ElliC
Jag har nu kommit så långt att kragarna är målade (faluröda) och ska fyllas med jord. Eftersom jag har tänkt att jordförbättra min tunga lerjord har jag blandat ut den med vanlig plantjord och barkmull.

Plantjorden jag köpte var bara den billigaste påsjorden jag fick tag på och min erfarenhet av den är att den inte är särskilt näringsrik så jag köpte också hem lite kogödsel som jag tänkte lägga i botten av pallkragarna.

Väl hemma läste jag på påsen att man inte ska använda mer gödsel än 5 liter per kvadratmeter.

Det låter väldigt lite tycker jag. Jag hade tänkt att fylla hela botten med gödsel.

Är det någon som har tips på hur man bäst gödslar en pallkrage?
Susanne i Linköping
Håhåhå! biggrin.gif Vanligaste rekommendationen jag sett här på forumet är att fylla hela pallkragarna med enbart pås-muu!

Försöker påskossgödselmakarna månne få oss att tro att deras gödsel är bättre än den är genom att antyda att det blir för starkt med mer än 5 liter kvadratmetern?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon