Full version: Aprilskämt
Airamya
Jag ääääälskar aprilskämt! Speciellt de som är i nyheterna. Har ni stött på några idag? Kan ni inte dela med er i så fall? Både bra o mindre bra o även om ni är osäkra smile.gif

Jag spärrade upp ögonen över morgonkaffet imorse när jag läste i Borås Tidning om de nya progressiva vägguppen... innan jag kom på vilken dag det var tongue.gif

http://www.bt.se/
Ina
Visst är guppen fina Airamya! biggrin.gif
Jag ser fram emot genomförandet av det projektet! smile.gifwink.gif


Det här luktar väl lite skämt... ? wink.gif
Ewa L
Gratistidningen "extra Östergötland" som vi pendlare åtnjuter hade i morse en artikel om att vår landshövding Björn Eriksson (fd polischefen) skulle göra en insats för förbrödringen av Norrköping/Linköping.
Ett jätte-gummiband skulle knytas mellan rådhuset i N-ping och domkyrkotornet i L-ping. Han är på bild och visar och demonstrerar och har sig. Bandet skall sitta i fem år.

Min enda reaktion: 1) Vilket slöseri med ekonomiska resurser (10 mille). 2) Hur sjutton skall det gå med lågtflygande...

Då vaknade jag till och insåg vilket datum det var. tongue.gif Till mitt försvar: Klockan var 06.00!!
Airamya
laugh.gif laugh.gif
Från Ina's länk:
CITAT
"20 ton motsvarar cirka 200 voluminösa göteborgare på vardera 100 kilo. Om vi packar dem väl på styrbords väderdäck borde det inte vara några problem att komma under bron"


laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Och jag ser fram emot en stickling av pestoplantan från dig, Ina smile.gif Och tack för hjälpen ur förvirringen förresten... Jag började undra om jag fått solsting... laugh.gif
pimpim
Helsingborgs Dagblad biggrin.gif

HD
Åsa, mälardalen zon 2
Det här fanns i UNT idag
http://www2.unt.se/article/1,1786,MC=1-AV_...?from=most_read
ninnisky
CITAT (Ina @ 01-04-2005, 12:32)

Tycker du det ? biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
anna_rispan
men jag har läst om höj o sänkbara gupp faktiskt, inte på 1:a april då
Ralf
CITAT (Airamya @ 01-04-2005, 12:16)
Jag ääääälskar aprilskämt! Speciellt de som är i nyheterna. Har ni stött på några idag? Kan ni inte dela med er i så fall? Både bra o mindre bra o även om ni är osäkra smile.gif

Jag spärrade upp ögonen över morgonkaffet imorse när jag läste i Borås Tidning om de nya progressiva vägguppen... innan jag kom på vilken dag det var tongue.gif

http://www.bt.se/

Jag vet inte om det är ett aprilskämt, men läs denna länk så ser man att denna grej inte ligger så långt bort.
kristerh
ett recept så här på 1 april:

Persiljerotskräm
(4 personer)
Det här behöver du:
· Ca 300 g persiljerötter
· 150 g potatis
· 6 dl kalvbuljong
· 2,5 dl matlagningsgrädde
· Salt
· Vitpeppar

Skala persiljerötterna och potatisen. Skär dem i tärningar och koka dem mjuka i ca 10-12 minuter i kalvbuljong. Tillsätt grädden och mixa soppan. Gör det i två omgångar så att krämen blir jämn. Mosa den ytterligare en gång genom en trådsil och smaka av med salt och vitpeppar.

Soppan har en mjuk och intensiv smak och kan serveras med gröna örtkryddor eller - som här - med pocherade kammusslor och lätt kokta brysselkålsblad
kristerh
CITAT (kristerh @ 01-04-2005, 14:18)
ett recept så här på 1 april:

Persiljerotskräm
(4 personer)
Det här behöver du:
· Ca 300 g persiljerötter
· 150 g potatis
· 6 dl kalvbuljong
· 2,5 dl matlagningsgrädde
· Salt
· Vitpeppar

Skala persiljerötterna och potatisen. Skär dem i tärningar och koka dem mjuka i ca 10-12 minuter i kalvbuljong. Tillsätt grädden och mixa soppan. Gör det i två omgångar så att krämen blir jämn. Mosa den ytterligare en gång genom en trådsil och smaka av med salt och vitpeppar.

Soppan har en mjuk och intensiv smak och kan serveras med gröna örtkryddor eller - som här - med pocherade kammusslor och lätt kokta brysselkålsblad

Det var tydligen inget aprilskämt wink.gif unsure.gif jag hade aldrig hört talas om persiljerot så jag trodde givetvis att det var ett skämt så här på 1 apr...
men sen sökte jag på nätet och fann att persiljerot är en rotfrukt biggrin.gif
krister
Lars-Olof Arvids
När man letar aprilskämt kan man aldrig ta något för givet. För en del år sedan hade Göteborgs-Posten en stor artikel om strutsfarmning i Sverige på första april. Detta var då något helt nytt och alla trodde att det var ett aprilskämt - men det visade sig senare vara helt riktigt! smile.gif

Olle
astrid.m.s
Örnsköldsviks Allehanda

ÖA igen!!

Läsarna undrar om ÖA har två aprilskämt med idag. Läsarna har gett kommentarer som ses efter artikeln.
Ewa L
En arbetskamrat berättade storskrattande på morgonfikat att de på sportradion hade sagt att Benno Magnusson och Ralf Edström tränade 2 lag i dokusåpan Club Goa. Det tyckte hon var ett jättefestligt aprilskämt.

Det är bara det att det är sant. biggrin.gif
Jejja
Här avslöjas aprilskämten: Norrbottens-Kuriren
cic
I QX nätupplaga kan man läsa det här..


På Dagens ETC väljer man att skriva så här istället.
snofsan
Enligt Sydsvenskan har man hittat en tunnel mellan Dalby och Lunds domkyrka. Genom flygfotografering med bl a värmekamera har man sett rester av en tunnel daterad till någon gång på 1000-talet. Man har också hittat ingångarna och gått bitvis i tunneln som vidgar sig mot Dalby och där sett takmålningar i lombardisk stil. Det lär ha varit italienare från Lombardiet i Italien som byggde tunneln som anses ha tagit cirka tio år med hacka och spade.

Det är bara det att den pensionerade geologen från Lombardiet som tillsammans med den pensionerade stadsantikvarien i Lund har hittat tunneln, heter Profundo Falzificazione.laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Tunnlar är ju "inne" nu i den regionen eftersom man försöker få dit ESS projektet från EU vilket innebär att man skall bygga en någon mil cirkelrund (tror jag) tunnel i och utanför Lund.

Och så Malmötunneln förstås.

SNACKA OM APRILSKÄMT
tongue.gif biggrin.gif tongue.gif biggrin.gif tongue.gif biggrin.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Nytt användningsområde för avokado:
http://www.expressen.se/index.jsp?a=262946 biggrin.gif
lotta_
I Piteå ska vi bli bättre på att sopsortera. Kolla artikeln i vårat "världsblad" Piteå Tidningen.
Blomstertanten
Nerikes Allehanda : Högstadieelever får friår

biggrin.gif laugh.gif biggrin.gif
Airamya
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Taget ur Nerikes Allehanda-länken:
CITAT
Om det är en fördel att vara ett år yngre än man egentligen är, ska man också få betrakta sig som ett år yngre.


laugh.gif laugh.gif Underbart!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon