*solis*
Just det nu är jag Solis tillbaka och åter igen igång med babblandet biggrin.gif Har egentligen inget speciellt att berätta mer än att jag åter igen fick feber i fredags och har varit till läkare idag och fick medicin.

Så idag mår jag något bättre wub.gif
M A S S O R av soliga hälsningar till er alla wub.gif
farbror B
Jaha, så nu har detta blitt en läkarspalt?[/B]

hehe[/B] smile.gif

Bra då att du mår bättre
*solis*
CITAT (farbror B @ 05-04-2005, 13:38)
Jaha, så nu har detta blitt en läkarspalt?[/B]

hehe[/B] smile.gif

Bra då att du mår bättre

Hi HI det behövs ju läkar spalt också biggrin.gif Vänta bara då jag kommer igång med annat tongue.gif
fruberglund
Vad trevligt, välkommen tillbaka biggrin.gif
netaave
Det kanske rent av finns en "farbror doktor" här på odla.
renate
Välkommen tillbaker solis,jag har undrat vart du hade tagit vägen.Skönt att du mår bättre.
*solis*
Det är riktigt roligt att vara tillbaka i cybervärlden och alla vänner wub.gif

Vad det gäller hälsan så har åter igen hostan börjat bråka mad.gif
Nå;det onda skall väl ut på något vis och av den sorten tycks det finnas hur mycket som helst, har jag kommit på under de senaste dagarna wacko.gif Det är som att själva S---n vore efter mig för att förstöramin inre ro laugh.gif
Ändå så vinner Gud i slutändan och friden fortsätter inom mig biggrin.gif wub.gif smile.gif
zaaritha
Har undrat vart du tog vägen!!!! tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (solis @ 06-04-2005, 20:13)
Det är riktigt roligt att vara tillbaka i cybervärlden och alla vänner wub.gif

Vad det gäller hälsan så har åter igen hostan börjat bråka mad.gif
Nå;det onda skall väl ut på något vis och av den sorten tycks det finnas hur mycket som helst, har jag kommit på under de senaste dagarna wacko.gif Det är som att själva S---n vore efter mig för att förstöramin inre ro laugh.gif
Ändå så vinner Gud i slutändan och friden fortsätter inom mig biggrin.gif wub.gif smile.gif

Men inte kan du väl påstå att Gud har något att göra med din hosta!!! wacko.gif


Du får ursäkta mig men jag har många gånger undrat om du "finns på riktigt" eller om du är en som skojar och vill se vilka reaktioner du kan väcka.
zaaritha
Om nå´n orsakar hosta , tja; då är det väl Satan--inte Gud!!!
ninnisky
CITAT (Felix matte @ 08-04-2005, 22:58)
CITAT (solis @ 06-04-2005, 20:13)
Det är riktigt roligt att vara tillbaka i cybervärlden och alla vänner wub.gif

Vad det gäller hälsan så har åter igen hostan börjat bråka mad.gif
Nå;det onda skall väl ut på något vis och av den sorten tycks det finnas hur mycket som helst, har jag kommit på under de senaste dagarna wacko.gif  Det är som att själva S---n vore efter mig för att förstöramin inre ro laugh.gif
Ändå så vinner Gud i slutändan och friden fortsätter inom mig biggrin.gif  :wub:  :)

Men inte kan du väl påstå att Gud har något att göra med din hosta!!! wacko.gif


Du får ursäkta mig men jag har många gånger undrat om du "finns på riktigt" eller om du är en som skojar och vill se vilka reaktioner du kan väcka.

Du är inte ensam om att undra, Felix matte - eller hur Solis????
zaaritha
Menar du allvar? ÄR du så religiös?
Jag förstår ej det!
amaira
För er som undrar:
Solis finns på riktigt.

Jag känner henne inte, men jag vet det ändå. Hur jag vet, säger jag inte.

Varm kram till dig Solis! Du med det vackra namnet wub.gif wub.gif
Tapio
CITAT (ninnisky @ 09-04-2005, 00:17)
CITAT (Felix matte @ 08-04-2005, 22:58)
CITAT (solis @ 06-04-2005, 20:13)
Det är riktigt roligt att vara tillbaka i cybervärlden och alla vänner wub.gif

Vad det gäller hälsan så har åter igen hostan börjat bråka mad.gif
Nå;det onda skall väl ut på något vis och av den sorten tycks det finnas hur mycket som helst, har jag kommit på under de senaste dagarna wacko.gif  Det är som att själva S---n vore efter mig för att förstöramin inre ro laugh.gif
Ändå så vinner Gud i slutändan och friden fortsätter inom mig biggrin.gif  wub.gif  smile.gif

Men inte kan du väl påstå att Gud har något att göra med din hosta!!! wacko.gif


Du får ursäkta mig men jag har många gånger undrat om du "finns på riktigt" eller om du är en som skojar och vill se vilka reaktioner du kan väcka.

Du är inte ensam om att undra, Felix matte - eller hur Solis????

Halaj!

Det som jag reagerade på var att det tog Solis 2-3 dagar från första till hundrade inlägget. Ett kort tag var hela forumet fullständigt nerlusat med inlägg signerade Solis. Någonstans i något inlägg säger h*n att h*n är litet eremitisk av sig, men antalet inlägg tyder på ett enormt kontaktbehov.

Näe, tror inte alls att Solis är skojare utan tror snarare att människan behöver jobba lite med sig själv.

//T
Sulawesii
Erimit behöver inte betyda att man inte vill ha kontakt med människor.
Vi har pratat om det här förr.
Känner man att man har behov av att vara ensam, kan det vara skönt att just ha kontakter över internet. Inga krav finns, och man kan "poppa in och poppa ut" som man vill.
Träffar man människor i verkliga livet är det en helt annan sak, andra koder som måste uppfyllas.
zaaritha
Men--denna "Gudstro"?????
*solis*
CITAT (Felix matte @ 08-04-2005, 22:58)
CITAT (solis @ 06-04-2005, 20:13)
Det är riktigt roligt att vara tillbaka i cybervärlden och alla vänner wub.gif

Vad det gäller hälsan så har åter igen hostan börjat bråka mad.gif
Nå;det onda skall väl ut på något vis och av den sorten tycks det finnas hur mycket som helst, har jag kommit på under de senaste dagarna wacko.gif  Det är som att själva S---n vore efter mig för att förstöramin inre ro laugh.gif
Ändå så vinner Gud i slutändan och friden fortsätter inom mig biggrin.gif  :wub:  :)

Men inte kan du väl påstå att Gud har något att göra med din hosta!!! wacko.gif


Du får ursäkta mig men jag har många gånger undrat om du "finns på riktigt" eller om du är en som skojar och vill se vilka reaktioner du kan väcka.

Kära nån;klart är att jag finns på riktigt wub.gif
Jag är 60 årig kvinna och absolut levande fastän för närvarande krasslig sedan veckor tillbaka.

Inte orsakar Gud min eländiga hosta utan blev smittad av min väninna laugh.gif

När jag var alldeles ny här på forumet så hade jag verkligen ett STORT BEHOV att synas och bekräftas och skriva och skriva om dittan och dattan:ALLT för att andra skulle se lilla mig wacko.gif

Men under tiden har jag blivit troende här hemma i min ensamhet och mycket av "skit" har fallit bort ifrån mitt väsen och den rengöringen kommer att fortgå resten av mitt liv är jag helt säker på wub.gif

Visst har jag haft stort kontaktbehov men har ändå trott att jag innerst inne är en eremit men även allt detta håller på att förändras wub.gif

Idag har jag ingen brottom med inre förändringar utan jag vet att jag duger som jag är här och nu och klart är att jag kommer att förändras under livets gång men behöver inte längre stressa efter förändringar.

Jag har så att säga kommit hem wub.gif
zaaritha
Ursäkta att jag tjatar!
Men; är du så djupt religiös??
*solis*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 19:26)
Ursäkta att jag tjatar!
Men; är du så djupt religiös??

Vad är djupt religiöst för dig?

Jag har under hela mitt liv sökt och sökt och sökt inom mig utanför mig, i böckernas värld, i naturen,ja överallt men mera jag sökte så mera olycklig blev jag sad.gif
Alltså jag har sökt meningen med mitt liv,Gud, vem är jag.......

Och så ensam här hemma en kväll i början av Februari i år hittade Gud vägen in till mitt stenhjärta och på den vägen är det och jag har funnit ro inom mig
wub.gif

Jag har börjat läsa Bibeln och tycker om den (tidigare blev jag endast arg när jag försökte läsa Bibeln).
Jag upplever att hela jag i mitt inre håller på att omvandlas men jag finner inga ord för att förklara det hela wub.gif

Alltså jag tror På Gud Jesus Kristus och Den Helige Anden och jag mår mycket bra av detta wub.gif
zaaritha
Ledsen att jag ej kan förstå ;verkar --för mej--"löjligt".
Jag tror på nå´t "högre väsen", kanske Gud??
Men; jag läser definitivt ej bibeln! Det--anser jag- är en sorts "roman"......
*solis*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 19:50)
Ledsen att jag ej kn verkar --för mej--"löjlig"!!!an förstå!!
Jag tror på nå´t "högre väsen", kanske Gud??
Men; jag läser definitivt ej bibeln! Det--anser jag- är en sorts "roman"......

Allt här i livet går inte att förstå.
Dessutom vill jag själv inte längre försöka att förstå allt eftersom medans jag jämt och ständigt ville just förstå så olyckligare blev jag med tiden.

Livet i sig självt är magiskt underbart och omöjligt att förstå och det räcker för mig idag wub.gif
zaaritha
Jag skrev om mitt inlägg--men det blev-tyvärr-inget!
Jag förstår inte Bibeln--tror du alltså på allt som står skrivet i den?
Christoffer
Ju mer man börjar intressera sig för vetenskapen, som kemi och fysik, desto större möjligheter finns det att väcka den religiösa ådran inom en, den som inser hur liten man är i universum, och hur fantastiskt allting hänger ihop. Och man behöver inte benämna sig för det ena eller det andra. Enligt Bibeln ville inte ens självaste Gud bli benämnd.

Jag säger eder: Var som hundar, men låt er inte hunsas! wub.gif
Fenja
CITAT (Christoffer @ 09-04-2005, 20:03)
Ju mer man börjar intressera sig för vetenskapen, som kemi och fysik, desto större möjligheter finns det att väcka den religiösa ådran inom en, den som inser hur liten man är i universum, och hur fantastiskt allting hänger ihop.

Vad är det som får dig att tro att en "darwinist" inte har samma uppfattning om stort och smått och alltings sammanhängde?!!
Mvh
Fenja
zaaritha
Nej--jag instämmer definitivt inte med christoffer!!!!!
*solis*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 20:01)
Jag skrev om mitt inlägg--men det blev-tyvärr-inget!
Jag förstår inte Bibeln--tror du alltså på allt som står skrivet i den?

För mig är Gud kärlek ock den dyrbara kärleken vill jag inte börja diskutera om.
Vad det gäller Bibeln så kan jag inget säga.För min del räcker det att jag tycker om att läsa ur Bibeln wub.gif
*Felix matte*
CITAT (solis @ 09-04-2005, 19:19)
Kära nån;klart är att jag finns på riktigt wub.gif
Jag är 60 årig kvinna och absolut levande fastän för närvarande krasslig sedan veckor tillbaka.

Ok. smile.gif
Krya på dig!
zaaritha
Är ni många här som läser bibeln??
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 21:17)
Är ni många här som läser bibeln??

Har gjort det men numera lyssnar jag istället rolleyes.gif
zaaritha
Men, min fråga kvarstår: Tror ni alltså helt o hållet, på det som står i Bibeln??
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 21:40)
Men, min fråga kvarstår: Tror ni alltså helt o hållet, på det som står i Bibeln??

Man behöver ju inte sluka allt bokstavligt. Bibeln består till stor del av liknelser och.... ja, jag vet faktiskt inte eftersom jag inte är någon expert.
Men... min åsikt är att vi idag inte kan följa bibelns alla lagar.
Tiderna förändras och vi med dem.... Idag rider vi inte på åsnor... vi åker i bil eller..milde h... tar flyget. ohmy.gif wub.gif
zaaritha
Bra sagt! (Skrivet). Jag tror ej alls på det som är skrivet i Bibeln!
Nix!! Jag anser att det är rena fantasier!!
Sulawesii
Jag tror att Bibeln består av både sanning och sagor.
zaaritha
Kan du utveckla det? Intresserad!
Sulawesii
Till exempel tror jag att Jesus gått omkring på vår jord och varit en helare och präst. Jag tror däremot inte att han väckte upp nån död gubbe, eller att han fått manna att regna ner från himlen. Sådant tror jag att författarna lagt till för att vi ska tro på att Jesus var Guds son. Det ger kanske inte så mycket genomslagskraft ifall att Guds son är en vanlig människa av kött och blod.
Christoffer
CITAT (Fenja @ 09-04-2005, 20:06)
CITAT (Christoffer @ 09-04-2005, 20:03)
Ju mer man börjar intressera sig för vetenskapen, som kemi och fysik, desto större möjligheter finns det att väcka den religiösa ådran inom en, den som inser hur liten man är i universum, och hur fantastiskt allting hänger ihop.

Vad är det som får dig att tro att en "darwinist" inte har samma uppfattning om stort och smått och alltings sammanhängde?!!
Mvh
Fenja

Det är faktiskt just det jag tror. Jag tror för den delen att alla kan väcka upp sin religiositet, men på olika sätt.
För vissa kanske vetenskapen hämmar, men för mig är det precis tvärtom.
amaira
CITAT (Christoffer @ 09-04-2005, 20:03)
Ju mer man börjar intressera sig för vetenskapen, som kemi och fysik, desto större möjligheter finns det att väcka den religiösa ådran inom en, den som inser hur liten man är i universum, och hur fantastiskt allting hänger ihop.

Det här är faktiskt riktigt intressant! wub.gif

Känner väl till det sen förut - "naturvetare" som jag är = teorier blir "sanningar" först efter att ha genomgått systematiska granskningar och utvärderingar, och allmängiltigt visar sig hålla för detta.


Många "nybörjare" inom naturvetenskapen, är definitivt inte troende. Medan de flesta som kommit riktigt långt, är det ...

Nu talar jag inte om ifall det som bibeln skriver, är sant eller inte, utan om en inre övertygelse om att det finns en "högre makt" - som enklast benämnes "Gud". Att det finns "någonting mera".

Denna Gud är inte personifierad, utan är en kraft.

För mig är min "Gudstro" detsamma som tron på livets kraft, som är så bortanför allt som går att beskriva och ta på. Är jag i kontakt med den, så är jag också i kontakt med något som är starkare än jag är själv, "ensam".
Jag tror också på Kärleken. Den riktiga alltså, inte den "förälskelse-passion" som attraktionen mellan könen utgör. Jo, det är klart jag tror på den också wub.gif men det är två olika saker.

Tillbaka till "naturvetare".

Naturvetare tror alltså ofta på "Gud", men sällan på astrologi t.ex.
De som tror på att det stjärntecken du är född i bestämmer din personlighet, är också ofta högutbildade (läste en artikel/utredning nån gång förut) men är inte naturvetenskapligt utbildade, utan socionomiskt.


Jag tror också på bibeln.
Men på ett helt annat vis, än tron på dess ordagranna innehåll

Som jag har förstått det, så är de flesta forskare överens om att de berättade händelserna baseras på verkliga händelser.

På det viset är det inte "fantasi" taget ur luften.

Däremot har berättelserna - lång tid innan de blev nerskrivna - berättats vidare genom generationerna, s.k. "muntlig tradition".

I de gamla muntliga traditionerna var berättarkonsten ofta viktigare än "den historiska exaktheten".

När sedan bibeln skrevs/ upptecknades (gamla testamentet), så gjorde man om berättelserna ännu en smula, så att de skulle passa in, och fylla sitt syfte.

Bibeln är som sagt skriven i en helt annan tid - liksom koranen - och sånt som idag kan tyckas märkligt, kunde vara kärleksfulla sociala framsteg!

Men bibeln är också skriven allegoriskt!
(är nästan detsamma som "liknelser")

Den innehåller också många liknelser.

Andemeningen är att få människor att förstå, inifrån med känslan, vad som är "rätt" och "fel".

Bibeln, liksom koranen, innehåller också ett stort kärleksfullt budskap!
Och mycket mycket visdom!!!


Sedan tolkas bibeln på nästan lika många vis som det finns människor, liksom varje människa ha sin egen tro. Men MIN tro, är att bibeln i sig är en klok bok med mängder av livs-visdom.

Om man inte stirrar sig blind på frågan om "Guds" bokstavliga och konkreta vara eller inte vara.


Liksom alla andra religioner, har också bibeln som syfte att göra "livets mysterier" begripliga för människor, och skapa "ordning ur kaos".

"Sant" eller inte, "mening" behöver vi alla, på ett eller annat vis. Särskilt när stora katastrofer sker.

Religion fyller ett behov.

Alltså, det här är min relation till, och tolkning av, religion och bibeln.

Personliga relationer, och egna tolkningar finns det gott om, och jag gör inte anspråk på att sitta inne med den enda korrekta sanningen wub.gif smile.gif .
*solis*
CITAT (zaaritha @ 09-04-2005, 21:40)
Men, min fråga kvarstår: Tror ni alltså helt o hållet, på det som står i Bibeln??

Varför vill du veta det?
Fenja
CITAT (Christoffer @ 10-04-2005, 11:38)
CITAT (Fenja @ 09-04-2005, 20:06)
CITAT (Christoffer @ 09-04-2005, 20:03)
Ju mer man börjar intressera sig för vetenskapen, som kemi och fysik, desto större möjligheter finns det att väcka den religiösa ådran inom en, den som inser hur liten man är i universum, och hur fantastiskt allting hänger ihop.

Vad är det som får dig att tro att en "darwinist" inte har samma uppfattning om stort och smått och alltings sammanhängde?!!
Mvh
Fenja

Det är faktiskt just det jag tror. Jag tror för den delen att alla kan väcka upp sin religiositet, men på olika sätt.
För vissa kanske vetenskapen hämmar, men för mig är det precis tvärtom.

Låter både ganska trist och trångsynt... Det är JUST det här som är så tråkigt med troende, att de upplever att endast deras väg är den rätta tycker jag. Världen måste bli rätt begränsad och enkelriktad med det synsättet...
Mvh
Fenja
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 10-04-2005, 12:40)
Det är JUST det här som är så tråkigt med troende, att de upplever att endast deras väg är den rätta tycker jag. Världen måste bli rätt begränsad och enkelriktad med det synsättet...
Mvh
Fenja

Så har jag aldrig tyckt eller tänkt fastän jag är troende ...varför skulle någon speciell väg vara "den rätta" unsure.gif
Det är väl upp till var o en att gå den väg man vill och känner för, det utan att försöka pracka på andra ens uppfattning....eller hur?

Håller med om att livet skulle vara begränsat och enkelriktat om man hade det synsättet....alltså "att de upplever att endast deras väg är den rätta "
*solis*
CITAT (Fenja @ 10-04-2005, 12:40)
CITAT (Christoffer @ 10-04-2005, 11:38)
CITAT (Fenja @ 09-04-2005, 20:06)
CITAT (Christoffer @ 09-04-2005, 20:03)
Ju mer man börjar intressera sig för vetenskapen, som kemi och fysik, desto större möjligheter finns det att väcka den religiösa ådran inom en, den som inser hur liten man är i universum, och hur fantastiskt allting hänger ihop.

Vad är det som får dig att tro att en "darwinist" inte har samma uppfattning om stort och smått och alltings sammanhängde?!!
Mvh
Fenja

Det är faktiskt just det jag tror. Jag tror för den delen att alla kan väcka upp sin religiositet, men på olika sätt.
För vissa kanske vetenskapen hämmar, men för mig är det precis tvärtom.

Låter både ganska trist och trångsynt... Det är JUST det här som är så tråkigt med troende, att de upplever att endast deras väg är den rätta tycker jag. Världen måste bli rätt begränsad och enkelriktad med det synsättet...
Mvh
Fenja

Nu måste jag gå emot mig själv nämligen att jag inte vill diskutera min tro sad.gif

Jag för min del tycker att var och en måste få söka sin sanning, tro....
Fastän jag tror på Gud och Jesus Kristus så skulle jag aldrig någonsin vilja påstå att endast det är den rätta vägen.
Jag själv är övertygad om att det finns oändligt många vägar till sanningen!

Jag kan inte tro att Gud skulle förinta människor som inte funnit Jesus medans de levde.
Jag är fullständigt övertygad om att Gud är STÖRRE än vi någonsin med våra ynkans hjärnor kan ens tänka oss!
Mina ord räcker inte till att beskriva Gud men min inre ro och min inre förändring visar för mig att Gud finns och att vi alla duger som vi är wub.gif
Fenja
Jag borde ha skrivit: Det är JUST det här som är så tråkigt med MÅNGA troende. Du har alldeles rätt igen Felix matte! wub.gif wub.gif Troende på det sätt som du beskriver att du är, är lika lätt att respektera som alla andra.
Mvh
Fenja
*Eko*
[QUOTE=amaira,10-04-2005, 11:56]
Många "nybörjare" inom naturvetenskapen, är definitivt inte troende. Medan de flesta som kommit riktigt långt, är det ...
(...)
Tillbaka till "naturvetare".
Naturvetare tror alltså ofta på "Gud", men sällan på astrologi t.ex.
De som tror på att det stjärntecken du är född i bestämmer din personlighet, är också ofta högutbildade (läste en artikel/utredning nån gång förut) men är inte naturvetenskapligt utbildade, utan socionomiskt.
[QUOTE]



Hej

Jag skulle vilja veta hur du kan lägga fram detta som fakta. Jag beklagar. Jag tror inte på detta "faktas" sanningshalt.

MVH Eko rolleyes.gif


ps: Tyvärr, missade jag hur man citerar snyggt!! Ursäkta.
Fenja
CITAT (Eko @ 10-04-2005, 13:47)
Hej

Jag skulle vilja veta hur du kan lägga fram detta som fakta. Jag beklagar. Jag tror inte på detta "faktas" sanningshalt.

MVH Eko rolleyes.gif


ps: Tyvärr, missade jag hur man citerar snyggt!! Ursäkta.

Du klickar på Citeraknappen uppe till höger ovanför det inlägg du vill citera så blir det så här!
Mvh
Fenja
amaira
CITAT (Eko @ 10-04-2005, 13:47)
Hej

Jag skulle vilja veta hur du kan lägga fram detta som fakta. Jag beklagar. Jag tror inte på detta "faktas" sanningshalt.

MVH Eko rolleyes.gif

Det behöver du inte tongue.gif wub.gif .

Jag kan inte hänvisa till källmaterial. Det är taget från två olika håll i alla fall, det vet jag.

Det ena, det här om forskare och gudstro, var i någon Forskning och Framsteg för länge sedan - kanske tio år eller mer. Har jag för mig. Det var i alla fall någon trovärdig tidsskrift.

Det andra, det där om uppdelningen av tro i "humaniora" och "naturvetare" kan jag nog återkomma till. Ska höra mig för lite.

Jag la det på minnet, för sådana här frågor intresserar mig.
*Eko*
CITAT (amaira @ 10-04-2005, 15:17)
Jag kan inte hänvisa till källmaterial. Det är taget från två olika håll i alla fall, det vet jag.

Det ena, det här om forskare och gudstro, var i någon Forskning och Framsteg för länge sedan - kanske tio år eller mer. Har jag för mig. Det var i alla fall någon trovärdig tidsskrift.

Det andra, det där om uppdelningen av tro i "humaniora" och "naturvetare" kan jag nog återkomma till. Ska höra mig för lite.

Jag la det på minnet, för sådana här frågor intresserar mig.

[QUOTE]

Jag väntar med spänning på din "återkomst" till källmaterialet....tack! rolleyes.gif
Sulawesii
Så länge tron - eller brist på tro - känns rätt i hjärtat kan det ju aldrig vara fel.
*solis*
CITAT (Sulawesii @ 10-04-2005, 16:41)
Så länge tron - eller brist på tro - känns rätt i hjärtat kan det ju aldrig vara fel.

Mycket klokt sagt wub.gif
Heddas matte
JAG tycker...
att man inte ska döma ut bibeln som antingen SANN eller FALSK utan se den för vad den faktiskt är... en samling berättelser från människans... vår... forntid (alltså GT) och det vi människor DÅ trodde och tyckte var viktigt att föra vidare till kommande generationer, OCH som berättelser om en nydanande spännande tid i vår historia (NT) där en ganska stor del av (den europeiska) mänskligheten bytte gud... ! ...är inte det fascinerande!?

"Tro" eller "inte tro" tycker jag däremot är en personlig sak som är ganska svår att diskutera.
amaira
CITAT (Eko @ 10-04-2005, 15:29)
Jag väntar med spänning på din "återkomst" till källmaterialet....tack! rolleyes.gif

Okej, *återkommer*.

Har konsulterat väninnan/grannen/läraren. Det var hon som var min "källa" som jag inte misstror för ett ögonblick, hon brukar vara både välunderrättad och saklig.

Det här om vilka grupper som tror på astrologi, står i en artikel i Forskning&Framsteg. Troligtvis årgång -03, det var inte en så stor artikel, kanske bara en halvsida eller nåt.
Har provat att söka på deras hemsida, men inte funnit annat än detta:
CITAT
Vem faller för astrologi?  

Publicerat I papperstidningen på sid 55 (under vinjetten Människan), nummer 6/98.

men tror inte att det var den artikeln.

"Tur" du inte ifrågasatte det andra jag sa rolleyes.gif , det där med forskare och gudstro, för det var inte så välunderbyggt.
Det var också en artikel i F&F men handlade kanske mer om ett begränsat urval forskare, och i USA dessutom, där religionen har mycket större betydelse och genomslagskraft, än här i Sverige t.ex.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon