Kathy
Lövbiff - som är lövbiff till 97 procent. Köttfärs - som är köttfärs till 98 procent.
Så slipper Lidl krav på salmonellafritt kött och att tala om var köttet kommer från.
Då blir köttet billigare.




http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,626579,00.html
Copycat
..
Betty
Ur artikeln:
"Även om det står "Tyskt kvalitetskött" på paketet finns det inga garantier för att köttet verkligen kommer från Tyskland.
Det kan komma var som helst ifrån men har slutbehandlats med tillsatser i Tyskland."

Ännu en anledning att bojkotta Lidl...
mad.gif
netaave
Det bästa är att köpa kött från ett gårdsslakteri, då kan man med egna ögon göra sig en bild av hur rent det är och om ägarna verkar seriösa.
farbror B
Å vad fanken är de andra procenten?? blink.gif
Betty
CITAT (farbror B @ 04-04-2005, 10:32)
Å vad fanken är de andra procenten?? blink.gif

bland annat salt, socker, soja och citronsyra
Copycat
..
Dzad
Nää, men större chans att djuren behandlats väl och att det är rent och bra kött om det är från norden... så det finns alla anledningar att köpa inhemskt.

rolleyes.gif
Ralf
Det finns ett utarbetat system och lagar om märkning och hantering av kött som är enhetligt över EU-Europa. Detta kontrolleras dessutom på olik sätt i alla led regelbundet.

Här kan man läsa mera om märkningen.

FÖRTYDLIGANDE: Det är en gammal skröna att kött som styckas i ett land får märkas med urspurngslandet = det landet där det är styckat. Så är det ej! Dock så har vi detta med beredningen, det är det som Lidl utnyttjar.
Kathy
CITAT (Copycat @ 04-04-2005, 09:20)
Hejsan Scrollan ! Här uppe i Sundsvall så talar dom om vart köttet kommer ifrån, det är från Tyskland. Är du säker på att det inte står ursprungsland på förpackningarna där du bor?? unsure.gif

Copycat:
Inte en aning faktist, eftersom jag själv aldrig köper kött.
kristerh
Vad alla håller på att tjata om vilket land köttet kommer ifrån wink.gif
jag köper helst kött från sverige men även finland, men egentligen bryr jag mig inte så mycket om det.
Alla som kräver svenskt kött hur gör de när de är utomlands? för där finns väl inget svenskt kött, eller alla som äter på restaurang eller pizzeria, eller i lunchmatsalen på jobbet? där är det inget svenskt kött som serveras.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon