigare att tala om. Hon funderar ibland på att åka utomlands ett år och då vill man ju ha kortast möjliga bindningstid.Tacksam för tips
TeliaNet
är det möjligen ADSL ni söker.
nätägaren skanova[TeliaSonera] hyr ut nät och stationer till de olika operatörerna.
skanova tar 1200 kr för inkoppling av operatörerna. månadsavgiften är 50 kr per abonnent.
du måste alltså betala minst 1200 kr innan du kan bli fri.
jag har ADSL från rix telecom. de hade visst ingen bindningstid och kostar 295/mån. startavg. tillkommer på 500kr.

glocalnet är billiga men har har ett års bindningstid.
deras 0,5+ & 8 mbit är inte på skanovas[telias nät] utan på norska telenors och svenska song networks nät.
du blir där med inte garanterad den hastighet du väljer utan är "upp till" om det finns den kapaciteten i nätet.
mooo
Med Telia så kan man slippa bindningstiden (Normalt 12 månader)
om man ringer och beställer. Då får man betala en högre anslutningsavgift i stället. När jag frågade för ett år sedan så kostade det 1000:- extra.

Det här är inget som de upplyser om utan man måste ringa och be om det.

Angående ADSL så är Telia snabbast på att koppla in abbonnemanget.
8 arbetsdagar efter beställning.

Min erfarenhet är att Telia är bra men dyra...


/Mooo
Ralf
Jag kan INTE rekommendera Glocalnet och Bredbandsbolaget. Strular dom så strular dom rejält. Och dom strular både med teknik och med avtal o papper och muntliga övernskommelser.
GoSatta
har bostream (ja det är väl en del av bredbandsbolaget nu) och funkar HUR bra som helst.

Dock är det då dragna linor till huset och 100mbit i hela huset 32mbit både in och ut från huset, 100mbit om nått år. ca 180:- i månaden men ingår i hyran. egna IP adresser etc.

Dock är det ju ingenting man skaffar hur som helst efter som alla i hela huset måste hoppa på. Men här finns 80 lägenheter huset brevid köppte samtidigt (80 lgh till) vilket gjorde att priset vart bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon