Full version: Animals
zaaritha
Tjatar på om musik!
Nå´n mer här bland "gamlingarna" som gillar Animals? Vilken röst han har, leadsingern!!
gammelnalle
Eric Burdon har (han är still going strong) en röst som inte går av för hackor..
zaaritha
Ja--Eric Burdon var väl med i "Sixties" för ett tag se´n??
Det avsnitt som går denna söndag, ska innehålla Searchers, Hollies + nå´n mer!
Jag har flera LP med Searchers o Hollies, de var jättebra!!!
Airamya
Och här sitter jag o lyssnar på Mari Boine... Animals? House of the rising sun? Jag kan hela texten på den men inte mer om dem... vilket inte säger mycket eftersom jag kan alla texter av Boine med o hon envisas med att sjunga (o jojka) på samiska...
DET kan jag nog mer... skumt o helt ologiskt nog...
zaaritha
Hur kan du samiska??
Animals, ja; jag kan deras texter på många låtar!
Airamya
laugh.gif laugh.gif Nej, jag kan inte samiska egenltigen... men jag har blivit kraftig miljöskadad av Mari Boine Persen... laugh.gif och min uppväxt kanske har, lite, att göra med det oxå... tongue.gif
Airamya
(mamma är från Tornedalen o pappa är MYCKET stolt över de där lapparna han hittade nånstans i stamtavlan vilket ledde till att han började jojka när jag var ganska liten... *asg*)

tongue.gif wub.gif
zaaritha
Mari Boine Persen--jag lyssnar gärna på henne!
Airamya
Jo jag gör ju just det, just nu, därav denna diskussion... från min sida... tongue.gif Hon är underbar smile.gif
zaaritha
Ja--absolut!!
Airamya
laugh.gif Nu är vi tydligen vakna samtidigt? Hur är din engelska? Skulle du vilja vara med i en engelsk chat, en andlig/spirituell sådan?

http://forums.delphiforums.com/realmofbeing/chat

Just in case.... välkommen... smile.gif
zaaritha
Min engelska är väl hjälplig!
Jag tänker ofta på engelska!!
Airamya
Välkommen då! Kom in o hjälp mig! Just nu är här bara nördar... *asg*
zaaritha
Jaha? Vad var det nu?
Airamya
Adressen finns längre upp här men jag kryper snart till kojs.
Men sitter du uppe så kan du nog hitta 'ett hem' i Delphi du oxå... smile.gif

Finns nåt för alla där. Välkommen till världens största cyberhome... wink.gif LOL
netaave
Åh, vilka ungdomsminnen du väcker till liv, Animals, Opel Kapitän (stavas det så) med skivspelare och första kärleken! wub.gif
Castea
The Animals are still going strong, och spelar någon gång om året på en musikrestaurang här i Västerås! Inte varit och lyssnat själv, men vänner ur den generationen har varit där och njutit!
farbror B
Apropå "House of the Rising Sun" :
Kolla en inspelning med
Geordie, ett tidigt sjuttitalsförsök.
Oslagbar tolkning av en låt som annars ofta tolkas sönder....
Ewa smålänska höglandet
CITAT (netaave @ 03-04-2005, 11:48)
Åh, vilka ungdomsminnen du väcker till liv, Animals, Opel Kapitän (stavas det så) med skivspelare och första kärleken!  :wub:



tongue.gif Jag kunde inte ha sagt det bättre själv tongue.gif

/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon