Full version: Mandarinand!
Adri-Anne
Jag har sett en Mandarinand!! wub.gif wub.gif


I går var jag ute och gick en runda, nere vid ån. Stannade och tittade på änderna, där var det polsk riksdag, ett farligt snattrande och tjattrande.
Plötsligt fick vi se en and som var mindre än dom andra, och hade helt annorlunda färger. Den simmade lite för sig djälv, i utkanten av dom andra bråkstakarna. En liten and med blågrönt och vitrandigt huvud med röd näbb. På hals och sidorna var den rödbrun och beige. En riktig skönhet
När vi kom hem tittade vi fågelböckerna och där stod det att Mandarinanden är en asiatisk and, det hör man ju på Mandarin. Att den är mycket sällsynt och om man får syn på en sådan, är den garanterat på rymmen.

Är ni avundsjuka :-))
Gunvor Nilsson
CITAT (Adri-Anne @ 16-03-2003, 10:15)
Är ni avundsjuka :-))

Hmm, Gissa!
http://medlem.spray.se/svahn/Bilder/Mandar...nd_020411_1.htm
wub.gif
Adri-Anne
Vilken vacker bild!! rolleyes.gif rolleyes.gif
Den åker rakt upp på favoriter.
Tack för den. smile.gif smile.gif
Helen i Skåne
Jösses, den ser overklig ut! MYCKET vacker!!! wub.gif
Eva i Skåne
Vilken färgprakt smile.gif
Den ser typiskt "osvensk" ut med alla de vackra färgerna jämfört med en typiskt svensk gräsand laugh.gif
*Felix matte*
Jag är AVUNDSJUK!
Har aldrig sett en sådan skönhet sad.gif
Men jag har sett Svart Svan i Ramnaparken i Borås biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Trodde det var ploj att såna fanns tongue.gif
Svanar är ju alltid vita i sagorna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon