Farbro-Barbro
Har funderat på att införskaffa en pallkrage efter gårdagens avsnitt av Gröna Rum. Funkar det att plantera jordgubbar i en sådan? Vi har inte lyckats med våra jordgubbar något år trots allehanda tips å tricks. Därför tänkte jag att man kanske skulle "börja från början" fast i en pallkrage?

Mvh Farbro-Babro
titti49zon6
Det går säkert alldeles utmärkt-det går ju att odla i upphöjda bäddar. biggrin.gif
-lättare att plocka dessutom-mums för barnen wub.gif
lycka till
Betty
Jag har jordgubbar i pallkrage (två kragar på varann), perfekt plockhöjd! biggrin.gif
stina
Jag har också 2 stycken som jordbädd. Dessutom en 3:e med hönsnät över eftersom rådjuren gärna smakar på mina jordgubbar. Lägger också över fiberduk i början för att få lite mer värme. Den tar jag dock bort när jordgubbarna blommar för att göra det enklare för dom små insekterna att pollinera.
guns
Jag ska bygga en "bröllopstårta" av pallkragar i tre storlekar och plantera i jordgubbar. Bara att klippa bort revorna sedan där de hänger. Ingen rensning heller. Tänkte odla i sand med gräsklipp.
Hannele
guns, pallkragar i olika storlekar verkar smart, det blir ju som en tårta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
       
Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.
          
Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort
 
Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon